Berichtdoor michabooij » 12 apr 2010 10:32
het gescheiden mengsmering systeem.
we zijn er nu al mee bezig op hel algemeen kleine vragen topic,
maar ik dacht laten we er een groot topic van maken.
mijn visie over het systeem:
we verdelen het in drie delen:
- de tank,
- wat tussen de tank en carburateur zit,
- de carburateur.
- de tank, iedereen snapt het princiepe maar dan nog de vraag waar hij komt, daarover later als we erachter zijn hoe en wat.
- wat tussen de tank en de carburateur zit,
hoe het werkt in theorie:
de brandstof komt van de tank, naar een pomp systeem die het weer naar de carburateur brengt in verhouding (1:50)
hoe krijgen we het voor elkaar:
ik heb is gehoord dat er op je vliegwiel een vertandings susteem zit, dit is onder anderen bevestigd door PimW,
de tandwielen zorgen ervoor dat de rotatie van het vlieg wiel een ander tandwiel in beweging zet, ik schat die tandwiel verhouding op: vliegwiel-100, pomp-10,
waarom, ik heb is een plaatje gezien en die twv leek wel 1:10,
- de carburateur.
het idee is dat de olie doorstroomt naar een doorgang vlak voor het spruitstuk,
bij een powerbox bijvoorbeeld zit die in het spruitstuk,
maar dat moeten we niet hebben (oorzaak kom ik nog achter),
nou dacht ik het is ook nog mogelijk om het bij de vlotter te doen, maar dat is niet waar: want dan verdirngt de olie de benzine, en dan krijg je bij hoge toeren teveel olie.
wik zou het opprijs stellen als jullie mij willen helpen bij dit topic,