Pagina 2 van 2

Geplaatst: 09 mei 2006 16:34
door freaky_Tomos
0,45 dacht ik?

Geplaatst: 09 mei 2006 16:36
door poekelen
0,45 ja

en als hij nu fluit dan sluit de bougie dus niet goed af.

Geplaatst: 09 mei 2006 17:19
door freak
effe vraagje:als je remt en je trekt dan weer op schakelt ie dan ook weer over??
normaal als je remt zou ie terug naar de eerste versnelling moeten gaan.
zou ie bv in die tweede versnelling blijven hangen,ja dan trekt ie ook voor geen meter meer.

Geplaatst: 09 mei 2006 17:54
door Janssuh
hmm weet nie tprecies is elke keer anders..
toen ik recht voor school stond, toen ging ik echt voor geen meter vooruit en toen ik bijna bovenaan het bergje was hoorde je rrrrr toen schakelde hij over maar toen reed ik ook in de 2e versnelling heel langzaam en echt na 10 meter steeds heel klein beetje harder.
0.45 ok, heb nu 0.30 volgen smij moet dus ff iets groter maar hij rijd nog gewoon goed met nieuwe bougie al heb ik bovenstaand probleem nog steeds.
En met fluiten wat kan ik daaraan doen, nieuw bougiekapje ?

Geplaatst: 09 mei 2006 21:46
door Janssuh
aaah kom net weg van een vriend..
wil hij maar niet starten :(
na 30 keer kicken shoke aan s hoke uit, gas geven gas loslaten..
eindelijk ging hij aan..
waar the fuck kan dat aan liggen.. zal wel te maken hebben met ook bovenstaande problemen neem ik aan ?

Geplaatst: 09 mei 2006 22:17
door poekelen
onsteking al na gekeken?
hoe vonkt je bougie etc.
ook valse lucht bij je bougie kan er mee te maken hebben.

Geplaatst: 09 mei 2006 22:44
door Janssuh
bougie vonkt want na 30x kicken deed hij het ?
Valse lucht bij bougie kan wel mayb want ik hoor af en toe fluitend geluid.. moet ik nieuw bougie kapje kopen dan ofzo.. normaal nooit problemen mee gehad.
hoe kijk in mn ontsteking na ?

Geplaatst: 09 mei 2006 22:48
door freaky_Tomos
aan je ontsteking heb je niks gedaan dus daar kan et niet aan liggen.
je hebt OF je bougie schroefdraad gemolt OF je schroefdraad van je cilinderkop
cilkop is een iets duurder grapje dan je bougie :wink:

Geplaatst: 09 mei 2006 23:11
door Joop56
bougie = 3,50 euro
cilinderkop = 10 euro (marktplaats)

zo duur is het niet

Geplaatst: 10 mei 2006 00:30
door freak
ik geloof het niet dat het daar aan ligt.
bouugie vonkt goed en als ie er niet goed in draaid dat mag niet dit effect geven.
ik denk toch dat het iets is met die overbrenging van 1 naar 2.
ik denk dat je vraagteken veertje gebroken is,mede omdat ie gevallen is.
en de ene keer wel goed trekt en de andere keer weer niet.
dit heeft niks met valse lucht te maken,dan zou ie steeds niet goed trekken en niet soms wel of soms niet.
dit is duidelijk een meganisch probleem.

Geplaatst: 10 mei 2006 09:39
door Janssuh
hmm ok ik moet zometeen (laatste :D) keer naar school dus eens kicken of ik hem aangekickt krijg..
wel moet ik ook af en toe ff dat ding aan mn achterrem aantrekken omdat mn achterrem niet meer werkt en hij daardoor soms automatisch een beetje remt.. dat helpt soms.
Maar dat heeft nog steeds geen verklaring voor het niet starten.
Ikz al al sik straks terug ben uit school weer ff schrijven wat ik nu heb meegemaakt, dus of i khem gestart kreeg en of ik de berg opkwam :P

Geplaatst: 10 mei 2006 12:06
door freaky_Tomos
wat mischien ook kan is dat je achterwiel niet goed meer draait.

draait je achterwiel nog soepel?

Geplaatst: 10 mei 2006 14:22
door Janssuh
Omdat dat ding van de rem niet goed teruggaat blijft het af en toe niet meer zo goed draaien idd..
heb het vanmorgen nog eens nara achteren getrokken en ik kickte 2x en hij liep. Alleen stationair doet hij nu soms met schokken.. maar hij liep wel gewoon. Heb vandaag niet echt problemen ermee gehad

Geplaatst: 10 mei 2006 14:27
door freaky_Tomos
zitten dr knikken in je remkabel?

Geplaatst: 10 mei 2006 15:43
door Janssuh
nee kheb gewoon nieuwe nodig.. is allemaal beetje aan het slijten.
als ik hem strakker zet hoeft mara 1mm te zijn dan staat hij al té strak en blokkeerd het wiel

Geplaatst: 10 mei 2006 17:07
door freak
dat ligt niet aan je remkabel,maar aan je remblokken.
als je die kabel er afhaalt en er wat olie in laat lopen dat ie weer soepel heen en weer glijd en je haald je achter wiel er uit dan kun je zien hoe je rem blokken er bij staan.
ik vermoed dat het armpje aan je rempot ook vast zit.
en wat betreft dat optrekken,als je rem blijft hangen en je moet bij een berg omhoog slijten je koppeling,s ellementen als een gek.
ik denk dat je daar ook maar us effe naar moet kijken.

Geplaatst: 10 mei 2006 17:14
door Janssuh
dat remhendeltje dat is ook juist hetgene dat blijft hangen wat ik af en toe terug moet trekken naar achteren ;)
maar dat heeft er toch niks mee te maken dat ik niet vooruitkom of pas heel laat doorga naar de volgende versnelling.
Het doorschakelen duurt dan niet zo lang
mara de tijd voordat hij pas doorschakelt dat is wel soms lang

Geplaatst: 10 mei 2006 17:33
door freak
tja je kunt wel na gaan 1x remmen en je rem hangt weer vast.
dan moet ie (a) jou 100kilo bij die berg omhoog trekken en (b) ook nog us door de rem heen.
haal effe je achter wiel er uit,de rempot er af dan effe je remblokken er af en dan dat moertje waar dat armpje mee vast zit.
een tik met een hamer er op en dat busje waar dat armpje aan zit is tot je rempot uit,effe schuren en dan wat vet en je tikt um er weer in en je rem werkt weer lekker soepel.
dan effe je olie aftappen,carter helft er af,koppeling los,nieuwe koppelings blokjes er in en walla je probleem is over.

Geplaatst: 11 mei 2006 09:58
door Janssuh
mja das iets voor in de zomervakantie nu teveel werk :P
als ik elke keer nadat ik 1 keer gereden heb dan stop dat ding naar achteren duw voordat ik opnieuw ga rijden rijd het nog wel goed denk ik..
en ik moet nu ff onthouden dat ik niet met de achterrem moet remmen da want die doet het sowieso niet.
Is iets voor volgende week of de week na de examens :)
toch hartstikke bedankt!