• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Beginners: Kleine vragen topic

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3553 berichten
  • Pagina 133 van 178
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • …
  • 178
  • Volgende
Gebruikersavatar
tosti01
Tomosforummer
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 apr 2008 11:55
Locatie: Wijk bij Duurstede

Berichtdoor tosti01 » 11 mar 2009 11:38

bastiaan2222 schreef:
Beste,

Je moet dan een groter tandwiel achter nemen, echter weet ik niet of je voor nog een grotere kan.
Echter kunnen we niet inschatten welke maat omdat je niet weten welke setup je hebt.
Het is ook een beetje proberen, aangezien niet elke brommer het zelfde is.

Met vriendelijke groet, bas
Ik heb een standaard setup en wilde dus een biturbo uitlaat eronder zetten, en ik wilde alleen een paar km/h minder hard rijden.
er is nu alleen een probleem, ik heb m'n tomos gister total los gereden. :oops:
dus verdere tips zijn overbodig :)

toch bedankt!
Omhoog


Gebruikersavatar
Randy[R]
Tomosforummer
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jan 2009 18:41
Locatie: Kerkrade (limburg)

Berichtdoor Randy[R] » 11 mar 2009 17:41

hey,
Ik ben van plan een schuin spruitstuk ipv een recht op mn tos (a35) te zette.
Als ik dit doe, verlies ik dan power? ben ook van plan misschien een powerfilter erop te zette, hoeveel zal dit schele in km, en zal het geluid veel harder zijn <O~ ?

gr Randy
tomos A35
50cc
tecnigas next
stage6 schuimfilet
15/15.
15mm spruitstuk
snelheid 63 op scoot teller
Omhoog

adje
Diehard
Berichten: 1534
Lid geworden op: 25 nov 2007 12:39
Locatie: Hooglanderveen (UT)

Berichtdoor adje » 11 mar 2009 17:45

Minimaal verlies. Valt waarschijnlijk niet echt op.

Je kan erop vooruit gaan maar ook achteruit met powerfilter.

Geluid zal heel stuk meer zijn.
Omhoog

7P_
Diehard
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 okt 2008 20:19
Locatie: Almere

Berichtdoor 7P_ » 11 mar 2009 18:33

Ik zou gewoon je std filter houden. K heb ook zo´n ding gekocht laatst en het verschil is nihil te noemen. Het standaardfilter zit er inmiddels weer op. En dat spruitstuk maakt idd zo goed als geen zak uit.
Omhoog

Gebruikersavatar
Randy[R]
Tomosforummer
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jan 2009 18:41
Locatie: Kerkrade (limburg)

Berichtdoor Randy[R] » 11 mar 2009 19:28

Ik denk ook niet dat ik een powerfilter koop.
schuin spruitstuk is altyd wel handig, gaskabel vervange koste me eerst 56 :x eur omdat k zelf geen tyd en zin had alles eraf te hale.
bedankt :wink: :!:
tomos A35
50cc
tecnigas next
stage6 schuimfilet
15/15.
15mm spruitstuk
snelheid 63 op scoot teller
Omhoog

Ricker
Diehard
Berichten: 1468
Lid geworden op: 25 feb 2009 20:15

Berichtdoor Ricker » 11 mar 2009 20:19

Kan iemand bevestigen dat een Tomos met een A35 blok 2 versnellingen heeft, en een A3 blok maar één? Dus met een A35 wanneer je optrekt na een tijdje terugloopt in toeren, en dan weer omhoog gaat met de toeren, en dat een A3 gewoon in één keer naar z'n top gaat?

Wat hebben jullie liever, een A3 of A35? D:

Edit:

En hoe weet je welk blok onder welke brommer zit, wanneer dit bv. niet in de advertentie staat beschreven?
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk

Berichtdoor tomos » 11 mar 2009 20:48

a35 is het fijnst.
je kan het zien aan je rechtercarter.en waar je cilinder aan je blok zit bevestigd staat op je blok wat voor blok je hebt
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

Ricker
Diehard
Berichten: 1468
Lid geworden op: 25 feb 2009 20:15

Berichtdoor Ricker » 11 mar 2009 22:01

a35 is het fijnst.
je kan het zien aan je rechtercarter.en waar je cilinder aan je blok zit bevestigd staat op je blok wat voor blok je hebt
Thnx

Maar is de A35 nou 2 speed?

Hier een voorbeeld: http://link.marktplaats.nl/236276094" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe kan ik aan die foto zien of er een A3 of A35 blok onder zit? :P
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 11 mar 2009 22:54

Alleen de ei-cilinders snoruitvoeringen hebben nog 1-speed. De foto die je verwijst heeft een grote 4-kante cilinder, dus die is zowiezo 2-speed.

Voor zover mijn kennis gaat kun je zien aan het blok wanneer je een 1- of 2-speed blok hebt aan de vorm van de cilinder icm het carterdeksel.

Dus: ei-cilinder icm modern (Tomos letters schuin) blok = 1-speed
4-kante (membraan)cilinder of oud type carterdeksel icm ei-cilinder = 2-speed
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Ricker
Diehard
Berichten: 1468
Lid geworden op: 25 feb 2009 20:15

Berichtdoor Ricker » 11 mar 2009 22:59

Alleen de ei-cilinders snoruitvoeringen hebben nog 1-speed. De foto die je verwijst heeft een grote 4-kante cilinder, dus die is zowiezo 2-speed.

Voor zover mijn kennis gaat kun je zien aan het blok wanneer je een 1- of 2-speed blok hebt aan de vorm van de cilinder icm het carterdeksel.

Dus: ei-cilinder icm modern (Tomos letters schuin) blok = 1-speed
4-kante (membraan)cilinder of oud type carterdeksel icm ei-cilinder = 2-speed
Ok thx voor de info! :)
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)
Omhoog

7P_
Diehard
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 okt 2008 20:19
Locatie: Almere

Berichtdoor 7P_ » 12 mar 2009 07:57

Neeneee, het A3 blok, dus eicilinder, heeft ook gewoon 2 speed. Je kunt het beste gewoon het carterkapje eraf halen en kijken.

Het verschil tussen A3 en A35 is dat de A35 vierkante membraamcilinderheeft, andere carb en andere koppelingen (kurksegment ipv asbest).

Maarrr, er zijn ook A3 blokken met 1-speed. Dus je moet echt ff in dat ding zelf kijken.
Omhoog

Ricker
Diehard
Berichten: 1468
Lid geworden op: 25 feb 2009 20:15

Berichtdoor Ricker » 12 mar 2009 08:46

Neeneee, het A3 blok, dus eicilinder, heeft ook gewoon 2 speed. Je kunt het beste gewoon het carterkapje eraf halen en kijken.

Het verschil tussen A3 en A35 is dat de A35 vierkante membraamcilinderheeft, andere carb en andere koppelingen (kurksegment ipv asbest).

Maarrr, er zijn ook A3 blokken met 1-speed. Dus je moet echt ff in dat ding zelf kijken.
En waar precies bevindt zich de carterkap, en het membraancilinder? :$
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)
Omhoog

7P_
Diehard
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 okt 2008 20:19
Locatie: Almere

Berichtdoor 7P_ » 12 mar 2009 08:49

De carterkap dat is (vanaf het achterwiel gezien) het rechtse deksel van het motorblok. Er zit ook aan de zijkant een schroef in gedraaid om het oliepeil te checken. Als je die eraf haalt zie je of het een 1 of 2 speed is. Een 1 speed heeft 2 tandwielen en 2 koppelingen per as, de 1 speed 1.

Membraamcilinder, das gewoon je cilinder. Het zwarte ding met de ribbeltjes :') als het een membraam is, dan is ie vierkant zoals bij mijn Tomos en de meeste Tomossen op het forum. Anders is het een ei-cilinder.
Omhoog

Grootes
Pindabrein
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2009 19:51
Locatie: Aartwoud NH

Berichtdoor Grootes » 12 mar 2009 16:59

membraan betekent dat je benzine eerst nog via een membraan gaat en dan je cilinder in.. zo kan de cilinder op alle tijden benzine krijgen. Door membraankleppen die openen en dicht gaan valt niet je duk weg.. En als je geen membraan op je cilinder heb heb je gwn een inlaat op je cilinder waar het benzine door heen gaat..
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 12 mar 2009 17:33

