Pagina 1 van 2

Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 08 okt 2011 19:02
door Ingmar.
Mijn nieuwste speeltje :D

Yamaha r6 1999

Aankomende vrijdag staat hij hier in de garage :)

Ik ga er niet zo heel veel aan doen hou hem lekker orgineel.
Maar er komt wel Xenon in :D
Dit gele licht is vies dus moet lekker vel wit licht in komen.

Wel ga ik een rvs uitlaat systeem voor maken.
En doe dan ook gelijk de Honda cbr 600 van me broer
Daar kunnen tog nog wel een paar pktjes uit vandaan komen.

Pics

Afbeelding
Afbeelding

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 08 okt 2011 19:37
door Pascal
Ik ben jaloers.. Wat een gigantisch geil ding! 3 keer raden wat de achtergrond op me pc is..

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 08 okt 2011 20:01
door Mr. Horsepower
Lekker bezig man.

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 08 okt 2011 23:52
door Petpat
Die is wel zeer mooi. Ben jaloers man.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 09 okt 2011 01:12
door Alex..
nice weer man, top

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 09 okt 2011 13:00
door Ingmar.
haha thnx heren (H) je moet wat he met je geld ;)

ik ga ook proberen om met de uitlaat wat leuke extra pktjes in het blok te krijgen ;)
Een akropovic uitlat systeem kan bijna 10 pk geven op een r6!
Dus de helft lijkt me een haalbaar doel ;)

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 09 okt 2011 13:50
door drestar
is het nog wel leuk om tegenwoordig motor te rijden met een hoop vermogen?
overal staan flitsers en je gaat met zo'n ding al gauw 50km te hard waardoor je je rijbewijs kan kwijtraken,

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 09 okt 2011 13:55
door Ingmar.
Is het tegenwoordig wel leuk om met een opgevoerde brommer te rijden?

Soms kan je hem wel goed open trekken hoor ;)
sommige stukken staan ze echt nooit.
Met me kawa heb ik 200km gereden maar je moet het wel op stukken doen waar het kan.

Zoiets heet zelfcontrole

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 09 okt 2011 14:03
door drestar
Is het tegenwoordig wel leuk om met een opgevoerde brommer te rijden?

Met me kawa heb ik 200km gereden maar je moet het wel op stukken doen waar het kan.

Zoiets heet zelfcontrole
ik kijk vaak naar wegmisbruikers en dan zie je ze ook vaak gepakt worden op stukken waar het kan,
maar natuurlijk kan dat ook lang goedgaan,

en opgevoerde brommer rijden is ook niet meer leuk nee, maar gelukkig woon ik hier in zeeuws-vlaanderen waar ze geen grootscheepse controlles in de stad houden zoals je in grote steden wel ziet,

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 09 okt 2011 16:51
door JesseJeremy
Waaaauuuuuwwww ding is nice

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 10 okt 2011 12:45
door BBTomos
Ziet er mooi ui!

Wat een ontzettend dunne jiffy stand heb je haha.. Hoeveel cc is het?

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 10 okt 2011 13:13
door drestar
Hoeveel cc is het?
volgens mij een 599cc, je hebt ook de R1 die 998cc heeft,

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 10 okt 2011 13:30
door Alex..
R1 O+

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 10 okt 2011 17:30
door JesseJeremy
Jaaaaa ik heb een R1 als achtergrond O+

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 10 okt 2011 20:32
door Ingmar.
Jahhh leuk een R1 !!!
En dan rij je daarmee op het circuit in Assen :D
En dan komt een R6 je voor bij in elke bocht -.- jeuhh

R1 is leuk om hard te rijden maar voor bochten is een R6 veel leuker ;)
Een maat van me racet met een R6 08' op circuit en haalt bijna altijd wel een 1000cc in.......

Owneddd!

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 10 okt 2011 20:40
door 2pac
Echt wel een vet ding :D

Ik had alleen een 500cc 2 takt verwacht :P

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 10 okt 2011 20:42
door Ingmar.
haha :C

Daar valt niet normaal meer te rijden op de openbare weg ;)
En dan moet je continu zuigers vervangen allemaal geen zin in veel te veel werk

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 10 okt 2011 23:23
door Danny E
Jahhh leuk een R1 !!!
En dan rij je daarmee op het circuit in Assen :D
En dan komt een R6 je voor bij in elke bocht -.- jeuhh

R1 is leuk om hard te rijden maar voor bochten is een R6 veel leuker ;)
Een maat van me racet met een R6 08' op circuit en haalt bijna altijd wel een 1000cc in.......

Owneddd!
Wat is hier de oorzaak van dan? Als ik het zo opzoek vind ik vrijwel gelijke gewichten en afmetingen. Het zal hem dan puur in het punt zitten dat de berijder het vermogen niet goed kwijt kan met een R1 t.o.v. een R6? Ik heb me er verder neit in verdiept maar waarom zou een R6 sneller door de bocht kunnen dan een R1? Ben gewoon nieuwsgierig :wink: .

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 11 okt 2011 13:01
door drestar
idd goed punt, :P .. of ligt het misschien aan de berijder zelf ???

Re: Ingmar's Yamaha R6

Geplaatst: 11 okt 2011 16:05
door Ingmar.
Een r6 is al snel 16 kg ! lichter dan een R1 ;)

Een motor met minder cc is dus lichter en daardoor licht de bochtensnelheid een stuk hoger.
Dus kan je met een 600cc bvb met 150 door een bocht dan is het met een 1000cc maar 135km/u
Dat is dus het verschil
in de motogp is het nu 800cc dat is het aller snelste de bocht door want op een gegeven moment krijg je natuurlijk een kantel punt. want met minder cc ga je ook minder snel kwa optrekken.
Maar volgend jaar gaat de motogp weer naar 1000cc om de bochtensnelheid wat te verlagen.

Die kawa zxr400 die ik had was ook sneller door de bochten dan een honda cbr 600;)
Licht natuurlijk ook aan de rijder maar groot deel ook an de motor