Pagina 4 van 4
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 21:43
door marccoef
Dit is zeker niet waar micha, dat kan ik je verzekeren.
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 21:48
door fllex
Idd.
Koppeling draait evenveel toeren als je cil
het verschil in tanden per tandwiel zorgt ervoor dat de ene meer toeren maakt dan de andere
ga je natuurkunde boek openslaan
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 21:53
door shadowranger
Er zit wel een kern van waarheid in, als je segmenten sterker tegen het koppelingshuis kunnen drukken bij meer toeren (bijvoorbeeld doordat de segmenten op een andere manier vastgezet zijn) kan de koppeling minder slippen zoals nu eigenlijk gebruikelijk is bij de standaard koppelingen. Die draaien om 1 punt heen en de achterzijde drukt tegen het koppelingshuis. Hoe verder het kurk slijt in de vorm zoals die tegen het huis loopt, des te groter het aangrijpvlak op het huis, des te minder slip.
Eigenlijk spreek je van een soort "lock-up" van de hoogste versnelling.
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 21:56
door Timo
Maar met een leren koppeling (die ook veel minder slipt) haal je ook geen hogere topsnelheid. Wel trek je harder op. Daarom zou dat in mijn ogen ook het enige zijn wat kan gebeuren.
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 21:58
door fllex
Precies. Ik heb het net uitgelegd.
De overbrenging van de cilinder -> koppeling is 1 op 1
koppeling naar huis is ook 1 op 1 als hij goed gekoppeld is
vervolgens zorgen de versnellingen ervoor dat het wiel draait met een andere overbrenging
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 21:59
door shadowranger
Uiteindelijk is het wel de eindoverbrenging (tandwielen en ketting) die je snelheid bepalen. Kan ook zijn dat voor een 28 en achter een 22 tandwiel ligt. Trekkracht 0, maar top lekker hoog.
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 22:55
door michabooij
Dit is zeker niet waar micha, dat kan ik je verzekeren.
ja, ik vind het ook wel een beetje lul koek, maar de hele brommer ziet er standard uit!
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 22:57
door michabooij
en misschien bedoelt die dan dat die de vertanding van de versnelling heeft aangepast, dat is ook mogelijk, (maar wel een hels karwei)
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 08 apr 2010 23:20
door michabooij
en nou heb ik 't erover zie ik bij het topic van ingmar dat die dat heeft gedaan :O
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 11 apr 2010 14:26
door michabooij
komt die howto nog?
of nietmeer?
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 11 apr 2010 14:26
door marccoef
pfffffffff

Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 11 apr 2010 14:30
door michabooij
hahahah

Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 11 apr 2010 19:51
door tomostefan
We gaan er aan beginnen!
Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 11 apr 2010 19:55
door fllex
We gaan er aan beginnen!
yeah

Re: 1ste en 2de koppelingsveer inkorten?
Geplaatst: 11 apr 2010 23:23
door tomostefan
Ik ben klaar maar ik krijg de foto's niet op me pc, ik moet ff ergens een blauwtand stickje vandaan halen.