Pagina 3 van 3
Re: sproeier of ontsteking?
Geplaatst: 22 feb 2008 21:21
door PimW
probeer ook nog maar es een grotere sproeier. Met de kou zuigt hij meer lucht aan moet je sproeier groter zijn.
Miss had je al wat arm afgesteld en nu met dit koude weer is hij net te arm afgesteld om nog goed te lopen.
Re: sproeier of ontsteking?
Geplaatst: 22 feb 2008 21:42
door kevin__90
grotere sproeier heb ik al geprobeerd kleinere ook al hij loopt perfect met sproeier 53
Re: sproeier of ontsteking?
Geplaatst: 25 mar 2008 22:26
door kevin__90
even een kickje.
vraag ik me af waarom de bougie toch zwart is, kan die door de kou minder lucht aanzuigen?
kan het misschien aan de bougie liggen? ik heb nu hittegraad 7 zou het anders zijn als ik hittegraad 6 er in doe?
Re: sproeier of ontsteking?
Geplaatst: 26 mar 2008 19:43
door kevin__90
zou iemand hier antwoord op weten?
vraag ik me af waarom de bougie toch zwart is, kan die door de kou minder lucht aanzuigen?
kan het misschien aan de bougie liggen? ik heb nu hittegraad 7 zou het anders zijn als ik hittegraad 6 er in doe?
(sorry voor dubbelposting ofzo

maar ik zag dat er sinds gister nog geen antwoord op gegeven was. En ik ben toch wel nieuwschierig)
Re: sproeier of ontsteking?
Geplaatst: 26 mar 2008 20:18
door PimW
koude lucht is dunner dus zou je carb er juist meer van naar binnen moeten werken.
Wanneer je een zwarte bougie hebt zou je een warmere kunnen proberen. Dus even die 6 terugstoppen?
Re: sproeier of ontsteking?
Geplaatst: 26 mar 2008 20:37
door kevin__90
ok ik ga dan toch binnenkort die 6 proberen om te kijken of het dan beter is
Re: sproeier of ontsteking?
Geplaatst: 31 mar 2008 21:33
door Neosterrr
ben je nou echt zo eigenwijs of niet?
er wordt al 100x gezegd dat je je keerringen moet vervangen,
en waarom je bougie dan zwart is, hierom:
als je keerringen lek zijn, heb je dus minder druk in je carters, en niet alles wordt dus rondgepompt zoals het hoort, er kan valse lucht langs je keerringen. De vernevelde benzine gaat dan niet allemaal je cilinder in, maar blijft gedeeltelijk in je carter hangen. ALs dit meer gebeurt krijg je dus weer druppelvorming in je carters, dit is veel benzine wat niet volledig verbrand. Als dit telkens wel in je cilinder komt, verbrand het niet goed, wat een zwarte roetlaag op je bougie achter laat.
correct me if i am wrong,
je wilde het zo graag horen, maar sjonge, doe nou toch die keerringen, eerst het meest logische controleren, daarna de onlogische dingen pas, als je bougie neit meer fonkt ga je toch ook kijken of je ontsteking nog werkt, nier of je nog benzine hebt.
logisch denken en werken, dan kom je er, en voor je vragen kun je hier natuurlijk terecht..
sccs verder..
Neosterrr
Re: sproeier of ontsteking?
Geplaatst: 31 mar 2008 21:36
door PimW
Als je een lekke krukas keerring hebt komt er ook blokolie in je carter. Dat lijkt me logischer als oorzaak van de vettige bougie.
Maar eigenlijk had ik het al een beetje opgegeven hiero, sommige mensen zijn gewoon hardleers

Re: sproeier of ontsteking?
Geplaatst: 31 mar 2008 21:46
door kevin__90
ja klopt maar ik denk toch dat het niet de keering is want er komt geen rook ofzo meer uit de uitlaat
Re: sproeier of ontsteking?
Geplaatst: 03 apr 2008 20:17
door Floeis
maar hoe kan het de keering zijn als ik er alleen bij koud weer last van heb? dus beneden het vriespunt??
bij koud weer, rijd je dan wel warm? miss moet je hem eventjes warm laten lopen dus een tijdje stationair laten draaien... zodat een beetje warmer is.
Re: sproeier of ontsteking?
Geplaatst: 03 apr 2008 20:22
door kevin__90
ik laat hem altijd warm lopen koud of niet koud. en dan rijd ik rustig weg.
Re: sproeier of ontsteking?
Geplaatst: 19 mei 2008 10:44
door guidohildebrand
ik had het met koud weer en vochtig dat me spruitstuk gewoon nat werd en die zag ik gewoon bevriezen.. toen stopte ik even zag ik hem ontdooien en als die ontdooit was dan kon ik beter door rijden zonder gezeik.. heel erg raar want als die helemaal met ijs was seg maar dan haperde die enz en stotterde die.. dus ik weet neit of het daar ook misschien aan ligt ?