• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos S25

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
358 berichten
  • Pagina 16 van 18
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Volgende
happyownage
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 07 jun 2011 17:04

ik heb de voetpakking gebruikt die er standaard bij zat, was wel iets dunner als mijn vorige voetpakking.
kan ik deze zuiger wel gewoon blijven gebruiken bij het monteren van de puch hd kop?
Mijn tomosje

Tomos s25
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos s25 » 07 jun 2011 17:48

ik heb slechter nieuws gister alles gemonteerd ook puch kop enzo trok nog voor geen meter op had wel en leuk geluidje stuk zachter met de trug weg reed ik +-25 langs 2 *motor politie 1 reed en stukje achter me aan dus ik ree normaal de brug af heel leuk en aardig tot dat ik recht door ging en een auto uit en zij straat van rechts kwam over een verhoging (drempel) natuurlijk marokkanen achter het stuur die mij dus vol op ramde ik ben dus met mijn been tegen de *motor kap aan gegaan en helediepe deuk gemaakt en er over heen gedoken,,, ouch naja liep nog wel ,spier pijn etc.. politie was er bij en die buitelanders zeggen ja ik ging door rood ik zo wtf was geen stoplicht tezien die motor politie ook was geen stoplicht toen zijden ze ik ree tehard motor politie nee hij reed amper 25 km/h dus moest en schade formulier invullen etc helestuur dubbel voor vork en wiel krom naja..
hun hebben als kommentaar op geschreven dat ik tehard ging en ik dat hun geen voorang verleende en niet goed keken ...
moet \dus weer std uitlaat er op gaan zetten want er komt inspectie wat er kapot is etc verzekering zou ik ook de cil en kop er af moeten halen ??? naja tot zo ver 4 uur bij eerste hulp gezeten gewoon ff checken voor de zeker hijd heb zo en hoge pijn grens gelukkig =D naja totzo ver mijn verhaal.. fuck marokkanen stuur ze terug naar eigeland of geef ze wat duitse thougee ofzo met die ziekte er in :)

brombertje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 07 jun 2011 17:51

Als de zuiger niet erg beschadigd is mag je hem van mij gebruiken. Voel en kijk eerst heel goed op hij nog helemaal goed rond is bij de bovenkant van de zuiger. Als de cilinder verder ook nog helemaal goed is, kan je er wel mee rijden met de hd kop. Deze heeft nog een randje en komt dus hoger dan jouw afgevlakte kop, dus dat zal niet zo snel tikken. Wel de koppakking gebruiken want deze heb jij wel nodig zo te zien.
Wel even een paar maatjes grotere sproeier nemen, en rustig inrijden.

brombertje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 07 jun 2011 17:57

heel verhaal over het ongeluk, bla bla
Die automobilist is fout, want hij komt uit een zijstraat met verhoging, en heeft dus geen voorrang. De politie was erbij en jij reed netjes 25, dus voor snelheidsinspectie hoef jij niet te vrezen. Er komt waarschijnlijk een schade expert die jouw schade opneemt. Die kijkt niet naar de snelheid van jouw brommer, alleen naar de schade. Je hoeft niets eraf te halen. Hij moet zien welke onderdelen bij jou beschadigd zijn, dus de onderdelen die kapot zijn noteert hij, en maakt daarvan een schatting van de schade, en het schadebedrag.

En sterkte met het herstel.

happyownage
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 07 jun 2011 18:12

Ik heb even alles eraf gedemonteerd, en de zuiger is nog in perfecte staat gelukkig :D. Je kunt de halve maan heel licht voelen als je met je vinger er over heen gaat, maar het stelt niet veel voor. Op de cilinderwand is ook geen kras te bekennen, waardoor ik deze gewoon blijf gebruiken.

ik vroeg me af of ik met kartonpapier zelf een voetpakking kan tekenen en uitknippen. Dan kan ik er twee boven elkaar doen, waardoor de zuiger niet meer tegen de kop komt. dit kan ik dan gebruiken tot de puch hd kop binnen komt?

p.s. Sterkte tomos s25! Beter ga je veel geld vangen van de verzekering :P. en idd erg vies van die automobilisten...
Mijn tomosje

Tomos s25
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos s25 » 07 jun 2011 18:52

bedankt :) mijn airsal heb ik rustig in gereden tot aan de botsing dan paar keer gas open getrokken maar over het algemeen half gas of netjes 25 :)

happyownage
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 07 jun 2011 18:57

Lol ik steeds vol gas geplankt:P maar er is geen krasje te bekennen :o
Mijn tomosje

brombertje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 07 jun 2011 18:58

Krasjes krijg je niet zo snel met nicasil, want dat slijt niet snel. Vooral je zuigerveren slijten veel sneller als je inrijd met volgas.

