Pagina 1 van 1

50cc snel probleempje

Geplaatst: 12 jan 2006 19:26
door jboy
ik heb nu me 50cc snel gemonteerd maar ik vindt de zuiger nogal erg hoog zitten :shock:

dit is niet mijn cilinder hoor :wink:

http://www.mijnalbum.nl/Album=4FJF4H73

en de rand van de cilinder daar zit precies me zuiger dus ik vindt dit erg hoog :cry:

ik dacht al aan een pakking tusse me kop. :?

maja weet iemand of dit niet goed is of weet iemand hoe het op te lossen :D

Geplaatst: 12 jan 2006 23:04
door Tossie
Je kan beter niet zomaar pakkingen ertussen gooien enzo,

Heb je wel originele pakkingen ertussen of ben je wat vergeten? kijk daar eerst eens naar :D

Zo ja, dan zet je je cilinder erop, pakt een stukje tin, buigt een hoekje van 90graden en steekt deze in de cilinder, keertje kicken en dan moet je met een micrometer de dikte van het stukje meten.
Deze moet dan 0,50mm zijn of ietsje meer.
Kom je daaronder moet je een extra pakking nemen.



Als ik nog iets vergeten ben hoor ik het wel

Geplaatst: 12 jan 2006 23:10
door jboy
:? ja ik heb alles gebruikt wat in t pakket zat :lol:

mare waar precies in de clinder ergens tusse ofzo

Geplaatst: 13 jan 2006 00:40
door freak
das een intersante tip tossie.
maar waar steek je dat stukje tin in??in het gat van de bougie??

Geplaatst: 13 jan 2006 07:19
door PraatPaal
klopt, bij 50cc airsal moet je vaak even extra voetpakking besttellen dit stond volges mij ook op 50cc.nl de zuiger wil nog wellis de kop naaien, ik zou zeggen pak 2x voet 1xkop dan de cilinderkop erop en kijk (zonder bougie) of je zuiger je kop naait...

Geplaatst: 13 jan 2006 08:34
door jboy
:) ja daar dacht ik ook al aan, ik ga vanmiddag ff langs de brommerboer

mare komt de zuiger dan tegen de kop aan :shock:

Geplaatst: 13 jan 2006 13:45
door Tossie
Als je niet helemaal zeker bent dan kan je beter een extra pakking kopen en even meten hoeveel je over hebt.

0,50/0,55 is prima, daarboven kan je beter de EXTRA pakking weghalen en opnieuw testen, kom je daaronder beter een pakking erbij doen.

m.v.g Joeri

Geplaatst: 13 jan 2006 13:50
door jboy
maar t moet dus tusse het laagste stukje van de kop en de zuiger? :)

Geplaatst: 13 jan 2006 13:54
door Tossie
het woord zegt het al,

koppakking= pakking tussen cilinder en cilinderkop
voetpakking= pakking tussen cilinder en blok

dus als je een extra koppaking neemt vergroot je de ruimte tussen cilinder en kop, dit is niet veel. ( meeste pakkingen gaan per 0,5mm )

Geplaatst: 13 jan 2006 14:21
door jboy
:lol: neej dat snap ik wel maar om t op te meten :wink:

Geplaatst: 13 jan 2006 16:47
door poekelen
het woord zegt het al,

koppakking= pakking tussen cilinder en cilinderkop
voetpakking= pakking tussen cilinder en blok

dus als je een extra koppaking neemt vergroot je de ruimte tussen cilinder en kop, dit is niet veel. ( meeste pakkingen gaan per 0,5mm )
doe liever een dubbele voetpakking dan een dubbele koppakking.
de kans dat het gaat lekken tussen de koppakingen is vele maler groter dan bij de voetpakking.

Geplaatst: 14 jan 2006 19:34
door Tossie
:lol: neej dat snap ik wel maar om t op te meten :wink:
Je doet dus de cilinderkop erop, bougie eruit, steekt door het bougiegat stukje tin erin en ramt eens op de kickstart.
Zo wordt het stukje tin geplet en kan je met een micrometer kijken of hij goed staat.


En wat poekelen zegt klopt wel, zorg dat je dus van allebij zowiezo 1 hebt.

mvg Joeri

Geplaatst: 15 jan 2006 16:31
door MFT YOUNGSTR
Ik zou er ook wel rekenong mee houden dat je poorten nog wel helemaal open gaan als je er zo maar voetpakkinge tusse gaat stoppe