Pagina 1 van 2
Hoog stationair?
Geplaatst: 24 nov 2011 22:31
door Boeman
Hallo,
Ik ben nu een tijdje bezig met een opknap revivaltje. maar ik krijg het ene probleem na het anderre.
Mijn probleem nu is dat hij wanneer ik start meteen heel veel toeren begint te maken. wanneer ik dan gas geef dat maakt hij of nog meer toeren of hij valt dan uit.
mijn gas schuif zit niet vast, dat heb ik gecontroleerd.
ook heb ik al meerdere sproeiers geprobeerd.
mijn setup:
HD kop
Airshal 65cc cilinder
standaard 12 mm carb
Op moment sproeier 60
ik kan niks vinden van valse lucht door middel van de deo test.
waardoor kan hij nou zoveel toeren maken zonder dat ik gas geef?
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 24 nov 2011 22:36
door TheStealthSpy
De stationairschroef op je carb is te ver ingedraaid. Hier staat hoe je het kan oplossen:
viewtopic.php?f=58&t=1870&p=17741&hilit ... len#p17741
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 24 nov 2011 22:37
door 2pac
Stationairschroef
afstelling
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 24 nov 2011 22:40
door Boeman
Nee was het maar zo makkelijk
ik sta voor een raadsel... maar de stationairschroef reageert hij bijna niet op
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 24 nov 2011 23:42
door tomostefan
Veel te kleine sproeier, draai er eens een 70 in.
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 25 nov 2011 08:43
door jason246
Kijk is naar je gaskabel, of dat hij niet te strak staat miss?
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 28 nov 2011 01:35
door tomostefan
Jonge, lees nou eerst zn verhaaltje eens, hij heeft zijn gasschuif gecontroleerd en dus uiteraard ook zijn kabel.
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 28 nov 2011 02:24
door Pascal
T zijn wel symptomen van valse lucht ergens, mijn inziens.
[ Post made via Mobile Device ] 
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 28 nov 2011 15:54
door wippie
hier de oplossing denk ik:
ik heb ook een revival met 65cc , is een a52 blok daar moet je zelf een voetpakking voor snijden omdat hij anders valse lucht trekt met de *standaard pakking.
hou ook even je hand op je uitlaat, als hij niet uitvalt heb je zoiezo valse lucht of een gigantisch lekke uitlaat.
ik was dan ook erg blij toen ik dit las
viewtopic.php?f=64&t=17235.
voor de rest nog even wat info en dingen die ik ontdekt heb met de revival.
het is zeer zeker aan te bevelen een 15mm spruitstuk te monteren met een 15 of 16mm carb.
ik heb nu een 16mm dellorto en dat is echt het optimaalst voor je tomos, helaas een klijne sproeier zit er niet in met een 16mm maar het gaat wel lekker hard, heb een 50cc hd kop en een bullet uitlaat.
ik had ook valse lucht bij mijn bussje wat tussen je carb en spruitstuk valt let daar ook op.
voor de rest rijdt de revival nu echt SUPER!
knal er elke dag mee naar school en zeker op top blaast hij er flink vandoor.
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 28 nov 2011 17:11
door Boeman
hier de oplossing denk ik:
ik heb ook een revival met 65cc , is een a52 blok daar moet je zelf een voetpakking voor snijden omdat hij anders valse lucht trekt met de *standaard pakking.
hou ook even je hand op je uitlaat, als hij niet uitvalt heb je zoiezo valse lucht of een gigantisch lekke uitlaat.
ik was dan ook erg blij toen ik dit las
viewtopic.php?f=64&t=17235.
voor de rest nog even wat info en dingen die ik ontdekt heb met de revival.
het is zeer zeker aan te bevelen een 15mm spruitstuk te monteren met een 15 of 16mm carb.
ik heb nu een 16mm dellorto en dat is echt het optimaalst voor je tomos, helaas een klijne sproeier zit er niet in met een 16mm maar het gaat wel lekker hard, heb een 50cc hd kop en een bullet uitlaat.
ik had ook valse lucht bij mijn bussje wat tussen je carb en spruitstuk valt let daar ook op.
voor de rest rijdt de revival nu echt SUPER!
knal er elke dag mee naar school en zeker op top blaast hij er flink vandoor.
Klopt,
Ik heb de voetpakking van Tomoshop.nl gebruikt. het busje tussen mn carb en spruitstuk zal ik idd eens proberen..
12 mm dellorto kan het probleem tog niet zijn? ik zal eens proberen de 50 cc standaard erop te zetten. misschien dat dat het probleem is.
Ik laat het nog we even weten

