Pagina 11 van 18
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 09 jul 2010 18:01
door PimW
Nee.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 09 jul 2010 18:26
door JesseJeremy
heerlijk droog antwoord. haha
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 09 jul 2010 22:04
door michabooij
nog plannen?
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 10 jul 2010 18:24
door PimW
Ja, vandaag knipperlichten van een auto gehaald en die op de kuip gemonteerd. Ivm vallen etc is dit toch beter dan die andere. Die kleintjes monteer ik nog wel eens aan de achterkant, nu niet nodig en toch veels te warm.
Maandag ga ik bij een rvs bedrijf langs om te kijken of die voor mij ophoog bussen kunnen maken. Meteen even bellen voor een langere staalomvlochten remleiding.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 10 jul 2010 20:43
door stanneman
beter
knipper lichtjes in de spiegels ! dat is gaaf

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 11 jul 2010 08:51
door Koeieneus
Hoe kom je erbij dan als hij stuk is?

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 11 jul 2010 12:04
door michabooij
waarschijnlijk langs de kap.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 11 jul 2010 19:02
door PimW
Je trekt van de achterkant zo het lampje eruit. Pies of keek.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 12 jul 2010 17:59
door michabooij
piece of cake bedoel je

maar heb jij een dubbele schijf rem voor?
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 12 jul 2010 19:14
door PimW
Ga iemand anders de les lezen? Als ik zeg pies of keek bedoel ik pies of keek.
En volgens mij kun je uit de foto's wel afleiden hoeveel schijven ik waar heb zitten.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 21 jul 2010 23:06
door Frnk93
mooi ding man, je komt er wel

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 22 jul 2010 19:41
door PimW
Ik heb nu een bedrijf gevonden die deze bussen voor mij pas gaat maken. Dat geeft me dan 60mm extra hoogte aan de voorkant (is nodig ook).
Valbeugels er toch maar weer onder gemaakt. Vaststaan op een helling met allemaal gigantische keien zonder valbeugels is klote.
Ik zit nu achter wat kleurplaatjes heel druk te kleuren (goh hoe ging dat ookweer dat binnen de lijntjes

). Maar dat houd ik nog even voor me.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 24 jul 2010 00:06
door michabooij
ja wel zo slim, beter dan dat je je been kwijt bent omdat je omvalt met je motor op een ongelukkige rots,
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 24 jul 2010 00:09
door Frnk93
over het algemeen zijn die valbeugels ook wel om de motor te beschermen

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 24 jul 2010 00:21
door michabooij
niet alleen hoor, want ja als jij met die cilindr op je been ligt dan gil je het uit van de pijn.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 24 jul 2010 00:32
door Frnk93
oke

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 24 jul 2010 01:14
door stanneman
ik zag de toeter en dacht.......GASHOORN!
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 24 jul 2010 10:41
door PimW
Het leuke is dat die valbeugels bij een val juist nadelig kunnen werken voor mij. Bedenk maar wat er gebeurd als je 200kg geconcentreerd op een paar vierkante cm op je been krijgt, of uitgespreid over een groot oppervlak (tank kuip etc).
Dan breek je dus je been.
Vandaar dat ze in de rallysport etc ook zonder zulke beugels rijden. Hooguit onder het kuipwerk kleine beugels om radiatoren te beschermen.
Ik heb ze er puur op voor bescherming van de motor.
Luchthoorn vind ik geldverspilling. Ik toeter nu al nooit dus waarom dan wel.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 24 jul 2010 13:49
door michabooij
haha ik zie een dikke kei in je keien vanger

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 24 jul 2010 14:48
door PimW
Zo, ik ben weer terug van de garage.
Verhoogbussen liggen dinsdagmiddag klaar

Meteen maar even 40 jaar race geschiedenis bekeken en aangehoord

Wat een mooi spul staat daar zeg.
