Pagina 1 van 2
Vraagje..
Geplaatst: 03 mei 2006 21:48
door jroen_tomos
Ik heb tomos uit 1993.. maar nu wil die niet meer starten.. heel af en toe.. en dan schakeld die ook niet over in ze 2.. dan moet je zelf ff meelopen en dan schiet die in ze 2.. maar als die in ze 2 zit.. dan scheit die er mee uit.. :S Waar kan dat aan liggen???
Geplaatst: 03 mei 2006 22:18
door freak
vertel us wat meer??????
heb je er wat aan veranderd???
is ie daar zo ineens mee begonnen???
dit klingt net alsof je wat aan die koppelings veer gedaan hebt??
Geplaatst: 03 mei 2006 22:28
door jroen_tomos
heb er nix mee gedaan.. had alleen daarvoor ff andere uitlaat erop gelegd.. maar heb nu me oude er weer op.. k rijd wel met iets te weinig 0lie.. denk ik.. hij wil nog wel is stotteren.. voor dat die in ze 2 gaat.. ( moet handmatig helpen om in ze 2 te gaan..)
Geplaatst: 04 mei 2006 00:44
door Joop56
Hmm, zijn je zuigerveren nog wel goed?
Aangezien die niet in zn 2 gaat, had k ook
Geplaatst: 04 mei 2006 10:34
door michael
volgens mij is je koppeling naar de klote
Geplaatst: 04 mei 2006 11:00
door jroen_tomos
Hmm, zijn je zuigerveren nog wel goed?
Aangezien die niet in zn 2 gaat, had k ook
hoe kan ik dat zien??
Geplaatst: 04 mei 2006 11:10
door michael
Hmm, zijn je zuigerveren nog wel goed?
Aangezien die niet in zn 2 gaat, had k ook
hoe kan ik dat zien??
kun je meestal niet zien gewoon nieuwe halen volgens mij als ik het goed het heb je 39/2 of 38/2 nodig als je een standaard cilinder hebt
Geplaatst: 04 mei 2006 11:11
door michael
Hmm, zijn je zuigerveren nog wel goed?
Aangezien die niet in zn 2 gaat, had k ook
hoe kan ik dat zien??
kun je meestal niet zien gewoon nieuwe halen volgens mij als ik het goed het heb je 39/2 of 38/2 nodig als je een standaard cilinder hebt
Geplaatst: 04 mei 2006 11:11
door Joop56
38/2 ja
dat kan je wel zien
ze kunnen namelijk scheef zijn, verrot zijn, gebroken zijn, oftewel helemaal op
Geplaatst: 04 mei 2006 11:15
door michael
je kan het niet altijd zien ik had ook nieuwe zuigerveren nodig maar aan de oude kon je niks zien en je merkte wel dat je er nieuwe in gedaan had
Geplaatst: 04 mei 2006 12:50
door jroen_tomos
het is nog een oude ei cilinder.. ik haal gewoon ff nieuwe zuigerveren bedankt..
ben nog beetje noob op bepaalde gebieden van tomos

maar waar zitten zuigerveren pcies??
Als het kan mis. een foto?

dankje!
en kan het zijn als die zuigerveren kapot zijn.. dat die ook niet meer start?
Geplaatst: 04 mei 2006 15:53
door michael
dat kan heel goed dat hij dan niet meer start dan heb je namelijk helemaal gen comprecie meer of nog heel weinig en je zuigerveren ziten om je zuiger heebn als je je cilinder erafhaalt dan zijn het die ringen dien om je zuiger heen ziten veel succes

Geplaatst: 04 mei 2006 16:26
door jroen_tomos
shit hee... kwist het wel ..

mjaa.. khoorde als ik op me top reed dan hoorde ik ze trillen..
Geplaatst: 05 mei 2006 12:53
door jroen_tomos
Ik heb me zuigerveren vervangen! maar nu wil die niet meer aan??? hij wil soms wle aan maar dan valt die meteen weer uit.. kan dat aan bougie liggen??
Gr. Jeroen
Geplaatst: 05 mei 2006 13:14
door Joop56
valse lucht
heb je de pakkingen vernieuwd?
Geplaatst: 05 mei 2006 15:38
door jroen_tomos
jaa kop en voet
Geplaatst: 05 mei 2006 15:40
door Joop56
okee mm,
heb je de cilinderkop wel goed aangedraaid?
dat is namelijk ook vaak een oorzaak
Geplaatst: 05 mei 2006 19:25
door jroen_tomos
Ja.. kan hem zowat niet strakker zetten.. maar 1 draad is wel doorgedraaid.. die kan je tog vervangen dmv 2 bouten erop te draaien en dan een nieuwe schroefdraad pen er in te doen?
Geplaatst: 05 mei 2006 19:29
door lars
als je nou heel die verotte troep vervangt zoals
die zuigerveren
olie
en dan zien da kost mischien 10 euro mer mischien loopt ie dan wel!!
Geplaatst: 05 mei 2006 19:35
door jroen_tomos
als je goed gelezen hebt.. zag je dat ik de zuigerveren al vervangen heb..

en nieuwe olie zit er al in..
