Pagina 13 van 21
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 24 apr 2012 13:18
door pinty
Vrijdag met de s25 naar huis gereden. Hij rijdt best wel goed, maar optrekken is waardeloos.Pas als ik 15-20 rij, begint hij vlot te trekken.
erg vreemd...
gisteren met de tram naar het werk, s'avonds met de s1 weer naar huis. Schijnbaar wastie bang, dat ik hem zou inruilen, want hij reed 38-40 km/u.........
vanmorgen was het weer als vanouds. 32-33 km/u. Erg vreemd. Ik heb het idee, dat de afstelling niet helemaal lekker is, maar nog geen idee waar ik het moet zoeken.
De sproeier kan niet kleiner, misschien toch de ontsteking iets bijstellen?
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 24 apr 2012 15:59
door Borcheld11
miss begint de ''powerband'' van de s25 pas bij 15/20 km/h.
want aan koppeling kan het denk ik niet liggen, is een 1 speed toch?
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 24 apr 2012 16:15
door brother
had je toevallig wind mee want dat scheelde bij mij ook altijd heel veel, wind tegen 40-45 en wind mee 50-60
en bij 15/20 begint mss pas echt lekker op toeren te komen door je tandwiel verhouding
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 24 apr 2012 16:56
door pinty
@ brother: dat was het gekke juist.....ik ging vol tegen de wind in.....
Ik had juist verwacht, dat de s25 wat beter zou gaan optrekken, omdat ik juist al kleiner ben gegaan met de tandwiel verhouding.
Maar het optrekken is nog steeds erg langzaam, terwijl hij in de oude vertanding behoorlijk doortrok richting de 45 (ook vanaf 20-25)
En het is inderdaad een 1-speed koppeling.
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 04 mei 2012 10:51
door pinty
gisteravond even lekker aan het sleutelen geweest.
De s1 even opengetrokken (liep steeds slechter) en gelijk maar de carb, luchtfilter schoongemaakt. Nieuwe pakkingen, cilinder ontkoold, zuiger is weer schoon en nieuwe zuigerveren. (inmiddels al weer 3600 km gelopen, staat nu bijna 6000km op de teller)
ach... en als je dan toch bezig bent: Ook gelijk maar alle poorten ontdaan van alle oneffenheden.
totaal net geen 2,5uur werk
nu dus 2 snorfietsen om in te rijden........
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 05 mei 2012 22:09
door brother
Gaat de goede kant op! Wat voor cabrateur zit er eigelijk op die s25?
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 06 mei 2012 01:39
door Borcheld11
staat het er niet op de caberateur zelf?
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 06 mei 2012 23:23
door brother
ja dat klopt dat bedoelde ik eigelijk ook

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 08 mei 2012 10:42
door pinty
geen idee, ik denk gewoon standaard. Kan het nu ook zo snel niet even bekijken....
Ik zit alleen wel met een ander probleem met de s1: De vonk komt te laat.......Ik heb gisteravond eens geprobeerd om de afstelling wat beter te krijgen, en kwam erachter dat de vonk pas komt als de zuiger al halverwege op de terugweg is. Ik kan hem wel later zetten (bijna op het dode punt terug), maar niet veel vroeger.
Ik heb hier al zitten zoeken, en volgens mij moet de vonk toch komen als de zuiger ongeveer een cm weer naar beneden gaat?
Verder loopt de s1 nog steeds beroerd. Ik hoop eigenlijk dat het beter wordt, als de zuigerveren goed ingereden zijn......
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 08 mei 2012 10:56
door 15melvin15
De vonk moet komen net VOOR dat de zuiger naar beneden gaat. Dit omdat het een tijdje duurt om het mengsel te ontsteken.
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 08 mei 2012 16:47
door pinty
En daar zit hem nou net het probleem.
Op de snor-stand komt de vonk net voordat de zuiger naar BOVEN gaat.....tenminste: de contactpunten komen op dat moment op elkaar!
Bij de brom-stand (grondplaat helemaal naar rechts gedraaid) komen de contactpunten op elkaar als de zuiger halverwege naar beneden gaat.
of zit ik nou weer verkeerd te denken........
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 08 mei 2012 18:13
door ferdy97
vliegwiel zit ook goed in de spiebaan?
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 08 mei 2012 20:29
door brother
zal het uitleggen
1je pakt een dun stukje papier
2dat doe je tussen je contact punten houden.
3nu ga je zorgen dat je zuiger boven komt te staan.
4en terwijl je dat doet draai je dus aan het vliegwiel.
nu moet je zorgen dat je contact punten op elkaar komen, als de zuiger BOVEN is
hoe weet je dat je contact punten dicht zijn?
door het papiertje op en neer te bewegen tot hij vast zit tussen je contact punten.
nu kijk je met een schroeven draaier ofzo via je bougie gat of hij boven is.
zo niet dan draai je je grond plaat en blijf je de stappen herhalen tot de contact punten dicht zijn als je zuiger boven zit.
succes
en als je het niet snapt laat het ff weten dan probeer ik het beter uit te leggen

