Berichtdoor C. van Klaveren » 01 dec 2008 23:48
Wel zeer geachte enthousiastelingen,
Ik verbaas me zeer. Wat een reactie`s. Ik gooi een 2 uur geleden even een balletje op en we willen (min of meer) gelijk al aan de champagne flessen. [Voor de kurken natuurlijk]
Maar leuk dat er zo`n initiatief is. Zelf zal ik me er ook mee bezig houden, maar niet zo vlug als jullie. Voorlopig ligt me Tomosje nog op m`n bureau, (Weer het oude recept: Ik heb meer uren in een etmaal nodig) En ik heb geen oude versleten koppeling-segmenten. Dan moet ik die zaak in de Spaanse polder nog vinden. Dus ik wil wel, maar het is te veel gevraagd. Het idee blijft.
Rest mij in deze reactie nog: De logica zegt mij, dat de fabriek niet zomaar voor kurk heeft gekozen. Het gaat natuurlijk ook om de adhesie tussen de twee verschillende materialen. En de stroefheidfactor van het schoen materiaal als er olie aan te pas komt. Nu denk ik alleen maar openlijk, want ik heb me ook nog nooit hier mee bezig gehouden.
Bedenk dat dit een ontwikkeling is. En een weg die kennelijk nog niet gegaan is. Dus d`r zal wel wat fout gaan, maar kennis en ervaring doen we altijd op.
Neem de tijd, vraag in de rondte en gebruik je verstand.
Aan Tosser nog even.
Als ik vragen mag. Bij wie is dat de afgelopen dagen dan ter sprake gekomen ? Dat heb ik kennelijk gemist op de site. Dat Permatex klinkt me bekend (maar dat is niet zeker). Ik had het idee dat die lijm op Pattex \ Bisonkit leek. (Contact lijm) Zou dat kunnen.
Tot zover even mijn opmerkingen en natuurlijk met vriendelijke groet verblijf ik achter de Pc
Keeshaven