Ps: 2001ste bericht in dit topic

met een tomos....Nou ik ben niet de beste typer dus sommige woorde typ ik niet goed dusja naja zal wel is kijkn voor die sproeirs
En ik heb een viertakt
met een tomos....Nou ik ben niet de beste typer dus sommige woorde typ ik niet goed dusja naja zal wel is kijkn voor die sproeirs
En ik heb een viertakt
hallo,Een goedenavond,
Ik had een klein vraagje omdat ik niet weet wat ik doen moet:
heb 2 velgen (1.35x16) en 2 binnebanden 2.25x16???
De binnebanden zijn te groot, hierdoor ontstaat er een bobbel in beide banden, omdat de binenband dubbel komt te liggen, en bij het achterwiel heeft hij ook een bobbel zijwaarts. Rijd niet echt comfortabel, en het is niet de beste manier om mee te rijden.
dus mijn vraag was: weet iemand of dit wel de goede maat is? of hoe je de bobbels eruit kan halen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
groeten, bohmsje
Heb de binnenkant van de velgen geschuurd, met zeer fijn schuurpapier, is wel iets stroever geworden, en er zitten krassen binnenin de velg nu, moet ik doorgaan met schuren tot hij heeeleemaal ruw is? of is dat gewoon niet mogelijk?hallo,
Hier nog even een klein vraagje over mijn remmen:
heb remmen en velgen, de remmen zijn glad/iets ruw en de binnenkant van de velgen zijn helemaaaalll glad,
Als ik dan een rem in 1 van die velgen doe, remt hij wel, maar zeer matig tot niks.
Nu is mijn vraag: waar ligt dat aan? aan de binnekant van de velgen? zo ja: wat is daar aan te doen? (aan de gladheid)
of zou een nieuw setje remsegmenten ook niet verkeerd zijn? of zou ik daar niks mee opschieten omdat de binnenkant van de velgen toch glad zijn?
groeten en bedankt alvast!
Bohmsje
En ik heb een viertakt
Lekker en flink afwas of groene zeep ertussen smeren bandje goed hard op pompen (zo dat het net niet ontploft, wanneer dat is geen ideehallo,
Even een reactie op die vraag: heb vandaag weer even gekeken, en nu blijkt dat de binneband niet te groot is, alleen de buitenbanden (voor en achter) vallen niet goed in de velg, dus niet naar buiten in de velg(in dat bedje, wordt het ook wel genoemd dacht ik?) dus de buitenband zit zown 10 a 15 cm aan beide kanten van de buitenband niet goed in dat bedje/in de velg, waardoor er een inkeping in de buitenband ontstaat. Heb geprobeerd dit op te lossen, lukt niet, iemand ervaring hiermee?
en een reactie op:
En ik heb een viertakt
Plastic kappen zullen wel passen maar de ophanging aan de bovenzijde zit dichter bij elkaar dan de metalen kappen. Die zul je dus moeten verlassen of schroefgaten boren in de kappen.shadowranger, dankje wel! Zo'n antwoord had ik net nodig
Dus die metalen kappen passen dan niet. Kan ik dan gewoon plastic kappen overkopen van iemand anders en die erop zetten? bijv van een A35 tomosje? Of gaat dat helemaal niet passen. Uhm carb in het midden hoef ik helemaal niet want zoals iemand al liet zien dan moet je steeds je kap eraf halen wil je choken
. Maarja dankje wel ! nu weet het dus zeker.
Oh ja trouwens, ik heb toetsweek dus ben steeds vroeg thuisff vergeten dat de meeste mensjes dan nog niet thuis zijn op zo'n tijdstip.
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten