Dat is volgensmij normaal bij die cilinder, ik rende ook altijd mee met mn tomosje toen hij nog de ei had, bij een tunnel omhoog moest ik ook wel eens meelopen.
dan moet ik toch maar eens kijken, wat er op de s1 zit. Deze trekt namelijk wel behoorlijk normaal op.
Misschien toch een 14/12 carb erop zetten? Of zou dat niet zoveel verschil uitmaken?
Als het echt bij deze brommer hoort, dat langzame, dan ga ik er ook niet verder naar zoeken met deze afstelling.
het optrekken was bij mij ook altijd zo, echt het klinkt en gaat net zo hard als bij mij toen, dat koppeling gejank en langzaam optrekken deed die van mij ook zo.
je zou een 14/12 kunnen proberen scheelde bij mij in optrekken en top, en mss je kop vlakken dat scheelt vaak ook of een hd kop van puch, probeer anders zon uitlaat met zon slinger S erin dat zijn uitlaatjes waar je goed mee trekt
tomos S25 loopt over de 50
tomos A3/S25 liep ook 50 is nu een test frame voor me gerepareerde blokken
tomos qautro brom zit 70cc met 16mm snelheid 75 en heeft waterkoeling!
project: viewtopic.php?f=68&t=18117
met een snor uitlaatje trek je veel beter door die dunne bocht, je levert in op top maar trekkracht gaat vaak omhoog
kun je onderbouwen waarom dat troep is?
ik ben het ook zeker eens met jullie maar aangezien hij alles origineel heeft en goed optrekken graag wil en ik weet uit ervaring hoe klote dat is, geef ik dit gwn als idee aan.
en ik geef toe dat je uitlaat poort er sneller van dicht slipt maar hij heeft die laatste keer al ontkoolt
Ik maak vanavond wel even een pijpje, die ik in de uitlaat prop.
Eens kijken of dat wat verschil uitmaakt.
Met een beetje mazzel, heb ik volgende week een afgevlakte cilinderkop en een 14/12 carb.
Brother heeft dus gelijk. Gisteravond even snel een plaatje met een kleiner gat over de uitlaat opening gezet, en hij loopt nu inderdaad een stuk beter.
Ik vermoed dat het probleem toch echt een te kleine carb is.
Want ik heb toch echt met deze afstelling bijna 50 km/u gereden (ondanks het slechte optrekken)
probeer idd een grotere cabrateur dat scheelde bij mij ook al een hoop
mijne liep met een 14/12 60km op een lange weg en lekker op toeren, was gruwelijk irritant met die jankende koppeling hahah
vanmiddag een 14-12 carb erop gezet met sproeier 51. hij loopt harder maar optrekken blijft pet....een afgevlakte kop gaf ook geen verschil.
gister ook maar een nieuwe kentekenplaat besteld voor de s1. 25 euro lichter.......volgende keer maar beter opletten. een schuurtje erbij vond mijn vrouw geen goed idee (dan verkoop je maar wat rommel)
ander type cilinder dus de brom versie die heeft andere spoelers als de s25, daarom trekt een puch ook zo rot op vanwege de spoelers