Neeneee, het A3 blok, dus eicilinder, heeft ook gewoon 2 speed. Je kunt het beste gewoon het carterkapje eraf halen en kijken.
Dat bedoelde ik met de carterkappen aan de versnellingsbakzijde. De zwarte letters en schujin erop zijn de 1-speed blokken, de oude A3 bromblokken hebben meer een ovaalvormig carterdeksel met zilveren letters of stickers erop. Die zijn idd 2-speed.
Het verschil tussen A3 en A35 is dat de A35 vierkante membraamcilinderheeft, andere carb en andere koppelingen (kurksegment ipv asbest).
Hoe kom je daarbij? Koppelingen zijn altijd al van kurk geweest, nooit met asbest (en zeker geen natte koppeling).
Maarrr, er zijn ook A3 blokken met 1-speed. Dus je moet echt ff in dat ding zelf kijken.
Dat kun je, zoals ik hierboven al aangaf voor bijna 99% zekerheid zeggen aan de hand van het carterdeksel icm cilinder, tenzij de vorige eigenaar eraan heeft gesleuteld. Maar een proefrit zegt meer.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

7P_
Diehard
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 okt 2008 20:19
Locatie: Almere

Berichtdoor 7P_ » 12 mar 2009 18:40

Er zijn wel degelijk koppelingen geweest met asbest. Ik heb een fout gemaakt, ik zei volledig asbest. Maar dat was niet het geval, er zat asbest in verwerkt. Dit is door de huidige wetgeving verboden. Ik heb deze informatie van Tomos Nederland :wink:
Omhoog

Ricker
Diehard
Berichten: 1468
Lid geworden op: 25 feb 2009 20:15

Berichtdoor Ricker » 12 mar 2009 19:18

Neeneee, het A3 blok, dus eicilinder, heeft ook gewoon 2 speed. Je kunt het beste gewoon het carterkapje eraf halen en kijken.
Dat bedoelde ik met de carterkappen aan de versnellingsbakzijde. De zwarte letters en schujin erop zijn de 1-speed blokken, de oude A3 bromblokken hebben meer een ovaalvormig carterdeksel met zilveren letters of stickers erop. Die zijn idd 2-speed.
Het verschil tussen A3 en A35 is dat de A35 vierkante membraamcilinderheeft, andere carb en andere koppelingen (kurksegment ipv asbest).
Hoe kom je daarbij? Koppelingen zijn altijd al van kurk geweest, nooit met asbest (en zeker geen natte koppeling).
Maarrr, er zijn ook A3 blokken met 1-speed. Dus je moet echt ff in dat ding zelf kijken.
Dat kun je, zoals ik hierboven al aangaf voor bijna 99% zekerheid zeggen aan de hand van het carterdeksel icm cilinder, tenzij de vorige eigenaar eraan heeft gesleuteld. Maar een proefrit zegt meer.
Thnx iig voor de info :).

Nog een vraag :$. Waar haalt men deze beschermkapjes voor het blok vandaan? http://link.marktplaats.nl/236405954" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor shadowranger » 13 mar 2009 17:53

Dat is een motorspoiler, alleen voor Wizzard geleverd. Misschien kun je die bestellen via je bromboer.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Tomos s25
Tomosforummer
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 feb 2009 21:44

Berichtdoor Tomos s25 » 13 mar 2009 19:10

hallo ik heb nog en vraagje is een uitlaat Tecno Circuit A3 o.t. Euro-1 uitlaatje van 40 euro goed voor een tomos s 25 hij rijd nog 20km en heeft bijna geen trek kracht haalt hij dan met die uit laat wel de 35/40 km ??
Omhoog

Tomos s25
Tomosforummer
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 feb 2009 21:44

Berichtdoor Tomos s25 » 13 mar 2009 23:20

welke uit laat is het beste voor mijn tomosje Bullit of een TECHNO CIRCUIT ?? ik heb gelezen dat ik ook een tand wiel 26 (Achterwiel) er op moet zetten als ik wat meer optrek power wil hebben klopt dat ook ? ik wil hem graag rond de 35 /40 km/h hebben en een redelijk goede optrek haal ik dat met een van de uitlaaten + de tand wiel ?
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
3553 berichten
  • Pagina 133 van 178
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • …
  • 178
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.