Pagina 3 van 4
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 06 apr 2010 20:30
door michabooij
oke

wist ik niet, maar het lijkt me wel vet een koppeling hevel hebben, kan je gas geven en dan past optrekke als jij 't wilt!
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 06 apr 2010 20:32
door michabooij
en het realiseren is moeilijk, ik denk aan een rem susteem als bij tomos, maar dan is het omgekeerd met knijpen en loslaten
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 06 apr 2010 20:34
door marccoef
Heerlijk dat dat "Normaal" is bij me puch

!
Half gas, koppeling late schieten, op achterwiel weg.
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 06 apr 2010 20:37
door michabooij
dat bedoel ik! das K* vet!
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 06 apr 2010 20:43
door marccoef
hmm, dat gaa je nie kunne maken op een tomos,
daar zijn ze te laagtoerig voor denk ik?
enne, dat gaat je ook echt NIETNIET lukken met de originele tiringzooi in je blokkie
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 06 apr 2010 20:50
door michabooij
nee maar als je nou een ring hebt, die heeft drie uit het midden lopende gleuven,
je zet op elk segment een soort van puntje die in die gleuven gaan,
en je neemt een flexibele ring die om die punten achter die ene ring gaan,
en dan met een soort dichtknijp systeem zorgen dat je met die flexibele ring die drie koppelings punten kan samen knijpen,
zodat de koppelingsveren niet kunnen worden uitgerekt.
dat zou mogelijk zijn!
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 06 apr 2010 21:12
door tomostefan
Kennen we niet ff ontopic?
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 07 apr 2010 23:52
door marccoef
Als die boi ff opschiet ja

Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 07 apr 2010 23:56
door boy-1993
het is geen boi maar boy:p en tomostefan en ik maken hem samen want we hebben het samen gedaan en we gaan ook ngo me 2e koppelings veer inkorten dus het komt goed
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 07:55
door michabooij
oke dan,
ik was gister dus op werk,
daar hebben we een nieuwe manager, die is afgestudeerd voor brommertechniek,
en die goos heeft een tomos met standard bromblok, dat ding rijdt 75,
en het enige wat die gast heeft aangepast is de kopplingsveren,
hij zei dat die ze iets anders had gedraaid,
en dat daardoor die segmenten meer kunnen uitzetten,
ik vond het persoonlijk een beetje lulkoek maar ben gaan denken,
conclusie:
als je je voortandwiel groter maakt, dan zou de brommer in feiten ook harder gaan,
als je de koppeling aanpast (groter maakt?) dan zou de brommer ook harder gaan!
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 09:42
door fllex
Veren inkorten boeit niets qua snelheid!
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 09:47
door michabooij
nou hij heeft het wel gefixd hoor!
maar hij heeft studie voor brommer monteur gedaan!
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 10:14
door fllex
Ja dus
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 10:26
door tomostefan
Het lijkt mij ook stug.
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 12:06
door Tomos1992
komt die faq nog of hoe zit dat

Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 21:12
door Timo
De motor kan maar een beperkte kracht leveren dus lijkt mij ook stug dat ie alleen met zijn koppeling de 75 al haalt. Dan is er echt wel meer aan veranderd want met een standaard setup red je zoiets nooit.
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 21:15
door michabooij
jaa maar, die gozer heeft het zo aangepast dat die dan meer kan uitzetten, en daar zit een vorm van logica in, netzoals de tandwiel verhouding.
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 21:19
door fllex
jaa maar, die gozer heeft het zo aangepast dat die dan meer kan uitzetten, en daar zit een vorm van logica in, netzoals de tandwiel verhouding.
slaat echt nergens op

uiteindelijk draait de koppeling evenveel toeren als de cilinder dus dat is echt bullshit wat je nu zegt
dan heeft ie wat met versnellingen gedaan ofzoiets
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 21:21
door Timo
Meer uit kan zetten?
Dan draai je alleen hogere toeren waardoor je harder optrekt volgens mij hoor.
Correct me if I'm wrong.
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 21:42
door michabooij
nou ik weet niet hoor volgens mij is dat 't zelfde effect als twv