Pagina 4 van 8
Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 19:58
door 7P_
Ja idd. Meten is weten, proberen idemdito

Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 20:05
door mars
zo heel warm wordt cilinder van tomos niet. het is niet goed als die heet worden iig. ik kon mijn airsnol cilinder altijd gewoon me hand opleggen zonder dat het pijn deed. dus dan is die dus niet zo warm

Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 20:07
door 7P_
Serieus?
Als ik mijn hand op mijn standaard cilinder houd (ja dat doe ik als ik koude klauwen heb na het rijden) dan houd ik dat niet veel langer dan 3sec vol. Best heet.
Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 20:16
door mars
Ja standaard cilinders willen nog wel erg heet worden. vooral als je een uitlaat eronder hebt die een beetje knijpt
Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 20:40
door Ingmar.
dus jij beweert dat een aluminium cilinder minder warmte opneemt dan een giet ijzeren???
als jij 5 min rijd is je cilinder echt heet hoor
Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 20:43
door mars
dus jij beweert dat een aluminium cilinder minder warmte opneemt dan een giet ijzeren???
als jij 5 min rijd is je cilinder echt heet hoor
Dat beweer ik niet ?
Ik zeg alleen dat mijn cilinder nooit HEEL heet werd, ik kon altijd me hand erop houwen zonder pijn te hebben

Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 20:47
door C. van Klaveren
Beste Forummers,
Wordt een aardig lang artikeltje.
Maar over die opgenomen warmte gesproken. Het zit anderom in elkaar.
De aluminium cilinder raakt beter zijn warmte kwijt. Daarom zijn die snelle en race cilinders van aluminium.
Met vriendelijke groet verblijf ik maar weer, en ga ff wat anders doen
Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 20:50
door mars
Beste Forummers,
Wordt een aardig lang artikeltje.
Maar over die opgenomen warmte gesproken. Het zit anderom in elkaar.
De aluminium cilinder raakt beter zijn warmte kwijt. Daarom zijn die snelle en race cilinders van aluminium.
Met vriendelijke groet verblijf ik maar weer, en ga ff wat anders doen
En blijven ze dus ook koeler en met een goeie afstelling wordt die dus helemaal niet zo heet
benzine is erg koud zoals jullie weten
Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 20:52
door Ingmar.
dat klopt alu word sneller warm en koelt sneller af
maar maakt jou blok geen toeren dan

word altijd warm hoor en als jij je hand er op kan houden moet je blaren krijgen <O~
Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 20:53
door mars
dat klopt alu word sneller warm en koelt sneller af
maar maakt jou blok geen toeren dan

word altijd warm hoor en als jij je hand er op kan houden moet je blaren krijgen <O~
Mijn blok geen toeren maken ? top was 90 echte kilometers en dat haal je niet zomaar
Als jij blaren krijgt als je jou hand op je cilinder houd naar 5minuten rijden dan zou ik toch eens even beter gaan afstellen
Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 20:55
door Ingmar.
maby jij ?
als je 90 kan rijden word je cilinder echt wel zo warm dat jou handjes er niet op houden kan
maja stop hier maar over is tog een welles niettes discusie
Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 21:34
door Renault
Over die lijm die tot 149 gaat, jullie gaan nou toch experimenteren? Dan kan het zijn dat het de eerste keer niet lukt dus probeer maar gewoon. Uiteindelijk zal iemand wel met een oplossing komen

Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 22:08
door TomosTuningWassenaar
Uiteindelijk zal iemand wel met een oplossing komen

en jij wacht gewoon tot er een oplossing voor je komt aanwaaien

Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 22:10
door Ingmar.
ga komende tijd welff met een koppeling naar een bedrijf wat remvoeringen opnieuw op trommelremsigemten zet en ff wat vragen enzo kijken wat zij kunnen

en hebben
Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 22:25
door Renault
Uiteindelijk zal iemand wel met een oplossing komen

en jij wacht gewoon tot er een oplossing voor je komt aanwaaien

Ja duh, wat zou jij doen dan? Zelf een oplossing bedenken met andere materialen. Volgens mij heet het een forum
Maar goed, ik heb nog een set liggen wat ik ermee wou zeggen is dat je moet proberen (vallen en opstaan) voor het beste resultaat
Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 23:28
door 7P_
Zullen we Tomos NL verzoeken een pot lijm en een hele doos vol kurkjes naar ons toe te zenden

Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 23:35
door Ingmar.
ik zou niet voor kurk gaan

te slap
ik heb wat info gevonden over lijm en matriaal voor voeringen van koppelingen
en de bewerking er van is allemaal olie vast en zo maar om nu een heel verhaal te typen heb ik geen zin in doe ik morgu wel het lijkt mij DE oplossing voor de slijtage
Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 23:41
door mars
Ben benieuwd

want die tomos koppelingen pfffoe slijten hard !
De koppeling van een tomos, slijt nog harder dan een meid in een loverboy circuit

Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 02 dec 2008 23:45
door 7P_
Mijn koppelingen zijn nog goed, maar als er een slijtvaste oplossing door iemand gevonden wordt, dan rag ik meteen die achterlijke kurk eraf. Aangezien ik van de voorjaarsvakantie toch al sleutelplannen heb, komt dat ff mooi uit

Re: Versleten Kopp. segmenten zelf rep.
Geplaatst: 03 dec 2008 08:56
door 7P_
Dan nog een tip voor de mensen die koppelingen gaan maken van kurk:
-Laat de lijm eerst volledig uitharden.
-Na dit uitharden, leg de koppelingssegmenten in een bakje met carterolie en laat dit een nachtje intrekken.
(ik heb dit ooit ergens gelezen, je koppelingen gaan anders uiterst snel naar de klote)