Pagina 1 van 1
standaard 50cc tunen
Geplaatst: 02 sep 2010 01:59
door credenzo
beste tomosforumers,
ik had een vraagje over het tunen van een standaard 50cc hoever kan ik de uitlaatpoort uitveilen en wat kan ik het beste allemaal aanpassen voor het meeste koppel te krijgen uiterraad maak ik een poortmap maar ik vraag het alsvast voor de mensen die al meer ervaring hier mee hebben!;)
alvast bedankt!
Re: standaard 50cc tunen
Geplaatst: 02 sep 2010 07:21
door Wilson62
als je aan de zuiger de inlaatpoorten ofsoo even groot maakt als die van een 70cc rijd hij net zo hard.
ook kun je een binnenrotor erop zetten en grotere cabrateur
voor 50cc moet het bij 14/15mm wel ophouden
Re: standaard 50cc tunen
Geplaatst: 02 sep 2010 09:39
door pim961
als je aan de zuiger de inlaatpoorten ofsoo even groot maakt als die van een 70cc rijd hij net zo hard.
ook kun je een binnenrotor erop zetten en grotere cabrateur
voor 50cc moet het bij 14/15mm wel ophouden
hoe zo 14 15 mm carb er kan ook gewoon een 17.5 of 21 mm op hoor suipt hij alleen vooor het leven
Re: standaard 50cc tunen
Geplaatst: 02 sep 2010 11:02
door Timo
Afstellen zal dan heel moeilijk worden. En je haalt er amper winst mee als je zo'n achterlijk grote carburateur gaat gebruiken. Het is inderdaad wat je zelf al aan geeft, hij gaat heel veel benzine verbruiken.
Re: standaard 50cc tunen
Geplaatst: 02 sep 2010 15:02
door credenzo
als je aan de zuiger de inlaatpoorten ofsoo even groot maakt als die van een 70cc rijd hij net zo hard.
ook kun je een binnenrotor erop zetten en grotere cabrateur
voor 50cc moet het bij 14/15mm wel ophouden
kunnen jullie dit even beter uitleggen want snap niet helemaal wat je bedoelt ?
Re: standaard 50cc tunen
Geplaatst: 02 sep 2010 15:06
door Fakemon
Die beste jongen probeert volgens mij niet de 14/15mm carburateurs voor te stellen, maar de grootte van de inlaatpoort oid. Ik heb geen verstand van tunen, dus ik hou me er buiten. Als ik harder wil haal ik wel een 65CC.
Re: standaard 50cc tunen
Geplaatst: 02 sep 2010 16:46
door credenzo
Die beste jongen probeert volgens mij niet de 14/15mm carburateurs voor te stellen, maar de grootte van de inlaatpoort oid. Ik heb geen verstand van tunen, dus ik hou me er buiten. Als ik harder wil haal ik wel een 65CC.
ja is leuk spul mijn vrienden hebben ook maar ik ga toch harder dan hun -.- en ik wil gewoon max eruit halen heb thuis al een sprinter dus als ik echt hard wil pak ik die wel

Re: standaard 50cc tunen
Geplaatst: 02 sep 2010 17:42
door Ingmar.
je hebt een sprinter en weet niet hoe je moet tunen
goeie combo
voor een 50 cc kan je op een uitlaat timing sitten van 187 ong blowdown van 26
das wel mooi
en zorg er voor dat je inlaat genoeg opp heeft om er netzoveel door te laten als je carb door geeft
Re: standaard 50cc tunen
Geplaatst: 02 sep 2010 22:58
door credenzo
je hebt een sprinter en weet niet hoe je moet tunen
goeie combo
voor een 50 cc kan je op een uitlaat timing sitten van 187 ong blowdown van 26
das wel mooi
en zorg er voor dat je inlaat genoeg opp heeft om er netzoveel door te laten als je carb door geeft
ja een scooter sprinter he da tunen word door 3br en twins enz. gedaan maar ik wil juist tunen leren vandaar de vraag maar hoeveel mm moet ik bij de uitlaatpoort weghalen dan? het enigste wat ik tot nu doe gedaan heb een een carter op een mhr team 80 passend gemaakt dus heb nog niet heel veel kennis
