Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06 jun 2007 22:30
door TQ Rider
Waarom zo moeilijk of wil je het laten veren :P :lol: .

Je doet toch gewoon één lange stang die gelijk al as fungeert.

Geplaatst: 07 jun 2007 08:17
door snelheidsjunkie_073
2 achtervorken met een frame ertussen.. goed kijken het is een beetje in een vreemde hoek getekent, toen ik eenmaal was begonnen geen zin meer om te veranderen...

Linksboven is de kant voor aan je brommer, moet je ff bevestigingspunt fixen, het frame is ook maar een schetsje, moet je zelf maar ff maten bij bedenken hoe jij t wil, en zou hem nog ff verstevigen enzo, maar t gaat hier vooral om het idee van de achterbruggen..

Afbeelding
bedankt nu snap kik wat je bedoelt. moet je de achtervorken gewoon vaslassen dan?


en voeg me anderss ff toe op msn dan kunne we het er daar f fover hebben

groetjs rick

bedankt he

Geplaatst: 07 jun 2007 15:42
door flopper
ik zou tussen punten op de tekening waar ''achtervork'' en ''en nog 1'' staat daar en as tussen doen
dan kan je er veren onder zetten dan zou het moeten werken als een swingas

Geplaatst: 07 jun 2007 21:56
door a35-limited
Afbeelding

Blauw is as van achterbrug waar hij op een brommer ook op schaniert

groen is veer

en rood zijn bevestigingspunten veer

maar is dit sterk genoeg en heeft het veel zin t.o.v. geen vering

en als je te sterke veren hebt stuitert het nog

Geplaatst: 08 jun 2007 13:09
door thomash
Een karretje heeft helemaal geen vering nodig als je het mij vraagt.

Je kan niet zomaar 1 as nemen met 2 wielen want dan kan je niet normaal de bocht door (linker bocht legt het rechter wiel een langere baan af)

Geplaatst: 08 jun 2007 16:47
door Mr.Dar-Q
Hoezo? is toch met de achterwielen van een auto ook zo?
Of bedoel je dat je beide wielen echt vastmaakt aan 1 as.. Lijkt me niet zo handig, gewoon los erop dat ze allebei afzonderlijk kunnen draaien lijkt me logischer

Geplaatst: 09 jun 2007 21:35
door thomash
auto heeft een differentieel als je ze aan 1 as maakt lukt het niet ;)

Geplaatst: 09 jun 2007 21:44
door snelheidsjunkie_073
auto heeft een differentieel als je ze aan 1 as maakt lukt het niet ;)
bij de laatste tekening zitten ze toch niet aan elkaar dus dit moet dus dan gen probleem zijn?

Geplaatst: 09 jun 2007 23:27
door Stoney3K
auto heeft een differentieel als je ze aan 1 as maakt lukt het niet ;)
Brommerwielen zijn toch al apart gelagerd dus je moet behoorlijke toeren uithalen om ze tegelijk te laten draaien. Immers op je brommer draait de achteras ook niet, het wiel draait om de achteras heen.

Ik wil zelf ook nog een aanhanger gaan bouwen maar ik moet even kijken wat ik kan doen, heb geen beschikking over metaal en lasapparatuur. Een vriend van mij heeft van die kruiwagen wielen gebruikt (grote) maar dat vertrouw ik niet helemaal.

Geplaatst: 10 jun 2007 11:46
door shadowranger
Die zou ik ook zeker niet gebruiken!! Die banden zijn niet geschikt voor snelheden boven loopsnelheid. :lol: :lol:

Geplaatst: 23 jun 2007 00:48
door Timos
ik heb ooit eens een aanhanger gekocht voor de fiets... die kan je op een snorbrommer ook wel prima gebruiken, alleen bochten moet je ruim en langzaam nemen...

gebruik hem op de fiets vooral om me hond mee te vervoeren op langere afstanden, op de brommer heb ik hem nog nooit geprobeerd, maar van de zomer wil ik ermee op vakantie gaan..!!

heb er 16inch dikke crossbanden onder zitten van een fiets
2 reflectoren per velg erin... en aan de achterkant zo`n vierkant reflectie blokje
toen ik hem kocht was het zegmaar een frame ding... heb zelf aan de binnenkant planken gedaan zodat hij helemaal dicht is(dit heb ik eigelijk gedaan voor de staart van me hond) maar opzich is het ook wel mooier en makkelijk

voordat ik ermee op vakantie ga wil ik die planken van de buitenkant met reflectie stickers beplakken en ga ik achter van die fiets lampjes zetten...
misschien wil ik er ook nog een deksel op maken..

binnekort zal ik wel wat goede fotos droppen van dat ding, en de bevestiging enzo

Geplaatst: 03 jul 2007 17:56
door skoeddies
Tsjah, ik ben er mee op vakantie geweest..
Koop een kinderaanhanger (zo'n ding waar 2 maxicosy's in kunnen) en haal de kinderen er uit. Leg dan wat versteviging op de onderkant (dun triplexje) en zorg ff dat je hem mooi kan bevestigen aan de brommer doormiddel van een klem oid.

Voordeel van zo'n karretje is dat de stang standaard al is uitgerust met een veer, en je dus een flexibel meedraaiende zwenkarm hebt.
Daarbij komt nog dat er verbazend veel in past, je makkelijk bij de spullen kan (boven/voorkant kan je helemaal los maken) en dat ie nog een keer waterdicht is ook!!
Ik heb er later in de vakantie ook mountainbikebanden opgelegd omdat de oude bandjes versleten waren, ging heel simpel met twee mooie snelsluiters (standaard op die karretjes).
Als je een beetje slim bent neem je een plastic bak mee waar je je eten ed in bewaard. wij gebruikten dan de plankjes ter versteviging van de bodem om hierop te leggen en hup, je hebt een tafel. (best stevig ook nog!)
twee driepootjes mee, een gasfles met dubbelpitter en een tent, en dan heb je praktisch je basisbenodigdheden!
Vergeet niet gedetailleerde landkaarten (ANWB Fietsroutemap), en jerrycan en meer van dat soort dingen, maar dat lijkt me logisch..

Geplaatst: 03 jul 2007 18:55
door thomash
Wat is denk je de topsnelheid die je (veilig) kan aanhouden met zo'n kinderkar?

Geplaatst: 03 jul 2007 20:25
door skoeddies
Wat is denk je de topsnelheid die je (veilig) kan aanhouden met zo'n kinderkar?
hmz, normale snelheid die we aanhielden was ongeveer 40, de quadro wou ook niet veel harder, maar bergaf ook wel 60 gereden zonder problemen..
Was wel mooi glad asfalt.
En in de bochten hangt dat ding er lekker achter hoor! zolang je het zwaartepunt maar laag houd. de gasfles bijvoorbeeld moet dus onderin :wink:

Geplaatst: 03 jul 2007 21:06
door lars
ga je zo door het dorp rijden dan met zon kar waar overal lasnaden zitten.
zal eruit zien 8)