Pagina 2 van 2
Geplaatst: 01 mar 2007 23:18
door jroen_tomos
Je kan je kettingwiel vast laten zitten. Daarmee hou je de tweede (grote) tandwiel waar de tussenas zijn verhouding weer op overbrengt (waar de kickstartas doorheen gaat) in je carterhelft. Verder moet je gewoon opletten dat je krukas niet valt. Er kunnen wat afstandsringen losraken of blijven "plakken" op de lagers. Dat merkt je gauw genoeg. Maar wat Volty zegt, eerst checken, misschien valt het mee. Kwestie van elimineren. Niet rücksichtloos slopen. Gevolg en oorzaak bepalen voordat je het volgende demonteert.
Suc6.
Ow ja, als je naar die link gaat, als je op de plaatjes klikt kun je die op de volgende ge-opende pagina vergroten. Even op het plaatje staan en rechtsonder verschijnt een "enlarge" icoon. Daarop klikken en je kan alles lezen.
Hartstikke bedankt en jullie horen nog van mij als ik verder ga.. (zal volgende week worden want ben het weekend niet thuis)
foto's post ik ook wel
Geplaatst: 07 mar 2007 14:33
door jroen_tomos
Ik heb vandaag ff vliegwiel eraf gehaald, de krukas liep soepel toen die eraf was. Dus me krukaslagers zullen het wel niet zijn. Ik denk dat ik hem nu weer inelkaar zet en dan kijk of die het doet.
Geplaatst: 07 mar 2007 19:38
door shadowranger
Ik heb vandaag ff vliegwiel eraf gehaald, de krukas liep soepel toen die eraf was. Dus me krukaslagers zullen het wel niet zijn. Ik denk dat ik hem nu weer inelkaar zet en dan kijk of die het doet.
Kijk dan eens of je ontstekingsplaat nog wel vastzit. Waarschijnlijk loopt je vliegwiel over 1 of meerdere spoelen heen waardoor deze "sleept". Dat verklaart het zware punt in de krukas.
Heb je je vliegwiel wel goed gemonteerd gehad? Komt wel eens vaker voor dat men het vliegwiel naast de spie monteert. Je kan dan wel de moer aandraaien, maar vervolgens slingert je vliegwiel door het carter heen.

Geplaatst: 07 mar 2007 20:10
door jroen_tomos
Ik heb vandaag ff vliegwiel eraf gehaald, de krukas liep soepel toen die eraf was. Dus me krukaslagers zullen het wel niet zijn. Ik denk dat ik hem nu weer inelkaar zet en dan kijk of die het doet.
Kijk dan eens of je ontstekingsplaat nog wel vastzit. Waarschijnlijk loopt je vliegwiel over 1 of meerdere spoelen heen waardoor deze "sleept". Dat verklaart het zware punt in de krukas.
Heb je je vliegwiel wel goed gemonteerd gehad? Komt wel eens vaker voor dat men het vliegwiel naast de spie monteert. Je kan dan wel de moer aandraaien, maar vervolgens slingert je vliegwiel door het carter heen.

Ik heb maar 1 spoel (wat voor soort ontsteking is dat eigenlijk?) ik heb hem nu weer goed vast gezet en als ik nu draai dan voel ik geen weerstand.
hij staat nu op het onderste streepje me grondplaat maar als ik hem op de bovenste zet, staat die dan op de bromstand?
Geplaatst: 07 mar 2007 20:49
door vdWal
jahh dan staat die op bromstand

Geplaatst: 07 mar 2007 22:34
door jroen_tomos
hij loopt eindelijk, kicken gaat wel iets zwaarder dan normaal maar als ik gas geeft en dan los laat dan hoor ik iets schuren.. komt volgens mij uit de rechtercarterkap. Dus die van het weekend weer ff openhalen. Ik vraag me af wat het zou kunnen zijn???

Geplaatst: 08 mar 2007 15:38
door Paul123
klinkt als: --------------------------------------------------koppeling?>
zou maar zsm uit elkaar halen, het kan nooit goed zijn als je iets hoort schuren uit het motorblok.
Geplaatst: 08 mar 2007 16:15
door jroen_tomos
klinkt als: --------------------------------------------------koppeling?>
zou maar zsm uit elkaar halen, het kan nooit goed zijn als je iets hoort schuren uit het motorblok.
Jaa ik heb ook niet verder gereden en ga hem morgen uit elkaar halen.. ik zag wel bij de koppelings segmenten dat dat kurk wat er op zit, dat de kurk op het randje beetje was afgebrokkeld.. maar dat kan het toch niet zijn? er zat nog zo;n 3mm kurk op
Geplaatst: 09 mar 2007 17:24
door jroen_tomos
Ik heb alles er weer opnieuw ingezet en hij doet het nu wel
Dus hij is weer gemaakt..
slotje lucas.. :p