Pagina 2 van 5
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 05 apr 2011 20:06
door happyownage
als je er een bromzuiger in drukt en de ontsteking op brom hebt staan, in combinatie met een 14/12 carb.....loopt ie net zo hard als een brom.
kan ik niet gewoon een cilinder+kop kopen? wat is het verschil tussen een bromzuiger en een snorzuiger dan?
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 05 apr 2011 20:11
door Jan de Lasser
snorzuiger zitten geen sleuven in.
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 05 apr 2011 21:34
door happyownage
snorzuiger zitten geen sleuven in.
denk je dat ik een snelheidswinst ga zien, na een upgrade naar een membraam cilinder?
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 05 apr 2011 22:16
door Jan de Lasser
ik heb hier een tomos gehad die dik 50 ging....en het ding had gewoon een blauw plaatje
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 05 apr 2011 22:40
door happyownage
ik heb hier een tomos gehad die dik 50 ging....en het ding had gewoon een blauw plaatje
maar is het slim om in een cilinder te investeren? misschien kan ik net zo goed een 15/15 carb op mijn huidige ei-cilinder plaatsen
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 06 apr 2011 08:53
door Jan de Lasser
dat is een keuze die jij zelf zult moeten maken.
Membraamcilinder ziet er een stuk moderner uit en geeft m.i. een betere looks aan je Tomos.
15 mm carb schijnt beroerd af te stellen te zijn.
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 06 apr 2011 14:04
door Alex..
heb zelf 15mm carb onder mn membraam tos, is wel te doen maar kan wel lastig zijn zoals jan zegt
en ja investeren in een cilinder, het is het hart van tomosje dus tja....
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 06 apr 2011 18:46
door happyownage
heb zelf 15mm carb onder mn membraam tos, is wel te doen maar kan wel lastig zijn zoals jan zegt
en ja investeren in een cilinder, het is het hart van tomosje dus tja....
ik heb twee advertenties gevonden op marktplaats. de ene adverteerder verkoopt een 14/12 carb. en de andere een 15/15 carburateur, voor beidde 20 euro (exclusief verzendkostten). Voor de 15/15 carb zal ik een nieuwe cilinder+spruitstuk moeten kopen en de 14/12 is naar mijn idee gewoon plug and play.
Zal ik met de 14/12 veel verschil merken tegenover de 14/9, of zal ik daarvoor toch echt een 15/15 moeten aanschaffen?
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 06 apr 2011 19:39
door Jan de Lasser
volgens mij ben je beter af met die 14-12. Is natuurlijk persoonlijk, maar met die carb ga je al een aardig eind richting brom set-up
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 06 apr 2011 20:10
door Gietor
Het verschil tussen een snor blok en een brom blok zit hem in:
Brom zuiger heeft sleuven erin waardoor je pas wat aan de extra sleuven hebt in je cilinder.
Brom ontsteking staat iets eerder afgesteld.
Brom blok heeft 14/12 carb.
Bromblok heeft geen busje in spruitstuk (?)
Bromblok heeft snellere uitlaat (recht, grotere diameter bij de flens)
Dat was het volgens mij zo wel.. Duidelijk?
Correct me if im wrong

Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 06 apr 2011 21:13
door happyownage
en wat voor sproeier zal ik dan in mijn 14/12 moeten zetten?
ik ga toch voor de 14/12, aangezien de 15/15 mij teveel gedoe lijkt. deze kan ik altijd later nog aanschaffen
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 06 apr 2011 21:52
door Jan de Lasser
is al eerder gezegd: proefrijden en naar de kleur van de onderkant van je bougie kijken
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 06 apr 2011 22:50
door happyownage
is al eerder gezegd: proefrijden en naar de kleur van de onderkant van je bougie kijken
yeahh dat snap ik, wil ook niet in de herhaling vallen. ik doelde meer op een richtlijn waar ik mee kan beginnen (welke testsproeier zal ik als eerste erin priken), zodat ik een beetje in de buurt zit. Op die manier kan ik de uitgaves aan sproeiers minimaliseren

Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 07 apr 2011 00:05
door Gietor
Ga je alles doen wat ik noemde in de brom setup??
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 07 apr 2011 11:01
door brombertje
+ brom kop is anders dan snor en heeft kleinere verbrandingsruimte. Dat scheelt ook wel in kracht.
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 07 apr 2011 11:20
door Jan de Lasser
is al eerder gezegd: proefrijden en naar de kleur van de onderkant van je bougie kijken
yeahh dat snap ik, wil ook niet in de herhaling vallen. ik doelde meer op een richtlijn waar ik mee kan beginnen (welke testsproeier zal ik als eerste erin priken), zodat ik een beetje in de buurt zit. Op die manier kan ik de uitgaves aan sproeiers minimaliseren

gewoon de sproeier die er nu in zit?

Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 07 apr 2011 14:33
door Gietor
+ brom kop is anders dan snor en heeft kleinere verbrandingsruimte. Dat scheelt ook wel in kracht.
Oeps vergeten, je hebt gelijk!
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 07 apr 2011 17:02
door happyownage
Wat voor snelheids/optrek winst kan ik ongeveer verwachten wanneer ik een 14/12 carb. installeer?
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 07 apr 2011 17:49
door Jan de Lasser
zoek daat maar eens op in de snelheids tabel
Re: Mijn tomosje (s25)
Geplaatst: 10 apr 2011 21:56
door happyownage
Vandaag heb ik een 14/12 carb. Geinstalleerd, maar krijg hem maar niet goed afgesteld. De brommer valt steeda uit bij het kicken, tot ik dit probeer mbv de choke (met een warme motor), en direct na het kicken volhas te geven. Neemt mijn snelheid daarna weer af tot rond de 10km/h slaat de motor weer af en moet ik opnieuw kicken (inclusidf choken). Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen?
P.s. Stationairschrpef en gaskabelspanner hebben beidde geen effect
[ Post made via Mobile Device ] 