Pagina 1 van 1

Standaard cilinder A35 uitboren

Geplaatst: 21 mar 2006 20:55
door Mat..
Zoals de topictitel al zegt, is het mogelijk om een standaard A35 cilinder, boring 38mm dus, uit te boren naar rond de 45mm?

Geplaatst: 21 mar 2006 20:59
door freaky_Tomos
nee tuurlijk niet :roll:

omdat je een nicasil cilinderwand hebt die ongeveer 3mm dik is, dit kunt je gewoonweg niet uithonen

Geplaatst: 21 mar 2006 21:57
door Robin
Nee dit gaat idd niet zoals er al word gezet..
Het is wel mogelijk om hem uit te boren en er een nieuwe nikasil wand erin te laten zetten, maar je verneukt er ook de timing van de cilinder ermee. Dus de cilinder gaat eigenlijk dan alleen maar slechter lopen.
En een nieuwe wand erin zetten is duur. En niet de moeite waard voor de slechtere prestaties die je ermee krijgt.

Geplaatst: 21 mar 2006 22:24
door Mat..
Goh.. dit wist ik ook wel.. alleen niet dat die cilinders een nicasil wand hadden...

Heb nl een cilinder gekregen van iemand, maar die moet hem nog opsturen.

Hij zei dat er een gietijzeren bus in zat, maar wel met membraan... Dus vandaar dacht ik dat het een A35 cil was...

Welke cilinders van tomos zijn dan wel met gietijzeren bus?

Geplaatst: 21 mar 2006 22:25
door PraatPaal
opboren is geen optie, er zijn uiteraard wel alternatieven maar of dat de moeite waard is..........

Geplaatst: 21 mar 2006 22:27
door Mat..
PP, had je mijn vorige post nog gelezen? ;)

Vraagje: Zijn er tomos cilinders MET gietijzeren bus, en met membraan?

Geplaatst: 21 mar 2006 22:37
door PraatPaal
PP, had je mijn vorige post nog gelezen? ;)

Vraagje: Zijn er tomos cilinders MET gietijzeren bus, en met membraan?
nope niet gelezen... zie ik nu pas.

Antwoord:

als je een gietijzeren bus hebt en deze is meer als 7mm dik is deze natuurlijk wel op te boren, je timingen komen anders te staan maar jou kennende zal dit geen probleem (moeten) vormen, de frees gaat er vast en zeker toch wel in.

wat je kan doen als je een gietijzeren bus hebt is natuurlijk een vrijwel altijd mogelijke optie en dat is uitboren/persen en een cilinderbus op de kop tikken.