Pagina 3 van 6
Geplaatst: 29 mei 2007 22:12
door tm-tuning
zat al 1 gat in. is altijd bij stnd. airsal of dmp.
maar dat gat kwam helemaal niet overheen met het gat van de cil. nu wel
ik heb dus een dmp'tje 50snel, maar er zit he-le-maal geen gat in de zuiger....hij loopt dus ook erg laagtoerig (tenminste lijkt me wel een oorzaak....)
kan ik er zelf ook een gat in frezen, als ik weet waar het moet e.d.....?
hee tom idd ik wil je inlaat wel ff zien. dan kan ik zeggen of een gat i je zuiger nut heb
Geplaatst: 30 mei 2007 00:05
door TomBergman
zat al 1 gat in. is altijd bij stnd. airsal of dmp.
maar dat gat kwam helemaal niet overheen met het gat van de cil. nu wel
ik heb dus een dmp'tje 50snel, maar er zit he-le-maal geen gat in de zuiger....hij loopt dus ook erg laagtoerig (tenminste lijkt me wel een oorzaak....)
kan ik er zelf ook een gat in frezen, als ik weet waar het moet e.d.....?
hee tom idd ik wil je inlaat wel ff zien. dan kan ik zeggen of een gat i je zuiger nut heb
k zal morgen even een foto maken van zuiger @ odp
Geplaatst: 31 mei 2007 20:43
door tm-tuning
oke is goed
Geplaatst: 31 mei 2007 21:07
door tm-tuning
heej mensen waar kan ik dingen laten verchromen. weten jullie bedrijven in de buurt van tilburg??
ik wil mischien me uitlaat laten vergromen en me carterkappen als da kan.
groetjess
Geplaatst: 31 mei 2007 21:55
door freaky_Tomos
niet egt in de buurt maar wel goed
rotterdam: elektro metaal tolenaar b.v.
tel 010-4136828
ik heb dr een kaart van in me knip

Geplaatst: 31 mei 2007 22:12
door menno123
heej mensen waar kan ik dingen laten verchromen. weten jullie bedrijven in de buurt van tilburg??
ik wil mischien me uitlaat laten vergromen en me carterkappen als da kan.
groetjess
zoek ik ook.. woon in kaatsheuvel, (efteling) maar niks kunnen vinden, mss nog ff vragen aan een jongen die ik ken... die heeft heel zijn scooter frame verchroomd
Geplaatst: 01 jun 2007 13:36
door tm-tuning
zo weer wat nieuwe foto's
demperwol vervangen
men neemt de demper
haalt de oude troep eruit
doet er nieuwe troep in
en weer in elkaar
wat spul buiten op tafel.
uitlaatje hangend
stukje gepolijst, maar wil niet echt goed lukken

Geplaatst: 01 jun 2007 23:45
door Paul123
Je kan beter staalwol in je uitlaat demper doen, krijg je een leuk blik geluidje icm die cilinder

.
verchromen?
http://www.bedrijvengids.nl
Geplaatst: 02 jun 2007 10:44
door tm-tuning
haha staalwol

als dat te warm word gaat het gloeien haha.
ik doe liever demperwol het heluidje is zo meesterlijk
Geplaatst: 05 jun 2007 15:02
door TomBergman
haha staalwol

als dat te warm word gaat het gloeien haha.
ik doe liever demperwol het heluidje is zo meesterlijk
euhm ik zal nu even foto's maken over die inlaat, op wleke punten van de zuiger moet je foto's hebben ? of moet ik de hele cil er ff af trekken ?
Geplaatst: 05 jun 2007 22:12
door tm-tuning
heej laat ff foto's van je zuiger en cilinder zien,
wat wou je ook alweer precies weten
ben bergeten sorry

Geplaatst: 05 jun 2007 23:30
door TomBergman
heej laat ff foto's van je zuiger en cilinder zien,
wat wou je ook alweer precies weten
ben bergeten sorry

heb 50snel, maar hij trekt niet door in de toeren, hij hapert niet op top maar pfff zo'n 5000 toeren in de 2 ?
heb een zuiger zonder sleuven, zou een zuiger met sleuven veel verschil maken ?
Geplaatst: 06 jun 2007 07:53
door tm-tuning
owjah. nu weet ik het weer
post een een foto van je inlaat (cilinder) dan dan kan ik je het precies zeggen

Geplaatst: 06 jun 2007 17:23
door TomBergman
Ik zal even een doorsnede tekening proberen te maken...want 'k ben nog al druk en heb niet zo'n zin om spruit e.d. van mijn cilinder af te trekken

Geplaatst: 06 jun 2007 18:58
door Shenkie
Ziet er netjes uit je blok, zit erover te denken om hem ook zo te gaan spuiten ziet er wel 'nieuw' uit =)
Geplaatst: 06 jun 2007 19:24
door tm-tuning
hmm ik zou het niet doen.
wat je wel kunt doen is de zeikanten dan je zuiger een stuk naar boven veilen.
kanten waar de piston pen in moet onder dat hoger uitveilen.
zorgt voor een klein toerenverschil en je spoelers zijn langer geopend
Geplaatst: 06 jun 2007 19:30
door prutser
loopt dat dingetje al

...ben wel benieuwd...niet dat dalijk alles in het luchtledige loopt te draaien met die grote spoelpoorte in je carter,..ojah...je weet zeker dat het met die inlaatpoort die je hebt uitgefreest in je zuigertje gaat werken?...heb nu al een gigantische blow back van men carterdruk ,ook met een airsaltje
waarom trouwes al die moeite met een airsal>??...ik zeg gilardoni...maar goed...op industrieterein loven zitte er wel een paar...gewoon metaalbedrijven hebbe meestal ook wel chroombadje...werk zelf ook daar;)...succes verder,..en laat me eens zien als alles draait..
Geplaatst: 06 jun 2007 19:57
door TomBergman
hmm ik zou het niet doen.
wat je wel kunt doen is de zeikanten dan je zuiger een stuk naar boven veilen.
kanten waar de piston pen in moet onder dat hoger uitveilen.
zorgt voor een klein toerenverschil en je spoelers zijn langer geopend
dit bericht is gericht op mij ?
hellracer vertelde me dat een zuiger met sleuven wel degelijk effect heeft.
Geplaatst: 06 jun 2007 20:26
door Paul123
@Tom
Ik zou zeggen, doe het niet aangezien als je je de ruimte voorstelt tussen je onderste zuigerveer en dat gat /sleuf die je wilt gaan frezen of boren vrij klein is.
Ook al zou het kunnen werken, ik betwijfel de effectieviteit ervan. Zeker aangezien je maar een 50snel hebt en je dus niet heel hoge toeren draait.
Een gilardoni zuiger heeft dit bijv weer wel, maar dat is een 75cc dus die draait ook op een andere snelheid van carterspoeling.
Geplaatst: 06 jun 2007 22:37
door TomBergman
@Tom
Ik zou zeggen, doe het niet aangezien als je je de ruimte voorstelt tussen je onderste zuigerveer en dat gat /sleuf die je wilt gaan frezen of boren vrij klein is.
Ook al zou het kunnen werken, ik betwijfel de effectieviteit ervan. Zeker aangezien je maar een 50snel hebt en je dus niet heel hoge toeren draait.
Een gilardoni zuiger heeft dit bijv weer wel, maar dat is een 75cc dus die draait ook op een andere snelheid van carterspoeling.
Maar een ori zuiger MET sleuven zou toch gewoon goed zijn ?
Want ik heb het gevoel dat ik nu maar een klein gedeelte van mijn inlaat poort benut...