Pagina 11 van 14

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 16 mei 2017 16:24
door dirk13131313
Beetje laat maar ik heb zelf wel eens een tapeind met 2 componenten metaal lijm in een cilinderkop gelijmd, zat daarna goed vast al was er nog wel iets van draad wat werd aangegrepen. Zo te zien is het al gelukt!

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 17 mei 2017 20:32
door ivowieman
duss...... gisteren een pakking gehaald, vandaag gemonteerd...
omdat de nieuwe bout meer naar voren zit en niet in het midden komt de uitlaat een beetje scheef op de cilinder, daarom blijft hij nu nog lucht lekken aan de knt van het blok. binnekort aan andere kant van cilinder precies hetzelfde doen en dan een plaatje met 2 gaatjes zodat ie em in het midden vasthoudt. ondanks dat toch ff heerlijk gereden met dit weer! toen keertje vol gas en toen merkte ik dat ie echt wel hard ging... dus ff gemeten; 65 kilometer per uur! heerlijke snelheid vind ik zelf, rij ik m'n vriend der zo uit. en dan nog te bedenken dat ie nog goed afgesteld moet worden.

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 18 mei 2017 22:02
door tomsmos
Lekker hoor, heerlijke toursnelheid

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 18 mei 2017 22:13
door ivowieman
Lekker hoor, heerlijke toursnelheid
vandaag zelfs 68 aangetikt, t is dat dat pad niet kanger was anders kwam hij zeker bij de 70

ben wel van plan een iets lichtere vertanding te nemen..
ik heb nu 26-24
ik zat zelf aan 26-28 te denken, moet veel trekkracht houden voor cross. hoeveel zal de topsnelheid omlaag gaan?
anders 26-26 als ik teveel overtoeren ga maken

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 18 mei 2017 22:44
door ief
Scheeld 1.5 t 2 km pu per tand (achtertandwiel)

Mooi dat ie weer loopt man.

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 19 mei 2017 07:40
door ivowieman
oke, dus als ik 26 neem scheelt dat ongeveer 4km? denk dat ik 26 neem dan.

heb ff tot do list gemaakt:

-zorgen dat gas niet meer blijft hangen
-uitlaatsteun maken
-controleren op valse lucht
-indien nodig spruitstuk vlakken
-zorgen dat achterrem het goed doet
-afstellen
-brommer schppnmaken :lol:

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 19 mei 2017 20:40
door ivowieman
was lekker ff aan t rijden en bedacht me ff om de deo test te doen bij spruitstuk. dussss je voelt em al aankomen... valse lucht :shock:
heb toen spruitstuk eraf gehaald en gevlakt met slijptol. dacht echt wel dat hij nu goed vlak was, heb em op zo'n stuk staal neergelegd die zeker weten recht was en hij wiebelde niet en zag geen spleet eronder. nou toen alle meuk weer gemonteerd, deo test weer valse lucht.
denk dat ik morgen ofzo even zo'n nieuw onderplaatje maak en eraan las. ook even dan een nieuwe pakking en hopen dat hij dan eindelijk te rijk staat in plaats van te arm :lol:

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 19 mei 2017 22:12
door kinderbrueno
Gevlakt met een slijptol? :lol:
Of met een fijn stuk waterproof schuurpapier en een glasplaat?

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 19 mei 2017 22:23
door ivowieman
Gevlakt met een slijptol? :lol:
Of met een fijn stuk waterproof schuurpapier en een glasplaat?
normaalste zaak van de wereld 8)
maar, is een vlakke schuurslijp. lijkt mij dat er dan vrij weinig mis kan gaan?

maarja ivo braadt morgen wel een nieuw stuk deraan

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 19 mei 2017 22:50
door ief
Lol, je moet dingen echt ff serieuzer gaan aanpakken Ivo :)

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 19 mei 2017 23:36
door ivowieman
Lol, je moet dingen echt ff serieuzer gaan aanpakken Ivo :)
niet te moeilijk doen als t ook makkelijk kan :wink:

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 19 mei 2017 23:50
door ief
Somigge dingen gaan alleen maar moeilijk (er) ;)

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 20 mei 2017 14:12
door ivowieman
om 17:00 een video op youtube (De Goysboys) met aan het einde eens stuk on board filmpie dus kunnen jullie ff kijken hoe dat ding vooruit wil :koning:

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 20 mei 2017 17:18
door ivowieman
zozo net 71 kilometer per uur gehaald.
video komt iets later btw moest opnieuw uploaden en mijn internet is niet al te snel

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 20 mei 2017 19:41
door ief
Leuk filmpje Ivo en loopt mooi toch!

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 20 mei 2017 19:51
door ivowieman
Leuk filmpje Ivo en loopt mooi toch!
jazeker loopt idd mooi! moet wel nog het een en ander gebeuren om er echt mee te crossen...

thx!

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 21 mei 2017 22:34
door ivowieman
hmmm, ief ik heb je advies/hulp nodig.
ik heb mij laten vertellen dat 12mm te klein is op een 70cc en dat ik eigenlijk 17mm moet nemen. ga ik hier veel van merken en is dat vooral bovenin of onderin? ook zei ie dat ik m'n spoelers op maat moest maken voor de cilinder, heeft dit veel effect? heb geen dremel helaas. moet het blok daarvoor ook uit mekaar? haha en hij zei dat 71 onzin was met 12mm carb, heb ik dan toch zo'n snelle cilinder? :koning:
begin bijna te geloven dat deze even snel is als de 65 met membraam of zelfs nog sneller, helaas geen ervaring met die 65.

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 22 mei 2017 00:18
door ief
Ik denk dat ik in jouw geval voor een 15mm carb zou gaan of 16, is er ook nog. Hoe veel je er van merkt durf ik niet te zeggen, heb nog niet met 65cc geklooit maar denk dat het wel iets kan doen. 12 is idd beetje klein.

17,5mm is denk ik een beetje overkill, afhankelijk van hoeveel toeren je er mee draaid. In theorie is een kleinere carb beter voor lage toeren maar de SHA's zijn nou niet echt 'state of the art' dus het kan zijn dat een 17,5 beter werkt omdat je hem veel precieser kan afstellen. Dat is nou ook net waar je makkelijk de boot mee in kan gaan, goed afstellen is best lastig. (en kost meer geld, naalden, stationair sproeiers etc.)

Poorten op carter aanpassen kan wat helpen maar verwacht er geen wonderen van, als je poorten in de cilinder kleiner zijn dan die in het carter is het een ander verhaal maar dat zal nu wel niet zo zijn denk.
Blok hoeft in pricipe niet uit elkaar zolang als je de boel maar op zo'n manier afdekt dat er geen rotzooi in je carter komt.

Nogmaals, snel gaan is op zich niet zo moeilijk, rijdtbaar snel gaan wel. Membraan heeft in dat opzicht wat voordeel.

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 22 mei 2017 07:59
door fireface
Ik heb gereden op 65cc met 9mm,12mm, 15mm en 17,5mm en kan je vertellen dat een 17,5mm met 19mm spruitstuk een heel stuk harder gaat op een 65cc airsal dan een 12 of 15mm.

Re: ivo z'n dikke blauwe pompert

Geplaatst: 22 mei 2017 08:44
door ief
Lo and behold.

Misschien moet je dat progje is gaan gebruiken Ivo ;)
carb.png
carb.png (50.21 KiB) 8867 keer bekeken
Dit zegt ie bij 8500 toeren, ga je hoger is groter zelfs aanbevolen.

Blijf je wel zitten met het afstel verhaal.