Pagina 1 van 1

Ratelen na installatie HD kop.

Geplaatst: 02 mar 2010 16:16
door BigBaconn
Als ik een Puch HD kop op mn tomos heb zitten dan ratelt hij nogal in stationair, als ik ga rijden verdwijnt het. Iemand enige idee wat dit is en of het kwaad kan?

En: als ik op top rij, dan stopt hij er opeens een volle seconde mee en dan gaat hij weer. En dan stopt hij weer. Dus grote lange stotters. En als ik kijk zit er benzine tussen de koppakking. Ik heb zo strak en kruislings mogelijk aangedraaid.

Re: Ratelen na installatie HD kop.

Geplaatst: 02 mar 2010 17:23
door shadowranger
Is het ratelen uit de cilinder of van de koppeling? Omdat je zegt dat als je gaat rijden het geluid verdwijnt, en bij stationair wel hoorbaar is.

Vwb je andere probleem, telkens kijken of je pakking nat is, is niet bevorderlijk voor de pakking zelf. Verder is je al eens gevraagd dacht ik of je alle pakingsresten hebt verwijderd. Anders kun je ipv een aluminium pakking eens een type proberen met een koperen kern. Misschien dicht die beter af. Maar ik denk eerder dat je eens naar de kleur van je bougie moet kijken ivm het haperen op top. Misschien heb je een verkeerde sproeier.

Re: Ratelen na installatie HD kop.

Geplaatst: 02 mar 2010 18:54
door BigBaconn
- Ratelen komt denk ik uit de koppeling, als ik me oor er tegen aan leg is het daar het hardst. En met een gewone snorkop er op hoor ik af en toe kort het zelfde ratelen, maar dit is veel zachter en voor een klein momentje, met de HD kop is het constant en erg hoorbaar.

- Pakkingresten had ik verwijderd. Sproeier is goed, hij rijdt met snorkop namelijk perfect. De problemen ontstaan alleen als de HD kop er op zit. Maar ik concludeer hieruit dat er dus geen benzine tussen de pakking hoort te zitten? En ik zal eens naar zo'n pakking met koperen kern kijken, dat is toch zo een van karton met een metalen ring er in? Of is het gewoon een koperen plaatje?

En in ieder geval erg bedankt.

Re: Ratelen na installatie HD kop.

Geplaatst: 02 mar 2010 19:05
door Angelo
Door de hogere compressie draait je motortje stationair wat harder, dus je koppeling maakt meer toeren bij stilstand en word het ratelen erger. Vandaar dat het ratelen met de snorkop minder is. Dit is te verhelpen door de stationairschroef wat verder uit te draaien bij je carberateur.