maar heb het volgens mij redelijk goed uitgelegt

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 11 mei 2012 13:43
door pinty
je uitleg is duidelijk, nu de tomos nog......
Het blokje loopt verder wel aardig, maar haalt niet de oude top meer. Het kan aan de nieuwe zuigerveren liggen, maar dat lijkt me sterk: het probleem deed zich pas voor, na het plaatsen van de nieuwe onderdelen op de grondplaat, en voor het vervangen van de zuigerveren.
Zo heel af en toe haalde hij zijn top nog van 37, maar de laatste tijd wil hij niet harder meer dan 33. Daarom het blok weer open gemaakt, alles schoongemaakt en nieuwe zuigerveren geplaatst.
Maar de top blijft te laag (zuigerveren zijn trouwens nog niet helemaal ingereden. nog 110km te gaan)
Vandaar dat ik het idee had, dat de ontsteking niet op tijd stond, en zodoende zag ik het "probleem" van de niet op tijd sluitende contactpunten.
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 11 mei 2012 22:11
door brother
nouja zou het proberen zoals ik het zei want als jou ontsteking niet klopt verliest hij ook veel power en inprecipe zou hij met nieuwe zuigerveren meer compressie moeten maken waardoor hij beter zou moeten trekken. mss zit de uitlaat dicht of de uitlaatpoort?
nieuwe pakking heb je denk wel gebruikt dus dat zal het denk ik niet zijn
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 20 mei 2012 23:54
door pinty
Die s1 is echt te grappig voor woorden......
De ontsteking heb ik maar gelaten voor wat het is, er klopt gewoon geen ene moer van, zoals het hoort te zijn.
Ik ben maar begonnen met de bromstand (voor zover je daar nog van kunt spreken), en stel elke dag de ontsteking een klein stukje bij.
Afgelopen vrijdag had hij er ineens weer zin in <O~ , de ontsteking staat nu op ongeveer 1/3 vanaf de bromstand.
Ik vind het prima zo, morgen met de s25 op pad.
Deze moet ook nog ingereden worden. Mag mijn vrouw morgen lekker de s1 misbruiken voor haar post-wijk.

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 22 mei 2012 10:19
door pinty
misbruiken is ze dus goed in......s1 is er tijdelijk mee gestopt
deze week maar even kijken wat er mis is

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 22 mei 2012 14:32
door brother
is het toch niet gelukt om de ontsteking goed te zetten?
want je ontsteking komt erg nauw. en jij of u hebt geen bromstand een contact punten ontsteking staat altijd goed want anders loopt ie voor geen meter. deze ontsteking is heel anders als bijvoorbeeld een electronische
nouja zo blijf je wel bezig

Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 22 mei 2012 18:51
door 15melvin15
Het houdt je van de straat he.
Re: De tomosjes van Pinty; s1 en s25
Geplaatst: 25 mei 2012 12:44
door jeffjamm94
je blijft maar bezig met die tomossen he?
this hobby dus (meestal) wel leuk om te doen
maar wat ga je nou doen als ze klaar zijn? want dan heb je natuurlijk niks meer t edoen in je vrije tijd