bedankt voor de reacties!

Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 08 dec 2011 15:28
door Emiel
valse lucht bij de spruitstuk pakking waar hij op de carb zit. bij mij liep ie iig daardoor hoog stationair
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 24 dec 2011 05:01
door Jaimster
kabel te strak aangedraaid, kan je verstellen bij je handvat en je carb,
je stationairschroef ken je nog flink aanpassen, en wel de juiste sproeier erin?
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 24 dec 2011 05:03
door Jaimster
valse lucht bij de spruitstuk pakking waar hij op de carb zit. bij mij liep ie iig daardoor hoog stationair
lekker goede pakking dan?
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 27 dec 2011 13:08
door Boeman
Sorry jongens voor het late reageren. was toch de gaskabel

(voel me zo stom XD)
maar goed nu wil hij nog niet stationair lopen dus ik ben er nog niet. maar hij reageert wel op de stationair schroef nu dus ik ben weer een stap verder

Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 27 dec 2011 21:46
door Boeman
oke, ik weet niet wat ik verkeerd doe maar ik krijg hem gewoon niet stationair. hij blijft uitvallen... ik kan de deo-test niet eens doen omdat ik hem niet aan kan houden.
ik heb net de krukas keerring bij de versnelling kant vervangen want die lekte. maar nogsteeds niet...
morgen die andere krukas keerring ook maar vervangen.
iemand anders nog een idee?
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 28 dec 2011 11:09
door shadowranger
kun je de schroef niet zover indraaien dat ie wel lekker stationair loopt?
Misschien zit de carburateur niet goed op het spruitstuk, zit de sealring achter de witte vulbus er in (of juist gemonteerd)?
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 28 dec 2011 12:53
door Boeman
kun je de schroef niet zover indraaien dat ie wel lekker stationair loopt?
Misschien zit de carburateur niet goed op het spruitstuk, zit de sealring achter de witte vulbus er in (of juist gemonteerd)?
nou ik kan hem wel redelijk laten lopen maar het is meer gas geven in plaats van stationair lopen.
(je kent het dalen in toeren naar stationair wel als je bij het stoplicht te wachten staat) dat netjes op lage toeren lopen wil dus niet. Ik heb net even gekeken, de carburateur zit goed naar mijn mening. het O-ringetje zit achter de vulbus en de carburateur zit helemaal op het spruitstuk.
zal wel valse lucht zijn?
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 28 dec 2011 18:14
door shadowranger
Bougie (+kabel en dop) nog wel in orde? Probeer anders een nieuwe, dat kan wel eens schelen.
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 28 dec 2011 18:22
door Boeman
oke, ik heb wat valse lucht ontdenk bij mijn cilindervoet. dus ik heb mijn cilinder eraf gehaald en alles goed schoongemaakt waarna ik er een nieuwe pakking tussen heb gedaan.
nadat ik alles er weer op deed en teste zat ik nogsteeds met hetzelfde probleem... kan dit aan de cilinder liggen?
ik heb namelijk al 3 verschillende blokken geprobeerd maar ik kom elke keer op een valse lucht probleem...
...EDIT...
Bougie (+kabel en dop) nog wel in orde? Probeer anders een nieuwe, dat kan wel eens schelen.
de ontsteking is niks mis mee. hij geeft een mooie sterke vonk
Re: Hoog stationair?
Geplaatst: 28 dec 2011 18:24
door Ping
verkeerde pakking ?