Pagina 2 van 3

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 21 jul 2012 16:36
door buitertje
bedankt shadow had ff geen tijd om te doen kon alleen op telefoon

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 21 jul 2012 17:58
door 15melvin15
ohja mijn excuses

Puch cilinder onder Tomos

Geplaatst: 04 aug 2012 00:44
door tvdtomos
Om even dit topic opnieuw open te breken, wil ik graag een wijziging brengen aan dit topic.

Update: Gister een nieuwe zuiger erop gezet, alles getest en hij startte mooi. Tijdens het monteren van een piston clipje is er eentje in het blok gevallen (groot probleem?) :? Maar goed, test rit gedaan en na 200m weer een vastloper.. Geen idee waar het nu weer aan lag..

Nieuw project: Ik heb altijd al een Puch cilinder onder mijn tomos willen doen. Vandaar dat ik een spruitstuk voor een puchcilinder heb besteld op Tomoshop.nl en verder een biturbo uitlaat met een losse bocht ennn een 70cc Airsal voor Puch.

Nu is mijn vraag: Waardoor is mijn zuiger weer vastgelopen laatste keer? Even ter info: Er zat geen olie in de benzine vermengt, maar ik heb hier vaker mee gereden geen problemen gehad oid. En er zat een sproeier 70 in. Dat is toch goed voor een:

50cc airsal (is al een keer vastgelopen maar toen met nieuwe zuiger)
homoet
15mm carb
15mm spruitstuk
bougie hittegraad 8
Bromkop Tomos ori

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 04 aug 2012 01:37
door buitertje
miss was er tog meer met de cilinder aan de hand. geen olie is sws niet slim en erom vragen en als je de pistonclip er niet hebt uitgehaald kan die er ook voor gezorgd hebben

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 04 aug 2012 03:38
door Ping
zonder olie rijden , en vooral als je nog moet inrijden is vragen om problemen !
de piston clipje is van metaal dus magnetisch eruit te halen zonder het blok te splitsen.

Ik en Machiel hebben voor het gemak zijn blok eronderuit gehaald en op tafel gelegd ,
zo kan je er beter in kijken zonder in een rare houding te hoeven werken.
de werkruimte is nihil in de carter dus je hebt dun materiaal nodig.

Neem bijv die dunne witte ijzerdraden waarmee je de vuilniszakken dicht bindt,
of ander ijzerdraad wat net zo dun is .
Hou deze even tegen een magneet aan om het ijzerdraad magnetisch te maken.
( bijv de vliegwiel is een magneet of aan de achterkant van een speaker zit een magneet , of in het rubber van de koelkast,
en ook sommige bergmeubels hebben een magneetsluiting )

Wanneer het clipje in het midden van de krukas ligt hebt je meer ruimte om hem te pakken en kan
je met een groter magnetisch voorwerp zoals een schroevendraaier erbij om de clip te pakken.

Met een scheut benzine kan je daarna de carter ook schoonspoelen.

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 04 aug 2012 10:49
door Borcheld11
Volg de raad van hier boven op!

btw zonder olie in de benzine rijden is super slecht.
je hebt dan geen smering in je cilinder. waardoor het bijna 100% kans hebt dan het een keer gaat
vastlopen.

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 04 aug 2012 11:46
door Hardbreaktwo
welke mafkees rijd er nog zonder olie rond xD kun je net zo goed je cilinder meteen in de oud ijzerbak gooien! scheelt je weer te moeite om het spul te monteren :P

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 04 aug 2012 12:55
door tvdtomos
Nouja ik dus xD. Ik wist van geen kwaad, omdat ik wel eens vaker rond reed zonder olie. Maar goed zo zie je maar weer, door schade en schande wordt men wijzer!

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 04 aug 2012 15:04
door Ping
Om het even alleen even over de tomossen te hebben , en andere merken achterwege te laten.

Ieder Tomosblok heeft smering oftewel olie nodig.
Bij oa een Tomos bevindt deze olie zich in de brandstof , wat men dus als brommermix kent.
De nieuwere Tomossen mengen het zelf met de aanwezige oliereservoir ed.

Re: Puch cilinder onder Tomos

Geplaatst: 06 aug 2012 16:30
door tvdtomos
Beste allen,

Laatst heb ik een spruitstuk besteld om een puch cilinder op een tomos te plaatsen deze: http://www.tomoshop.nl/catalog/tomos-sp ... -1128.html

Welnu, op de site staat vermeld dat deze ook met een 15/15 of 16/16 carburateur kan combineren. Helaas past het busje niet op het spruitstuk en als ik een pvc buisje van een maatje groter pak, gaat die niet in de carburateur (dilemma dilemma..) Oftewel, wat kan ik hierop verzinnen zodat ik mijn carburateur kan aansluiten hierop.

