• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Dilemma: Advies gevraagd!

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
37 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
Gebruikersavatar
StefanH
Tomosforummer
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 jul 2010 23:59
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor StefanH » 16 mei 2011 17:37

Dat moet ik dan even uitzoeken! Kruipolie kan wonderen doen haha. Ik heb alleen geen bougiesleutel, kan ik het proberen als de bougie er nog inzit?
Huidige brommert:
viewtopic.php?f=68&t=18126&p=305072#p305072
Omhoog


Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 16 mei 2011 18:00

zonder meer, maar dan moet je wel uitkijken voor de bougie en het behang op je vlerken :lol:
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
StefanH
Tomosforummer
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 jul 2010 23:59
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor StefanH » 19 mei 2011 18:12

En ja hoor, die cilinderkop laat netjes los! Ten minste, de boutjes komen los haha. Probleem minder?
Huidige brommert:
viewtopic.php?f=68&t=18126&p=305072#p305072
Omhoog

Gebruikersavatar
rivered
Vaste forummer
Berichten: 247
Lid geworden op: 09 feb 2011 16:35
  • Citeer

Berichtdoor rivered » 19 mei 2011 19:19

had precies hetzelfde, zo geroest niks mee te beginnen, werd dus ook een nieuwe cillinder en gelijk HD cillinder kop, samen voor maar 60 euro is beter dan uitboren, dat sowieso. Hoe meer je ook zelf kan hoe beter als je het mij vraagt.
Don't gain the world and lose you're soul, wisdom is better then silver and gold :).
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 19 mei 2011 19:29

gewoon rustig proberen die kop er af te krijgen
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
StefanH
Tomosforummer
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 jul 2010 23:59
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor StefanH » 19 mei 2011 20:21

Edit: De moertjes komen los. Als de boutjes los zouden komen, hadden we een ander probleem haha.
Huidige brommert:
viewtopic.php?f=68&t=18126&p=305072#p305072
Omhoog

Gebruikersavatar
Jolt
Vaste forummer
Berichten: 379
Lid geworden op: 11 mei 2010 12:07
Locatie: Nijemirdum
  • Citeer

Berichtdoor Jolt » 21 mei 2011 09:53

Dus je hebt nu al een cilinder??

Zo niet, deze kost ook geen drol :x
http://www.tomoshop.nl/catalog/dmp-tomo ... p-843.html
Tomos A35 (verkocht)
Yamaha YZ 85 (verkocht)
Derbi senda Xtreme (verkocht)
Tomos A35
VW Polo 6n 1.4 8 klepper
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 21 mei 2011 10:11

Dus je hebt nu al een cilinder??

Zo niet, deze kost ook geen drol :x
http://www.tomoshop.nl/catalog/dmp-tomo ... p-843.html
Alleen jammer dat het een DMP is ... Volgens zeggen , is men er niet zo weg van.
Liever een Airsal

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
StefanH
Tomosforummer
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 jul 2010 23:59
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor StefanH » 24 mei 2011 16:04

DMP gaat niet onder mijn Tomos. Ik hoor er te veel slechte verhalen over hahaa. Ik heb sowieso mijn twijfels over een nieuwe niet-standaard cilinder.. Gaat oom agent daar niet over zeiken? Hij gaat dan sowieso te snel, en het is een tuningpart.. Valt een Tomos bromcilinder niet minder op?
Huidige brommert:
viewtopic.php?f=68&t=18126&p=305072#p305072
Omhoog

Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 24 mei 2011 16:12

DMP gaat niet onder mijj gaat dan sowieso te snel, en het is een tuningpart.. Valt een Tomos bromcilinder niet n Tomos. Ik hoor er te veel slechte verhalen over hahaa. Ik heb sowieso mijn twijfels over een nieuwe niet-standaard cilinder.. Gaat oom agent daar niet over zeiken? Himinder op?
Je kunt de cilinder altijd nog zwart spuiten met hittebestendige verf.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser
Omhoog

