Pagina 1 van 1

rijd koud vlotter weg en stoterd koud

Geplaatst: 30 dec 2015 10:47
door Buddy
ik reed eerst met 68 reed goed alleen moest eerste paar tellen opwarmen dus dacht meschien is 70 goed
ik rijd met een 14/14 delorto sha nu trek hij heel goed koud en stoterd soms koud en als hij warm is trekt hij minder
is het better dat ik terug gaat naar 68 of naar 69 ? ik heb gemode lucht box groter pijpje in gedaan 23mm diameter
en in rijd met speedy uitlaat

Re: rijd koud vlotter weg en stoterd koud

Geplaatst: 30 dec 2015 10:56
door kinderbrueno
Ik heb hetzelfde. Trekt koud harder en stottert dan soms inderdaad.
Ik rij met standaard snel uitlaat, 14/9 carb, sproeier 52

Re: rijd koud vlotter weg en stoterd koud

Geplaatst: 04 feb 2016 21:03
door ief
Even hier op terug komen.... daarna heb je er sproeier 54 in gezet en toen liep ie beter. Werd dit ook anders/ beter?

Ik ga er door vroegere ervaringen nl. steeds vanuit dat ie juist te rijk staat als ie dit gedrag vertoond, in mijn geval iets minder starten, beter als je gasschuif beetje opend (met choke), stotteren tot zeg 35 mk/pu en wel krachtiger optrekken, vooral dat laatste en het starten relateer ik aan te rijk maar... misschien is het dus net weer andersom en staat ie dan juist wat te arm (wat me veel beter past eigenlijk :))

Re: rijd koud vlotter weg en stoterd koud

Geplaatst: 04 feb 2016 21:57
door kinderbrueno
Ja. In mijn geval is dat er iets op vooruit gegaan.

Re: rijd koud vlotter weg en stoterd koud

Geplaatst: 05 feb 2016 00:05
door ief
Ah, cool, dat maakt e.e.a. wel iets anders, tnx.

Re: rijd koud vlotter weg en stoterd koud

Geplaatst: 05 feb 2016 19:06
door ief
Ik begin m'n hoofd er weer over te breken merk ik. Alles wat ik noemde komt volgens mij WEL door te rijk (bij mij iig), ti's alleen allemaal totaal afhankelijk van aantal toeren en gasstand. Moet hier nog veel meer mee experimenteren...

Dat maakt het ook allemaal weer des te interessanter, uitlaten die op papier beroerder op moeten trekken doen het juist beter, grotere carbs die normaal gesproken voor max koppel verder in toeren ipv beter optrekken zouden zorgen doen dat niet of deels, veranderen van cilinderkoppen die niet per see doen wat je verwacht en zo kan je nog wel ff door gaan.

Al die dingen hebben zo hun uitwerking op de mengselverhouding en uiteindelijk het moment van maximale druk op de zuiger, welke ook nog eens anders is per toerental en dat blijkt vooralsnog slecht te voorspellen.

Nog veel meer pielen dus :)