Zelf een spruitstuk maken wordt m niet want ik ben niet zo handig en ik heb daar ook niet de middelen voor.

Graag hoor ik van jullie!

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 06 aug 2012 16:53
door Ping
Hoeveel scheelt het om het passend te krijgen ?
Heb je al geprobeerd om een dikke schroevendraaier tussen de klem van de carb te steken ?
Zo gaat de klem iets verder open staan , misschien dat hij er dan wel in past ?

Puch cilinder onder Tomos

Geplaatst: 06 aug 2012 19:53
door tvdtomos
Ping,

Het probleem is opgelost, ik kreeg 'm met behulp van een hamer erin. Alleen staat er net zoals in de wiki het probleem uitgelegd dat met een puch cilinder de uitlaat te laag zit. Desondanks kreeg ik een biturbo uitlaat met een losse bocht er redelijk goed op! Weliswaar niet helemaal geluid dicht waardoor het lijkt alsof de uitlaat er een beetje los onder hangt (knetter knetter :evil: ).

Wel reed de Tomos tegen het einde vd teller aan en begon de km/h een beetje rond de 40/50 km per uur snel omhoog te gaan! :mrgreen:

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 06 aug 2012 21:16
door Ping
Eerst de flens vast maken en dan de achterkant pas ophangen .
Evt als je dan nog te kort komt en hij lekt nog.
Dan kan je 2 pakkingen op elkaar zetten , mits je daar genoeg schroefdraad voor hebt .
Ik heb het pasgeleden ook zo gedaan , ik heb er wel vloeibaar pakking bij gebruikt om alles aan elkaar te plakken.

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 06 aug 2012 21:26
door tvdtomos
Zal ik eens proberen. Aangezien het een losse bocht is zal het toch makkelijk te monteren zijn. Dubbele pakking kan wel, maar ik heb expres een puch pakking gepakt omdat deze beter bij de cilinder afsluit.

Puch cilinder onder Tomos

Geplaatst: 08 aug 2012 17:20
door tvdtomos
Het is gelukt! :D. Alleen nu is er nog een probleem ontstaan: Mijn losse bocht die gaat niet goed vast met de klem die ik erbij heb gekregen.. Ik kan de uitlaat er gemakkelijk vanaf halen, maar dat klemmetje zit er rete goed op vast :? Ik kan de klem zelfs niet meer los schroeven met de moer en bout die ik erop heb gedraaid, de moer lijkt wel dolgedraaid te zijn in het schroefdraad vd bout. Iemand een idee voor het goed vastzetten vd uitlaat op de bocht?

Plus, mijn kenteken is weer eens (voor de 3e keer al inmiddels) losgegaan. Ik heb m nog wel, maar die was in 2en gescheurd, dus het is weer eens tijd voor een nieuw kenteken. Alleen ben ik het spuugzat om vaak een kenteken opnieuw aan te schaffen, plus het trilt als een malle wat irritant is tijdens het rijden. Wat kan je hieraan doen zodat het goed, GOED, vast zit.

Ik hoor het graag!

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 08 aug 2012 19:41
door 15melvin15
om de boutjes een beetje kit doen.

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 08 aug 2012 19:48
door tvdtomos
Kan het misschien wat specifieker? Welke boutjes bedoel je? Van het kenteken of van de klem vd uitlaat?

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 08 aug 2012 19:50
door 15melvin15
kenteken.

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 08 aug 2012 20:00
door Hardbreaktwo
het kenteken zelf of die zwarte houder? want die houder gaat bij mij ook telkes kapot xD

Re: Warm/Vastloper?

Geplaatst: 08 aug 2012 22:33
door tvdtomos
Het kenteken gaat kapot nadat de houder kapot gaat. Want als de houder schade krijgt, trilt het kenteken als het ware vrijuit. Iets van 2 bouten met ringetjes ertussen en een moertje erbij? Eventueel dubbelzijdig tape tussen de kenteken houder en het kenteken?

Maar om nog even terug te komen op mijn andere vraag: De klem van de uitlaat met een losse bocht.. Iemand een suggestie? En hoe zit het met die bout en moer die ik in de klem heb gezet, die krijg ik dus met geen mogelijkheid los. Het draaien gaat ook zonder moeite, maar het zit muur en muur vast!