Gebruikersavatar
StefanH
Tomosforummer
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 jul 2010 23:59
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor StefanH » 24 mei 2011 16:20

Dat zou inderdaad kunnen ja. Ik ga zoeken naar een 2e hands Tomos-cilinder, laat maar weten als je er nog eentje kwijt wilt.
Huidige brommert:
viewtopic.php?f=68&t=18126&p=305072#p305072
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 24 mei 2011 16:21

Een bromcilinder is niet anders dan een snor cilinder. De zuiger en kop zijn wel anders.
Een hele 2e hands bromcilinder set met zuiger en kop is ook niet duur, en daar kan je de 60 ook wel mee halen, zonder veel op te vallen. Eventueel uitlaatpoort uitvijlen, je bullit eronder, en gewoon je standaard (ontgrensde) filter houden. Wel een brom carburateur en ontgrensd spruitstuk nemen. Er staan soms hele bromblokken voor 50€ te koop.
Rickert1993 haalt ook de 63 met bromsetup en bullit uitlaat.

En oom agent zeikt niet snel over een andere cilinder. Mijn aluminium A55 cilinder is ook heel anders dan een zwarte standaard, en daar heb ik nog nooit iets over gehoord van de agenten. Ze zeiken wel als je veel te hard gaat, wat met een andere cilinder al snel gebeurt. ;) Je kan zelfs wel tot 45 voor een snor, en 60 voor brom op teller gaan met een snor zonder een boete te krijgen, omdat de meeste rollerbanken een te lage snelheid aangeven, en je hebt ook nog meetcorrectie.
Omhoog

Gebruikersavatar
StefanH
Tomosforummer
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 jul 2010 23:59
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor StefanH » 24 mei 2011 18:18

Bedankt voor je toelichting, brombertje! Ik zat er al een beetje over te denken om een bromsetup te installeren.
Ik had in gedachten:

- 2e hands cilinder
- Bromkop
- ATW 28
- Chromen Bullet
- Nieuwe carb

Met een 15/15 carb gaat ie voor mijn gevoel te hard, dus ik denk dat ik een 14/9 ga regelen. Iemand een idee hoe hard ik ga met bovenstaande setup? Rond de 45?
Huidige brommert:
viewtopic.php?f=68&t=18126&p=305072#p305072
Omhoog

Gebruikersavatar
rickert1993
Vaste forummer
Berichten: 428
Lid geworden op: 14 sep 2010 16:19
Locatie: Vught
  • Citeer

Berichtdoor rickert1993 » 24 mei 2011 18:24

Een 15/15 is geen must (zou ik wel doen), maar met een 14/12 haal je de 40-45 zker wel.
Ik heb nog wel een cilinder van tomos liggen, Stuur maar PB voor intresse
TOMOS standard 65cc
TOMOS standard
viewtopic.php?f=68&t=16780
Minibike Monster Energy
viewtopic.php?f=11&t=17388
Daihatsu Cuore
viewtopic.php?f=11&t=17629
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 24 mei 2011 18:45

Met een 15/15 ga je niet (veel) harder dan een 14/12, maar je trekt wel veel sneller. ;) En ze kosten hetzelfde 2e hands, vooral nieuw zijn de 15/15 zelfs goedkoper dan 14/12.
Omhoog

Gebruikersavatar
StefanH
Tomosforummer
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 jul 2010 23:59
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor StefanH » 24 mei 2011 19:00

Met een 14/12 en een 15/15 moet je toch ook van spruitstuk veranderen?
Huidige brommert:
viewtopic.php?f=68&t=18126&p=305072#p305072
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 24 mei 2011 19:03

Je kan je originele ontgrenzen bij een 14/12. Dat is hier al vaak besproken en staat in de wiki.
Bij 15/15 kan je ook een 15 mm spruitstuk kopen.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
37 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.