Pagina 1 van 1

Welke Powerfilter?

Geplaatst: 16 mar 2005 19:11
door Speed Boy
Ik heb een tomos standard met een proma gp eronder.
Ik wil er alleen nog een powerfilter op doen alleen ik hoor zo veel verhalen dat er heel veel van die klote powerfilters zij!
Heeft iemand een advies voor welke powerfilter ik moet neme!!! :)

Speed Boy

Geplaatst: 16 mar 2005 19:27
door tomosbroeser
heb je nog een originele carburateur??

dan is er niet zo veel keuze.

maar dit is er een bijv.

Afbeelding

Geplaatst: 16 mar 2005 21:23
door Mark
die heb ik ook ik heb er goeie schik mee maar ik heb maar een 12 mm op caberateur en voor de rest alleen een andere bocht.

Geplaatst: 16 mar 2005 23:04
door poekelen
is niet echt een sleutel probleem dus ---> move tuning

tsja je zoveel powerfilters voor verschillende carbrarateurs.
dus we moeten eerst weten waarvoor je een powerfilter wilt kopen? (welk type carb)

powerfilter

Geplaatst: 17 mar 2005 08:22
door Speed Boy
Ik heb nog gewoon de *standaard carb. maar ik wil em voor niet al te veel geld harder laten trekken!!!
:)
Iemand advieseerde me de MK Spons.
Is dat wat?
Laat et me maar wete.

Geplaatst: 17 mar 2005 08:35
door quadro
ik heb een powerfilter van Powerone met blanke kap erom heen. Hij is trouwens te koop. Kostte nieuw 15 euro

Geplaatst: 17 mar 2005 08:53
door Snorro
ik denk overiges dat je (nauwelijks) verschil zult merken met een andere filter...

Geplaatst: 17 mar 2005 16:29
door NO FEAR
waarvoor is zon ''powefilter'' eigenlijk?
Ik heb gewoon zon gaasje en dan zon ''dop'' van de normale filter.

Geplaatst: 17 mar 2005 16:42
door poekelen
umm kan er meer meer benzine lucht mengsel je cillinder in? waardoor je sneller gaat optrekt.
maar als hem er op zet moet je carb wel weer afstellen natuurlijk.

Geplaatst: 17 mar 2005 21:03
door NO FEAR
Waar kan je die dingen kopen dan?? op internet?
En hoe bevestig je die??

Geplaatst: 17 mar 2005 21:22
door quadro
gewoon bij bromfietszaak, en zit gewoon hetzelfde als het normale standaard filter.

Geplaatst: 17 mar 2005 23:26
door Snorro
je hebt verschillende powerfilters (duhuh), degene die standaard op de 15 en 16 mm dell'orto's zitten zijn van die gaasfilters (die een tyfusherrie maken van hier tot tokyo, je uitlaat is er niks bij). dan heb je de normale standaard schuimfilter (die ik er nu weer op heb gegooid, ik werd gek van dat lawaai, en ik merk nog niet echt trekverschil of wat dan ook), en dan heb je nog van die schuimfilters die je ook vele op scooters ziet... ik weet alleen niet of je die ook makkelijk op je carb kan krijgen zonder al te veel moeite...

Geplaatst: 18 mar 2005 07:25
door quadro
die van scooters niet, hebben andere diameter.

Geplaatst: 18 mar 2005 16:56
door NO FEAR
en als je de standaard filter gebruikt begrenst ie dan?
zo ja is dat veel?

Geplaatst: 18 mar 2005 18:51
door tomosbroeser
begrensd, ach jah het is wat je begrenzen noemt.

hij haalt nu ook het maximale er uit. maar als je een powerfilter hebt kan hij meer lucht aan zuigen.

maar heel veel meer zal het niet wezen.

hij zal misschien harder trekken zoals eerder gezegd is.

als je echt harder wilt rijden zul je er een grotere carburateur onder moeten doen. en andere uitlaat

15 of 16 mm op ori cilinder, denk ik zo

Geplaatst: 18 mar 2005 19:02
door NO FEAR
offtopic: hoe kom je aan een 16 mm spruitstuk zonder al te veel boren en alles?

Geplaatst: 18 mar 2005 19:13
door tomosbroeser
zijn op marktplaats wel te koop, of bij je brommerboer. die moeten over al wel tekrijgen zijn. (sorry voor offtopic)

Geplaatst: 19 mar 2005 17:08
door tomosfreak
offtopic: hoe kom je aan een 16 mm spruitstuk zonder al te veel boren en alles?
:shock: tering heb je wel verstand, hoelang sleutel je al aan brommers he? want het benne wel onzin vragen hoor. :roll: (sorry moest er ff uit) :wink:

Geplaatst: 19 mar 2005 17:10
door PeteR--
Koop er nou maar 1 en zoek het uit, je kan hem toch altyd nog terug brengen!.

Geplaatst: 29 mar 2005 12:45
door NO FEAR
lol ik heb genoeg verstand maar ik snap niks van die powerfilters en boren en alles...