Tomos s25
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos s25 » 07 jun 2011 19:10

vog gas kan je een paar tellen doen en dan weer los laten in rustig rijden dan weer iets sneller dan weer rustig etc,

happyownage
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 07 jun 2011 19:11

Brombertje, zou ik voetpakkingen kunnen maken uit kartonpapier van zo'n 1 mm dik, en er dan een stuk of 3 op elkaar kunnen plaatsen waardoor de ruimte tussen de zuiger en de kop kleiner wordt?
Mijn tomosje

Tomos s25
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos s25 » 07 jun 2011 19:19

die is beschadeging door die puchkop gekomen of door wat er al opzat ? ik merkte ook dat die kop wel is en tikje kan krijgen van de zuiger

happyownage
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 07 jun 2011 19:20

gekomen door de oude eicilinder kop (die ik gevlakt heb).
merk je veel verschil tussen die puch hd kop en de ei-cilinder kop?
Mijn tomosje

Tomos s25
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos s25 » 07 jun 2011 19:20

met optrek kracht niet wel met de top en een mooier geluidje

Tomos s25
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos s25 » 07 jun 2011 19:23

merkte jij iets met die puch kop ?

happyownage
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 07 jun 2011 19:26

Die heb ik nog niet binnen. Vandaar ook de vraag of ik mijn eicilinder kop kan gebruiken met een eigengemaakte voetpakking door een aantal kartonnetjes (op maat geknipt) op elkaar te plakken
Mijn tomosje

Tomos s25
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos s25 » 07 jun 2011 19:29

ik zou gewoon voor die puch kop gaan geluid word wel zachter en top iets beter gas reactie als de malle =D
alleen heb je een pijp sluitel nodig om hem te monteren ratel is tekort er voor, hoe kan jij met zo en kleine sproeier rijden ?
bij 62 deed hij al niks meer bij mij, :? faag

happyownage
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 07 jun 2011 19:32

ik heb een 14/12 carburateur.

ik heb de puchkop 2 weken geleden besteld, maar nog steeds niets binnengekregen en die site laat niets van zich weten...
Mijn tomosje

Tomos s25
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Tomos s25 » 07 jun 2011 19:35

heeft ook 2 weken geduurd toen kreeg ik en e mail dat hij zou komen die dag .. niet dus en een dag later was hij binnen wel en met een beschadeging en er zat al vet op de kop uhmm naja werkte wel goed voor zo lang het duurde kan er nu maande niet aan zitten want de inspectie moet de schade bekijken en moet tog naar stage hmm denk maar en andere kopen ofzo scooter of wat dan ook

happyownage
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor happyownage » 08 jun 2011 15:22

Hoe weet ik of mijn cilinder volledig ingereden is, en na hoeveel kilometer gebeurt dat ongeveer? Ik meende gehoord te hebben dat een nicasil cilinder al na 20 kilometer is ingereden? Want ik vind het echt super irritant om steeds 25-30 te moeten rijden :P .

Ik ben tevens van sproeier 53 naar sproeier maat 58 gegaan, en merk dat hij veel beter loopt. Daarnaast heb ik ivm het koptikken 3 kop-pakkingen geplaatst, totdat ik mijn puch hd kop binnen krijg.
Mijn tomosje

TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 08 jun 2011 16:10

Hoe weet ik of mijn cilinder volledig ingereden is, en na hoeveel kilometer gebeurt dat ongeveer? Ik meende gehoord te hebben dat een nicasil cilinder al na 20 kilometer is ingereden? Want ik vind het echt super irritant om steeds 25-30 te moeten rijden :P .

Ik ben tevens van sproeier 53 naar sproeier maat 58 gegaan, en merk dat hij veel beter loopt. Daarnaast heb ik ivm het koptikken 3 kop-pakkingen geplaatst, totdat ik mijn puch hd kop binnen krijg.
Ik heb je al verteld hoe je een nicasil cilinder moet inrijden.

30 km = Niet harder dan 20 km/u.
30-100 km = Iets harder optrekken en 35 km/u rijden.
100-200 km= Hard optrekken en je mag op topsnelheid rijden, alleen nog niet te lang.
200 km = Inrijden klaar.

Na 200 km is die dus ingereden. Niet zeuren dat je het irritant vindt om langzaam te rijden want dat vinden wij namelijk allemaal verrot!
Als je echt geen 20 km/h meer wilt rijden dan moet je maar alles volgas knallen en hopen dat je niet heel je blok naar de tering rijdt!
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser