Omdat mijn (voor)lamp om de week doorbrandt heb ik een nieuwe spanningsregelaar besteld (link) en geplaatst. Maar mijn voorlamp brandt nog steeds om de haverklap door. Ik heb Natuurkunde op de middelbare school gehad maar heb de ballen verstand van "echte praktische" elektra. Ik ken alleen de Wet van Ohm en ik weet wat Volt, weerstand en ampere betekent.
Zie foto hieronder:

Ik heb het voltage gemeten tussen de aarde (= nul Volt, valt buiten de foto) en waar rode pijl staat met een multimeter. Ik ga er vanuit dat de bruine draden die je op de foto ziet ook nul Volt zijn. Die spanning is 20 Volt als de motor stationair draait en neemt fiks toe als ik gas geef. Ik kan ook 20 Volt meten tussen "de pijl" en de aarde v/d spanningsregelaar (zoals het hoort denk ik).
Als ik de twee gele draden met elkaar verbind doet mijn voorlamp het weer. Als ik de twee gele draden aansluit op de 2 polen onderaan op spanningsregelaar dan brandt het licht ook maar dan brandt 'ie na een week weer door.
- Hoe moet ik die 2 gele draden aansluiten op de spanningsregelaar?
- Als alles goed zit dan moet ik toch mijn voorlamp niet harder zien branden als ik gas geef?
- Is er ergens een voorlamp te koop die op batterijen werkt en aan de eisen voldoet?
P.S. Achterlamp heb ik vervangen voor een elektrisch lampje v/d Hema. Mocht v/d Politie.