Pagina 1 van 1

Brom blok afvoeren

Geplaatst: 02 apr 2012 11:47
door Reloaded
ja, deze keer eens andersom!

mijn brommertje omgebouwd naar een snor, en dat rijd nu perfect alleen eigenlijk net iets te hard soms tik ik de 60 aan op de teller :D , met als gevolg dat ik jankend overal aankom van de wind.

40 vind ik hard genoeg , maar hoe kom ik daar?

ander tandwiel zal wel iets verschil maken maar welke opties heb ik nog meer om m af te voeren?

Re: Brom blok afvoeren

Geplaatst: 02 apr 2012 11:49
door Alex..
andere kop erop (snorkop)
ander uitlaatje
kleinere carburateur
ontsteking op snorstand

Re: Brom blok afvoeren

Geplaatst: 02 apr 2012 13:16
door Reloaded
maakt de ontsteking veel verschil? ik neem aan dat dat namelijk kosteloos kan :) misschien is het al voldoende?

k zie dat dat nogal een vervelend / lang klusje is wat nauw komt kan je daar zonder schade te veroorzaken uberhaupt aan gaan verstellen?

overigens zit er een originele brom uitlaat op , ga ik met een S bocht rijden ben ik al het vermogen kwijt en word het echt een sloom ding denk ik

moet er bij t plaatsen van een snorkop nog veel afgesteld worden?

Re: Brom blok afvoeren

Geplaatst: 02 apr 2012 14:09
door Alex..
snorkop hoef je niks aan te veranderen qua afstelling, m

vergeet niet dat je sowieso aan trekkracht gaat inleveren

Re: Brom blok afvoeren

Geplaatst: 02 apr 2012 16:07
door Reloaded
wat verliezen is niet zo'n punt hoor,
maar met zo'n S-bocht pijpje eronder is de gemiddelde rollator nog sneller

Re: Brom blok afvoeren

Geplaatst: 02 apr 2012 18:09
door Joren
Snorkop
26-28 vertanding
bromuitlaat ( geen snel! )
Snorzuiger
Ontsteking op snorstand
Begrenzer terugzetten in luchtfilter
Begrenzer terugzetten in spruitstuk
en 14/9 carburateur

rijd je wel +-40 en nog zuinig ook!