Pagina 1 van 1

nieuwe uitlaat -> bromstand?

Geplaatst: 01 mei 2012 11:06
door Nightshadow
Hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe uitlaat onder mijn standaard Tomos Quadro snor uit 2006 gelegd. Hiervoor had ik er ééntje met een S-bocht, hierbij liep hij max. 30 (35 op de teller). Nu heb ik een zogeheten speedy uitlaat, waarmee hij ongeveer 40 loopt. Verder is alles standaard (alleen dat tuitje in de luchtfilter eruit gehaald).

Nu heb ik een witte bougie. Wanneer ik er een sproeier van een maatje groter in zet valt hij weg zodra ik op wil trekken. Ook de bromboer zei dat er geen grotere sproeier in hoefde.

Heeft dit met de ontsteking te maken? Moet ik die voor deze set-up op bromstand zetten?

Daarnaast mag hij van mij wel iets langzamer gaan en wat beter optrekken. Ik heb nu 26/28. Wat zou een mooie verhouding zijn om hem zo'n 35 km/h te laten gaan en daarmee sneller optrekken?

Alvast bedankt voor het lezen!

Re: nieuwe uitlaat -> bromstand?

Geplaatst: 01 mei 2012 11:25
door 15melvin15
En als je het tuitje weer in je luchtfilter doet? wat doet hij dan?

Re: nieuwe uitlaat -> bromstand?

Geplaatst: 01 mei 2012 15:46
door jason246
Daarnaast mag hij van mij wel iets langzamer gaan en wat beter optrekken. Ik heb nu 26/28. Wat zou een mooie verhouding zijn om hem zo'n 35 km/h te laten gaan en daarmee sneller optrekken?
Alvast bedankt voor het lezen!
Als je atw 31 gaat monteren zou hij gaan stotteren en eventueel overtoeren maken. Ik zou het gewoon bij atw 28 houden ;)

Re: nieuwe uitlaat -> bromstand?

Geplaatst: 01 mei 2012 17:06
door Nightshadow
En als je het tuitje weer in je luchtfilter doet? wat doet hij dan?
Dan heeft hij wat minder vermogen, maar nog steeds witte bougie... :|
Als je atw 31 gaat monteren zou hij gaan stotteren en eventueel overtoeren maken. Ik zou het gewoon bij atw 28 houden ;)
Bedankt! Jammer, ik heb liever wat vlotter optrekken dan snelheid :cry:

Re: nieuwe uitlaat -> bromstand?

Geplaatst: 02 mei 2012 02:58
door shadowranger
Begrenzer uit het luchtfilter halen heeft weinig zin als je een 14/9 carburtateur hebt. Ontsteking bijstellen wel naar bromstand (werkt alleen bij typen met electronische ontsteking zonder pick-up unit).

Overigens duurt het wel even als je een bougie wil laten kleuren. Eventueel de witte aanslag verwijderen en nogmaals kijken. 1 maat sproeier omhoog zou geen oorzaak mogen hebben dat je motor ineens niet meer wil. Check even op valse lucht bij carb./ spruitstuk.

Re: nieuwe uitlaat -> bromstand?

Geplaatst: 06 mei 2012 17:20
door Cosmokramer
Begrenzer uit het luchtfilter halen heeft weinig zin als je een 14/9 carburtateur hebt. Ontsteking bijstellen wel naar bromstand (werkt alleen bij typen met electronische ontsteking zonder pick-up unit).

Overigens duurt het wel even als je een bougie wil laten kleuren. Eventueel de witte aanslag verwijderen en nogmaals kijken. 1 maat sproeier omhoog zou geen oorzaak mogen hebben dat je motor ineens niet meer wil. Check even op valse lucht bij carb./ spruitstuk.
Bij mij werkte het wel degelijk om het luchtfilter te ontgrenzen icm een 14/9 carburateur. Qua trekkracht was er geen verschil, maar hij liep zeker 5 km/u harder. (Moest wel een grotere sproeier in).