Pagina 1 van 2
gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 27 jun 2010 15:15
door wouter1191
hallo forummers,
ik heb een tomos revival snor uit 2003,
telkens als ik 2 a3 km heb gereden dan is mijn cilinder gloeiend heet kan hem nog geen halve seconden aan raken,
heb in de winter en lente 2 warmlopers gehad, heb daarna nieuwe zuiger erin gedaan in gereden etc.
is het bij jullie ook zo dat de cilinder zo heet word?
zou ik misschien een te warme bougie hebben?
wat kan het zijn?
mvgr Wouter
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 27 jun 2010 15:16
door Joren
dat je cilinder zo heet word, is logisch.. werkings temperatuur ligt tenslotte tussen de 400 en 800c.
Kijk even welke kleur je bougie is.
wit: te klein
Bruin: goed
Zwart,nat: te groot
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 27 jun 2010 15:17
door wouter1191
hij is gewoon koffie bruin,
maar wat voor warmtegraad zitten er bij jullie in dan?
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 27 jun 2010 15:18
door Joren
standaard hoort er 5/6 in te zitten. als je 65cc of hoger gaat, moet je 7 8 of 9 hebben.
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 27 jun 2010 15:19
door wouter1191
oow okee dan zal het wel goed zijn,
dankjewel

Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 27 jun 2010 15:22
door Joren
als je een warmloper hebt gehad zat er waarschijnlijk gewoon poep in je cilinder:P
Mja. ik ga weer even wat kilometertjes maken

en even lekker zwemmen
loater
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 27 jun 2010 15:23
door wouter1191
met de vorige zuiger wast dat maarja dat zal dan wel:)
have fun;)
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 27 jun 2010 16:39
door Timo
Als je bougie bruin is en hij is hittegraad 6 of 7 dan is er niks aan de hand. Cilinder wordt nou eenmaal warm. Te heet is ook niet goed, maar met de hand aanraken kan je toch nooit.
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 27 jun 2010 18:48
door wouter1191
zou die wel iets koeler blijven als ik er een hittegraad 7 onder doe ipv 6?
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 27 jun 2010 18:49
door Joren
weinig
maar niet aan te raden met standaard setup, aangezien ie dan te koud word.
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 27 jun 2010 18:51
door wouter1191
okee want ik reed eerst met hittegraad 8 en toen had die bijna geen gas reactie en kreeg te veel lucht leek het
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 28 jun 2010 00:59
door thomasbk
dat ligt niet aan je bougie

Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 28 jun 2010 20:57
door markvanrijn
het kan ook nog wel eens komen omdat je met een te groot atw rijd, in jou onderschrift zie ik dat je met tw 33 rijd, is wel groot. en je caberateur is 16/12 bestaad dat of heb je een 14/12 ??
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 28 jun 2010 21:05
door wouter1191
maar ik wil niet te hard aan gezien het een snor is dus vandaar 33, eerst zat er een 37 op dus hij is al kleiner.
en die 16.12 beetje zelfgemaakt, kocht een 16/16 maar kreeg neit afgesteld toen maar een busje erin gedaan ,
nu is die 12mm lucht toevoer dus gewoon 16/12

Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 28 jun 2010 21:08
door Timo
atw 37?
anyway 33 blijft groot. Je cilinder draait onnodig veel toeren waardoor ie ook sneller warm wordt. Een kleiner ATW zal helpen.
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 28 jun 2010 21:10
door wouter1191
maar dan gaat die weer veel harder en trekt die voor geen meter,
geen andere opties ?
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 28 jun 2010 21:13
door Timo
14/12 carb monteren en atw 26 ofzo.
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 28 jun 2010 21:14
door wouter1191
maar hij trekt met 14/9 ook hard top is ook even hoog en word ook warm dus dan maakt carburateur toch neit uit?
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 28 jun 2010 21:43
door gerritje
gewoon een kleiner atw erop zetten, dan heb je minder overtoeren en wordt de cilinder dus minder snel gloeiend heet.
Re: gloeiend hete cilinder
Geplaatst: 28 jun 2010 22:03
door wouter1191
maar hij moet niet harder? dat is het probleem