Pagina 1 van 1

Geplaatst: 20 mar 2005 19:39
door PH-JCR
Hey, kep n probleemje met me puch. Tis hier wel geen puchforum, maar motorich maakt t geen reet uit, en puchforum is down op dit moment. Dussss, stel ik mn vraag hier maar.


heb een 2speed handschakelblok onder me puch met de volgende setup:

50cc snel RGD + HDkop RGD (was vroeger tccd)
15mm bing carb + spruit
sproeier 78
origineel luchtfilter
Biturbo uitlaat
bougie: NGK nr.7
twv 13-38
smering: 1:40

Top ligt rond de 65. Maar als ik nu rond de 50 zit, rijd hij vrij schokkerig
:? . het is erger geweest toen ik nr.8 erin had, toen kwamen er echt knallen uit de uitlaat. Nu knalt ie niet meer, maar af en toe geeft ie n schokje, en hoor je een beetje een plofje. Alsof de cilinder heel even vacuum trekt ofzo...heel vaag. Laat ik t gas los, is het weg, geef ik volgas, is het ook weg.


Wat zou dit kunnen zijn????

Geplaatst: 20 mar 2005 22:45
door PeteR--
je bougie vonkt denk ik niet snel genoeg ofzo, iig je uitlaat gassen ontploffen nog in je uitlaat, dat zijn die plofjes.

Geplaatst: 21 mar 2005 00:16
door poekelen
ik hebt dit onderwerp gesplits naar niet tomos omdat dit niks met tomos te maken heeft :wink:

zelf denk ik de onsteking. kijk even of je onsteking nog op tijd staat. en volgens mij heeft een 2 speed een linksdraaiend vliegwiel en een puch een rechtsdraaiend vliegwiel. dus dat je daar op let.

Geplaatst: 21 mar 2005 08:51
door PH-JCR
2speed draaid idd linksom. Maar de ontsteking staat al helemaal op zn vroegst. Contactpunten staan goed, en de bougie staat op 0,4 mm. Het is wel een vrij oude bougie, zou het daar aan kunnen liggen??? Of aan de bougiekabel?? die is ook niet nieuw meer... Als ik de ontsteking later zet, wordt t schokken erger, dus dat kan het niet zijn.

Geplaatst: 26 mei 2005 23:20
door Tetsuo
kan ook aan je sproeier ligen heb k zelf ook gehad (begon te knallen en te spuiten :S)

Geplaatst: 27 mei 2005 08:16
door PH-JCR
Hey, aan je berichtenaantal te zien zeg ik, welkom op het forum! Zoals je ziet staan boven alle berichten de datum dat ze gepost zijn. Mijn probleem heb ik in de afgelopen 2 maanden gelukkig opgelost. De bougie was gewoon slecht en de bougiekabel ook. Nu zit er een nieuwe bougie, nog steeds nr. 7, en een nieuwe (dikkere) bougiekabel op, en hij loopt als een tierelier! Heb nu al ruim 1600 km gereden en het gaat nog steeds als de brandweer.

Binnenkort eens kijken voor een electronische kreidlerontsteking, zodat ik geen last meer heb van versleten en ingebrande puntjes, en dan is hij wat mij betreft perfect.


Deze mag eventueel dicht, om verder omhoog halen van oude topics te voorkomen.