Pagina 3 van 21

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 15 okt 2010 20:28
door drestar
Koop gewoon een luchtol met een setje doppen. Dan draai je de boel zo los, en onbeschadigd. ;)

ik denk als je voorzichtig met deze sleutel bent dat de boel ook niet beschadigd, het staal van het deksel is nogal vrij dik,dus dat houd zo'n sleuteltje denk ik wel,ik heb het even opgezocht voor een luchttol/luchtsleutel, je hebt dan nog een compressor nodig en is niet goedkoop, maar ik zal eens vragen of ik misschien wat van iemand kan lenen

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 16 okt 2010 16:01
door drestar
weet iemand of je aan een zelfgemaakt koopkontrakt met handtekening verkoper/koper en oude verzekeringsbewijzen van de scooter genoeg hebt om aan te kunnen tonen bij de RDW voor de keuring dat de scooter van jou is?

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 16 okt 2010 17:39
door Mr. Horsepower
Een zelfgemaakt koopcontract heb je iig niets aan. En oude verzekeringsbewijzen op iemand anders zijn naam ook niet denk.

Want ik denk dat je bij het RDW aan moet komen met een geldig legitimatie bewijs..(????)

Bel of mail het RDW anders. ;)

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 16 okt 2010 18:20
door drestar
ja zal maandag ofzo eens bellen, en ik heb rijbewijs B, dus daar kan het wel mee?

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 16 okt 2010 19:15
door Mr. Horsepower
Ja, of paspoort of identiteitsbewijs natuurlijk. ;)

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 16 okt 2010 22:13
door NG-SHOP
een originele uitlaat en je zet aan op je achter wiel
ik heb ook zo een en ook zoon probleem gehad

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 17 okt 2010 09:25
door tomostefan
Ik snap werkelijk niets van wat je zegt.

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 17 okt 2010 21:56
door Fakemon
Ich auch niet.

Grappig dat ik de laatste tijd ook al naar een gilera runner heb gekeken. Als ik een scooter nam, zeker deze of Aerox. ( pauper, jaja.. )

Zijn gewoon geil te tunen.
Afbeelding

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 18 okt 2010 09:49
door Koeieneus
Ik vind je tomos vetter.

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 18 okt 2010 10:13
door tomos
ik ben niet zo voor die runners, maarja ieder zijn smaak,
geef mij maar een tomos/puch of derbi :D

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 18 okt 2010 11:33
door drestar
een originele uitlaat en je zet aan op je achter wiel
ik heb ook zo een en ook zoon probleem gehad

wat bedoel je eigenlijk met een originele uitlaat zet aan op het achterwiel??????? ,wat is het probleem daarvan?

ik ben niet zo voor die runners, maarja ieder zijn smaak,
geef mij maar een tomos/puch of derbi :D

een scooter is niet te vergelijken met een tomos,het is iets totaal anders, ik vind het beiden wel wat hebben, maar vind ook weer niet alle scooters mooi, mijn runner rijd wel heel erg lekker, als ik eerlijk ben ,wel lekkerder dan de tomos,maar mijn tomosje gaat nog lang niet weg voor de scooter, het snortomosje kost me toch bijna niets aan verzekering,geloof iets van 28 euro per jaar :mrgreen:

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 18 okt 2010 11:40
door tomos
heb je gelijk in, tomos zit veel minder lekker :wink:
maar een tomos heeft gewoon wat, lekker simpel enzo
scooters die ik dan nog wel mooi vind zijn: aprilia area 51, sr en sommige aeroxen

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 18 okt 2010 14:38
door beenham0
ik ben niet zo voor die runners, maarja ieder zijn smaak,
geef mij maar een tomos/puch of derbi :D
Derbi! :D

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 18 okt 2010 15:09
door drestar
ik heb vroeger een Derbi FDS en FDX gehad,dat waren ook een beetje trilbrommers zoals een tomos, een Honda MT5 rijd daarintegen wel weer erg lekker

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 18 okt 2010 15:40
door Mr. Horsepower
Derbi? Ziet er misschien leuk uit. Maar op een Senda bijvoorbeeld, je zit een een kuiltje op dat zadel, oftewel je knieen zitten in je nek.

Honda MT5, nergens last van.

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 18 okt 2010 16:57
door drestar
Honda MT5, nergens last van.
Honda MT5 is een superbrommer, ik heb er 5 van gehad waarvan mijn eerste uit 1982 tot de laatste serie uit 1992 zo'n beetje maar allemaal reden ze goed en eigenlijk nooit problemen mee gehad,

maar nu weer even over de gilera runner, ik heb net naar piaggio gebeld en werd geadviseerd om even het framenummer op de mail te zetten, zodat ze het daar konder uitzoeken van welk bouwjaar die is enzo,inmiddels bericht gehad dat hij uit 1998 is,

en ik heb ook nog naar de RWD gebeld, inmiddels heb ik alle informatie op de runner gevonden wat ik nodig heb voor de keuring ,het framenummer en motornummer op het label waar ook NL op staat en E3 (type goedkeuring) komen overeen met wat er ingeslagen is op het frame en blok zelf,ze zeiden dat keuren daardoor geen enkel probleem zou zijn, wat ik nu echter wel vreemd vindt,is dat het framenummer wat op de verzekeringspapieren staat nergens kan terug vinden op het label of ingeslagen framenummer?? ik heb ook al naar de verzekering er voor gebeld en het opgegeven framenummer is een gilera runner uit bouwjaar 2000, snap daar echter niets van?

voor de rest heb ik wel de originele sleutels die in het kontakt en buddyslot passen, ik zie ook nergens sporen dat er een ander slot in gegaan is ofzo, dus ik ga er maar vanuit dat er misschien uit misverstand een ander nummer is opgegeven ofzo

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 18 okt 2010 19:56
door Fakemon
Honda MT5, drie keer kapot gelopen. Toen werd het irritant. :')

Ontopic: Is het nodig om te weten uit welk bouwjaar etc het komt dan? Als piaggo zegt dat het 1998 is dan is het w/s ook 1998. Hun zullen het beter weten aangezien ze ze gemaakt hebben.

Maar als je 'm toch opnieuw keurt, word er toch een nieuw nummer in geslagen. Ofniet?

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 18 okt 2010 20:26
door tomostefan
Neujj.

Je krijgt alleen een plaatje en papieren.

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 18 okt 2010 20:36
door Fakemon
Dacht ik. Weer wat geleerd dan. :D

Re: Gilera Runner

Geplaatst: 18 okt 2010 20:58
door drestar
Maar als je 'm toch opnieuw keurt, word er toch een nieuw nummer in geslagen. Ofniet?
er word alleen een nieuw nummer ingeslagen als de oude niet meer leesbar is,
bij mij is alles nog goed leesbaar gelukkig, alleen ik vind het nu erg raar dat er op de verzekeringspapieren nummer 115744 staat terwijl het framenummer ZAPC14000000 en dan nog 5 nummers is, ik snap dus niet dat de verzekering maar 6 nummers accepteerd als het er veel meer zijn en nog de verkeerde ook,want ik kan de nummers 115744 nergens vinden op mijn frame?? of kon je jaren terug gewoon maar wat nummers opgeven om te laten verzekeren???