• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Quadroo Sven

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
8 berichten • Pagina 1 van 1
Sveniej01
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 jan 2010 15:54
Locatie: Sint Michielsgestel
  • Citeer

Berichtdoor Sveniej01 » 22 apr 2013 18:17

Hallo forummers

Ik heb een week terug een Quadro van me oom gekregen die van me neef is geweest.
Helaas heeft ie geen kenteken (stamt nog af van de verzekeringsplaatjes), ook liep ie niet.
Dus ik alles schoongemaakt oa. Carburateur, benzinekraan enz.
Alles weer erop liep hij niet... (carburateur nog niet helemaal schoon)

Ondertussen loopt ie wel, maar naar mijn mening nog niet goed. De rede hiertoe is dat ik vind dat hij met de set up die hij nu heeft veel hard moet kunnen lopen.

Setup is nu:
Bromblok (a55)
15 mm dellorto, sproeier 62
gaasfilter
standaard uitlaat met S bocht
Rechtspruitstuk

Inprincipe is t beestje helemaal standaard op de carburateur naar die heb ik er zelf ff opgedaan omdat de 14/12 nog niet goed schoon is.


Dus mijn vraag: Moet hij met deze setup niet een stuk harder gaan?????
Hij gaat nu op de teller zelf ongeveer 38 (ja ik weet dat deze afwijkt).
Setup:
Standaard cilinder + snorkop
Carb. 15/15 delorto
Standaard snel uitlaat
TWV 26/28
Luchtfilter ontgrenst, spruitstuk ontgrenst
Sproeier onder constructie
Top: onder constructie
Omhoog


Sveniej01
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 jan 2010 15:54
Locatie: Sint Michielsgestel
  • Citeer

Berichtdoor Sveniej01 » 22 apr 2013 18:20

Oja tandwielverhouding is 26/24
Setup:
Standaard cilinder + snorkop
Carb. 15/15 delorto
Standaard snel uitlaat
TWV 26/28
Luchtfilter ontgrenst, spruitstuk ontgrenst
Sproeier onder constructie
Top: onder constructie
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 22 apr 2013 20:15

Bromblok met recht spruitstuk? Dat is geen A55, eerder een A3 of A35.

Ik denk dat je motor nu nog gesmoord wordt door de standaard S-bocht uitlaat icm de 15/15 carburateur. Hoe staat het met de ontsteking en andere electra die daarmee bedoeld zijn?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Sveniej01
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 jan 2010 15:54
Locatie: Sint Michielsgestel
  • Citeer

Berichtdoor Sveniej01 » 22 apr 2013 21:43

Heb me dan denk ik verkeken wat betreft het blok:p

Bougie vonkt goed heb bij me eigen tomos ook gekeken en zie nauwelijks verschil.
Wat je over de uitlaat en carburateur zegt heb je gelijk in, maar een normale standaard brom tomos heeft toch ook diezelfde uitlaat?

Nou scheelt het denk ik ook wel dat ie n tijd heeft stil gestaan...
Misschien dat ie weer opnieuw moet worden ingereden???
Setup:
Standaard cilinder + snorkop
Carb. 15/15 delorto
Standaard snel uitlaat
TWV 26/28
Luchtfilter ontgrenst, spruitstuk ontgrenst
Sproeier onder constructie
Top: onder constructie
Omhoog

Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 22 apr 2013 22:17

Nee, de uitlaat van een brom hoort als het goed is geen s-bocht te hebben. En hij hoeft zeker niet opnieuw ingereden te worden.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 22 apr 2013 22:21

Heb me dan denk ik verkeken wat betreft het blok:p

Bougie vonkt goed heb bij me eigen tomos ook gekeken en zie nauwelijks verschil.
Wat je over de uitlaat en carburateur zegt heb je gelijk in, maar een normale standaard brom tomos heeft toch ook diezelfde uitlaat?

Nou scheelt het denk ik ook wel dat ie n tijd heeft stil gestaan...
Misschien dat ie weer opnieuw moet worden ingereden???
Nee Snoruitlaat knijpt af. brom tosjes hebben een andere uitlaat.
Zit er wel een bromzuiger (met gleuven/gaten in de zijkant )in? inplaatst van snorzuiger (dichte zuiger)
Heb je de benzine vervangen, nieuwe bougie geprobeert? is uitlaatpoort miss verstopt. is de afstelling wel goed?
trekt hij geen valse lucht?
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

Sveniej01
Tomosforummer
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 jan 2010 15:54
Locatie: Sint Michielsgestel
  • Citeer

Berichtdoor Sveniej01 » 25 apr 2013 09:38

Maar n vriend van me heeft ook n tomos brom en die had ook een standaard uitlaat met s bocht, liep ongeveer 45 was helemaal standaard...

Ben nog wel van plan om een schuinspruitstuk erop te zetten, heeft dit effecten op het draaien van ´de motor´ of niet? (moet wel de kappen dan veranderen).
Setup:
Standaard cilinder + snorkop
Carb. 15/15 delorto
Standaard snel uitlaat
TWV 26/28
Luchtfilter ontgrenst, spruitstuk ontgrenst
Sproeier onder constructie
Top: onder constructie
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 25 apr 2013 18:25

Er zijn modellen met een S-bocht als brom-versie. Kijk even of je vanaf het aansluitstuk op de cilinder naar de pijp een verdikking ziet in de pijpdiameter of een prop in het mondstuk waar de uitlaat op de cilinder vast zit. Als de pijp rechtdoor loopt (zonder verdikking) en er geen busje in het mondstuk is gelast zal het wel een bromversie zijn. Anders is het echt een geknepen snorpijp.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
8 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.