Pagina 3 van 14
Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 14 apr 2017 21:35
door kinderbrueno
Gooi er eens een lager stuurtje op.
Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 14 apr 2017 22:00
door ivowieman
heb nog wel een fietsstuur liggen

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 14 apr 2017 22:00
door ivowieman
maarja lijkt me veel werk om die bekabeling in te korten...
weet trouwens ook niet of wheelies nog wel lukken met zo'n laag stuurtje?! moet natuurlijk wel voor youtube he en die mooie foto's

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 14 apr 2017 22:07
door kinderbrueno
Kabels inkorten is echt zo gebeurd. Zal je wel aan raden meteen nieuwe binnenkabels er in te doen. Kosten 25 cent per stuk ofzo. En wheelies zijn met een laag stuur ook prima te doen.
Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 15 apr 2017 12:19
door ivowieman
meningen over m-stuur op een crosser? ik zit te twijfelen...
mijn maar had dat toen een tijdje op z'n puch en vond het wel mooi maar je ging snel slingeren. hij heeft er toen een hoog stuur op gezet.
misschien mag ik het oude stuur van hem hebben.
zijn de maten van ouch en tomos sturen hetzelfde?
Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 15 apr 2017 12:22
door ivowieman
zo zag dat er toen uit
Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 15 apr 2017 12:53
door kinderbrueno
M-stuurtjes en dergelijke zijn voor het model frame van een Tomos (of Puch for that matter) te laag. Tussenmaatje is perfect:
https://www.motorkit.com/nl/hevel-stuur ... breed.html
Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 15 apr 2017 16:03
door Martijn78
M-stuurtjes worden meestal gebruikt bij Kreidler en Zundapp
Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 18 apr 2017 13:26
door ivowieman
oke, ik heb een vraagje. is het echt noodzakelijk dat de lijm op de koppeling tegen chemicaliƫn kan? of maakt het niet zo veel uit. kan namelijk nergens vinden of deze lijm er tegen kan... dus denkt het niet?!
Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 18 apr 2017 13:34
door fireface
Lijkt mij van wel, anders heb je kans dat de olie de lijm gaat afbreken.
Verkopen ze in de bouwmarkt bij jullie geen Bison 2 componentenlijm?
Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 18 apr 2017 14:18
door ivowieman
Lijkt mij van wel, anders heb je kans dat de olie de lijm gaat afbreken.
Verkopen ze in de bouwmarkt bij jullie geen Bison 2 componentenlijm?
denk wel dat ze dat verkopen, maar deze lijm is op de kosten van pa
ik kijk wel even
Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 18 apr 2017 15:02
door ivowieman
oke, moet eigelijk huiswerk maken maar werd afgeleid door de koppeling naast me
maar op het forum hebben ze t er altijd over dat die koppelingen met 70cc zo doormidden breken. maar wat is nou het zwakste punt van deze koppeling? die pennetjes waar alle kracht op komt te staan? ik vraag t me af. en wil veel gaan experimenteren met koppel enz dus veel info is welkom

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 19 apr 2017 17:50
door ivowieman
oke, ben bezig met wat informatie over de 70cc airsal.
is een blowdown van 24 laag of goed voor een tomos? wat raden jullie aan? is er iemand die er veel verstand van heeft op dit forum?
Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 20 apr 2017 18:35
door ief
Ivo gaat serieus bezig
Weet je je deckhight al? Ander kloppen je waarden niet helemaal. Maar globaal, ik denk dat airsal wel een beetje weet hoe en wat en een cilindertje heeft gemaakt die rijdtbaar is. Een tomos cilindertje heeft een BD van rond de 12 en... mijn parmakit 70cc ook zoiets! Dus 24 is best veel hoor.
Nu is BD ook maar een indicatie, eigenlijk gaat het om de oppervlakte en je spoelpoorten moeten ook genoeg kunnen leveren. En aangezien je geen membraan hebt is je inlaat ook nog een grote factor.
Waarom probeer je em niet eerst is zo, goed afstellen en DAN pas tunen, dat kan je beter zien/ ervaren wat de verschillen zijn en of het beter of beroerder wordt.
Doe je email adres is pm'en, ik heb denk ik wel iets voor je waar je wel blij van wordt denk ik.
Edit: Had je dit al eens gelezen?
http://www.puchforum.com/viewtopic.php?f=11&t=5255
Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 20 apr 2017 22:02
door ivowieman
jaja zeker serieus bezig. wil niet m'n bieuwe cilinder naar de klote rijden...
en heb deze waardes van internet afgehaald btw(waarom zelf een poortmap maken als anderen het op internet hebben staan. maar een blowdown van 12???? daar heb ik nog nooit van gehoord. had gelezen dat het meestal tussen de 20 ofzo en de 35 zit.
en was ook niet van plan allees echt grondig aan te pakken oid. uitlaat poort aanpassen lijkt mij genoeg en heel misschien nog de spoelers (het is m'n eerste keer dat ik zoiets ga doen)
was ook niet van plan om het vandaag of morgen al te gaan doen, maar als dit op een keertje gaat vervelen dan weet ik wat ik kan doen. afstellen moet nog gebeuren, maar aangezien die klote versnellingsbak naar de t*r#ng is kan ik niet rijden -_-
email adres ga ik je zometeen in pb sturen, ben benieuwd wat je voor mij hebt om het 'daar wordt je toch blij van?' topic aan te vullen
en ja ik heb zoveel topics gelezen over het tunen van een cilinder, anderd was ik er ook niet aan begonnen
Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 20 apr 2017 22:22
door ivowieman
oja, was vandaag bezig met buurman z'n peugeot scootertje. had hem van t weekend al lopend gemaakt ( had iets van 5 of 10 jaar ofz stil gestaan zei ie). liep wel, maar carburateur moest echt eens goed afgesteld worden...
dus heb de carburateur afgesteld en standaard gemaakt (die kappen zijn wel super irritand, je bent eerst een half uur bezig met kappen demonteren voordat je eens bij je doel komt. ook nog even accu pas gemaakt(andere accu was kapot, hij had toen op marktplaats een andere gekocht, maar die was een maatje groter, dus t was tijd om te beunen).
dsu daarmee een zakcentje verdiend, maar kan niet beloven dat dat geld in de tomos gaat, we krijgen morgen namelijk vakantie en bij de supermarkt naasy onze school zijn de frikandelbroodjes in de aanbieding

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 20 apr 2017 22:26
door ief
Nee, dat klinkt idd wel appart he, 12. Geeft maar aan dat de BD niet het hele verhaal is. De parmakit die ik heb staat ondanks dat toch bekend als een behoorlijk snelle cilinder.
Tunen is veel ingewikkelder dan het lijkt maar laat dat je niet ontmoedigen. Een cilinder snel maken is vaak het probleem niet eens maar rijdtbaar houden wel.
Anyway, ik stuur je drekt ff wat, kan je vast wel ff mee spelen

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 20 apr 2017 22:28
door kinderbrueno
Ah, frikadelbroodjes. Goede oude middelbare school tijd.
Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 20 apr 2017 22:42
door ivowieman
Ah, frikadelbroodjes. Goede oude middelbare school tijd.
die tijd ja dat je met je brommer op t achterwieltje t schoolplein op komt rijden <O~
Re: ivo z'n dikke blauwe pompert
Geplaatst: 20 apr 2017 22:47
door ief
zei opa
