Pagina 17 van 31
Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 04 apr 2011 20:28
door drestar
Ik houd wel van strak

Me Too,
en ben pas tevreden als ik geen oneffenheden meer zie,

Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 06 apr 2011 20:14
door drestar
vandaag de Mt op mijn naam laten schrijven,
en nog een flinke doos met onderdelen gehad toen ik het vrijwaringsbewijs kwam brengen,
waaronder een 50 snel parmakit en hogedruk kop,een gewone kop, 20 sproeiers,een zak nieuwe carterpakkingen twv 25 euro,en nog meer voetpakkingen en nieuwe koppakkingen+spruitstukpakkingen,remhandels,3 boxen vol met nog eens nieuwe uitlaatpakkingen en spruitstukken,en 4 klepsmembraan..
2 koplampen waarvan eentje nog nieuw,en nog een nieuwe achterspatbordbeugel twv 16 euro,en een handboek van honda mtx en nog veel meer zooi zoals accu en nieuwe lampjes + zuigerstop en poelietrekker etc etc, ga zo door..

Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 06 apr 2011 20:23
door MichielWolthaus
Mooi man! Ik wou dat ik dat spul allemaal zou goedkoop kreeg

Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 06 apr 2011 20:34
door drestar
haha,ja die gozer moest er vanaf, hij had maar 1 doel voor ogen en dat was autorijden,=mijn geluk,

Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 07 apr 2011 20:17
door drestar
en na veel schuren het frame wederom in de spuitplamuur,(zelfs de framenummers) die roeststop van action koste mij een hoop Geld en Ellende,

Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 07 apr 2011 20:29
door Tomoshoofd
Volgens mij is parmakit bijna hetzelfde als zeta,
Ik heb 50cc zeta eronder en dat rijd superfijn.
Verder, het word wel een mooi brommertje.

Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 07 apr 2011 20:54
door drestar
thanxs Tomoshoofd,
deze mt gaat mijn mooiste worden, en helaas geen zuiger bij de parmakit,
ik zou ook wel eens willen weten of je een parmakit cilinder kan opboren. misschien weet jij dat wel.. maar ik heb vandaag wel ontdekt dat de andere mt ook een 5 bak is,

Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 07 apr 2011 21:16
door Tomoshoofd
Sorry, dat zou ik echt niet weten.
''Soms'' lees ik dat Parmakit chroom is en je dat niet kunt opboren.
Ik heb zelf ook nog een 70cc Parmakit, (vastgelopen helaas) en dat is een aluminium cilindertje met Nikasil wand.
En volgens mij kun die cilinder wel opboren.
Enneh, 5bak is wel vet eh

.
Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 07 apr 2011 21:26
door drestar
5bak is zeker wel vet, 6 bak natuurlijk nog meer,maar jah ,je ken niet alles hebben,
maar mijn parmakit is ook vastgelopen, typisch parmakit..?
en een chroomwand is het zeker niet,dus zal ook wel nikasilwand zijn. ik dacht dat nikasil keihard is dus weet niet of dat op te boren is, een stalen bus sowieso altijd,
Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 07 apr 2011 21:30
door Tomoshoofd
Owwja, ik lees net op MT5.nl, als je Nikasil wilt opboren/uitvijlen je het spul niet te heet laat maken.
Anders gaat het borrelen.
http://www.mt5.nl/hondamt5/forum/bromme ... hp?id=7459
Lees de reacties maar even.
Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 07 apr 2011 21:50
door drestar
oké bedankt,ik heb het gelezen, maar daar ga ik mooi niet zelf aan beginnen, ik zal eens informeren bij de bromboer in de buurt of die wat kunnen doen,maar anders koop ik gewoon een nieuwe dan maar,
Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 07 apr 2011 22:15
door drestar
ik lees trouwens ook dat bijna iedereen z'n parmakit cilinder is vastgelopen, hier op het TF was er ook iemand die een vastloper had met zijn parmashit,
Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 08 apr 2011 11:04
door drestar
Tank helemaal blank op nog geen anderhalf uur met boormachine en staalborstel erop, it beats zandstralen,

Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 08 apr 2011 14:15
door MichielWolthaus
Zit er goed uit hoor! Nu snel in de grondlak zetten, anders zit er zo weer vliegroest op.
Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 08 apr 2011 14:59
door drestar
ja morgen ochtend gaat er grondlak op.ik heb nog een naadje moeten behandelen aan de ondekant van de tank met roeststop,dus even in laten werken en daarna goed afschuren en dan primeren heb ik nu geleerd,

Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 08 apr 2011 16:10
door Jan de Lasser
Zit er goed uit hoor! Nu snel in de grondlak zetten, anders zit er zo weer vliegroest op.
vliegroest is helemaal niet zo erg hoor, zorgt ervoor dat de primer zelfs beter hecht.

Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 08 apr 2011 17:16
door drestar
Mwah,vliegroest vliegt er ook zo weer af, ik moet nu ook eerst nog even een klein deukje wegplamuren,
Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 09 apr 2011 08:25
door Tomoshoofd
Mijn parmakit is vastgelopen omdat de uitlaatring is afgebroken en in de cilinder is terechtgekomen.
Ik had 50cc Zeta 20mm mikuni en std snel uitlaat, en dat ging haast net zo snel als de 70cc parmakit.
Ik heb nu 50cc Zeta, Homoet, 18mm Keihin en ben nu nog bezig met afstellen maar dat trekt echt als een malle.
Maareh, watvoor setup heeft/wordt je brommertje?
Ben wel benieuwd.

Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 09 apr 2011 08:56
door drestar
ik ga er ook een snelle 50 onder leggen omdat het bijna net zo hard rijd als een 70cc, en ik heb al een 20mm mikuni met malossi 4 klepsmembraan, verder wil ik als uitlaat een chromen bocht en ga eens kijken of ik de 50cc parmakit nog kan oplappen,het schroefdraad waar het spruitstuk op komt is ver weg,dus daar moet nieuwe draad in,maar nog geen idee hoe ik dat ga oplossen, mijn tandwielverhouding wordt 13 voor en 45 achter,
Re: Honda MT5 (5bak) belgische bitch
Geplaatst: 09 apr 2011 10:06
door Tomoshoofd
Ok nice.
Je kan die cilinder idd wat opknappen, want je verliest er toch niks aan.
Je kan dat misschien wel met die Schroefdraadinserts doen, ik heb het nog nooit gedaan maar dat lijkt mij ook wel wat.
http://www.toolworld.nl/products/9505/S ... roupId=307
Kijk maar eens op internet hoe dat moet.
Maar volgens mij doe je dat zo,
Je hebt M6 draad dolgedraaid.
Boord hem uit tot ong. M8 en tap M8 draad erin.
Dan draai je zo'n M6 schroefdraadinsert in de M8 en je hebt weer M6 draad.
Misschien heb je hier wat an.