Pagina 1 van 1

cilinder vastgeroest@wiki

Geplaatst: 23 mei 2010 12:25
door Dr.Tomos
Stel je wilt een snellere cilinder op je tomos zetten of je uitlaatpoort cleanen, dan moet dus je cilinder er af.
Nu kom je er achter dat je cilinder vastgeroest is aan de draadeinden en je krijgt hem er met geen mogelijkheid meer af.
IMG_001.jpg
IMG_001.jpg (49.59 KiB) 11584 keer bekeken
Meestal zit de cilinder vastgeroest aan de twee onderste draadeinden.
Het eerste wat je doet is zoveel mogelijk vuil en roest wegkrabben met een spijker of scherp voorwerp, en dan zet je alles in de kruipolie.
Als je geen kruipolie hebt kan je ook een beetje mengsmering gebruiken.
IMG_002.jpg
IMG_002.jpg (47.46 KiB) 11584 keer bekeken
Het volgende wat je nodig hebt is een m6 of m8 draadeind met een moer en een grote carrosseriering.
IMG_003.jpg
IMG_003.jpg (50.11 KiB) 11584 keer bekeken
De moer en de ring komen onder de cilinder en het is handig er nog een plaatje onder te stoppen anders beschadigd je blok.
IMG_004.jpg
IMG_004.jpg (49.91 KiB) 11584 keer bekeken
IMG_005.jpg
IMG_005.jpg (57.86 KiB) 11584 keer bekeken
Als het geheel op zijn plaats zit kan je de moer omhoog draaien en omdat het draadeind tegen het blok aankomt zal de moer de cilinder omhoog duwen. Doe dit wel om en om en gelijkmatig anders gaat het wringen in de aansluiting met het carter.
IMG_006.jpg
IMG_006.jpg (52.49 KiB) 11584 keer bekeken
Let er wel op dat je niet alles naar de klote draait dus als je merkt dat het echt niet gaat draai dan niet verder anders draai je je blok kapot.
good luck :)

Re: cilinder vastgeroest

Geplaatst: 23 mei 2010 12:36
door shadowranger
Close. Iets toegevoegd ivm gelijkmatig draaien links en rechts. Voor op- en/of aanmerkingen pb auteur.