Pagina 1 van 1
Sneller trekken
Geplaatst: 04 mei 2006 23:46
door wobbel
Ey luitjes,ik had ff een vraagje,ik weet niet of die al vaker voorbij gekomen is (Zal wel) maar hier komt ie.
Ik zou mijn brommer gewoon lkkr snel willen laten optrekken en de snelheid wil ik zo rond de 65 miss 70 hebbe(maar met 65 ben ik al blij zat)
Maar het trekken daar doe ik het voor (liefst in combinatie met deze snelheid.
Mijn vraag is...Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen?
Ik heb liever geen andere cillinders op mun brommer, maar er zijn heus wel andere methodes
Ik lees vaak over koppelings veren inkorten, afvlakken van cillinder, grotere carb doet veel wonderen, uitvijlen en al die shit.
Ik ben zelf geen expert op het gebied van vijlen en vlakken, vandaar dat ik wat info wil van jullie als jullie mij deze kunnen geven,over hoe ik mijn brommer lkkr snel kan laten optrekken en un goede snelheid er bij hou.
Mijn setup is nu gewoon helemaal orgineel op un simpel proma uitlaatje na...
Geplaatst: 05 mei 2006 10:00
door TQ Rider
een ander uitlaatje helpt ook al vrij snel ik zou dan voor een techno circuit gaan die trekt lkkr op in de lagere toeren en dan zou je je koppelings veren in kunnen korten ja
mvg Ard
Geplaatst: 05 mei 2006 12:14
door Tossie
Zonder een andere cilinder... hmm dat gaan wel moeilijk worden.
Bij brommers zonder variomatisch systeem is het kiezen tussen tandwielen, dus of snel optrekken of hard rijden. (met originele cilinder)
Je kan natuurlijk een snelle uitlaat kopen
Een 15/15 carburateur.
Ontsteking afstellen.
Bromkop erop.
Geplaatst: 05 mei 2006 17:38
door wobbel
Oohh ik zie nu net dat ik vergeten ben te melden dat ik un brommer heb in plaats van een snor:P.
En ja wat betreft koppelingsveren inkorten en ontsteking afstellen da weet ik niet hoe dat moet.
Heb wel het verhaal over ontsteking afstellen gelezen maar snap het nog steeds niet echt

(wil het daarom zo uitbebreid mogelijk weten als dat kan
Maar met een 15/15 en een snelle uitlaat (noem anders un goeie en niet eentje die 90 euro kost:P) en dan misschien de ontsteking aanpassen(als me dat lukt) met dit alles zou het ook al flink moeten gaan of niet?
Geplaatst: 06 mei 2006 10:58
door freaky_Tomos
je ontsteking staat al op de brom waarden dus die hoef je niet meer af te stellen.
zoek op marktplaats naar een 2de hands technigas, dit zijn egt top uitlaatjes
Geplaatst: 10 mei 2006 16:13
door vdv tomos
idd een technigas uitlaatje. en wat voor spruitstuk heb je? als je een zijwaartse heb zou ik een rechte nemen (onder je frame) en die uitboren tot 14mm en als je geen zin heb om je koppelingveren in te korten kan iets meer blokolie ook wel is helpen. dan slipt die een beetje en trekt je ook harder weg.
Geplaatst: 10 mei 2006 16:44
door wobbel
Waar plaats ik mijn filter dan?
Ik weet dat de carb in het vakje kan vallen van je blok maar mun filter kan ik niet meer kwijt dan (en ja ik ben eigenlijk wel van plan om mun koppelingsveren in te korten)
Geplaatst: 10 mei 2006 18:12
door Tossie
Waarom zou je in hemelsnaam een rechte spruit nemen als je een schuine hebt? Dat volg ik niet helemaal
Verder scheelt je koppelingsveren aardig wat ja.
Geplaatst: 10 mei 2006 18:29
door wobbel
Ik heb nergens gezegt dat ik een rechte nam toch
Jah en die koppelingsveren moet ik nog ff kijken,heb het nog nooit gedaan dus ja
Geplaatst: 10 mei 2006 18:58
door Tossie
Nee dat zei vdv tomos 4 posts hierboven.
Geplaatst: 10 mei 2006 19:08
door wobbel
Oh ok

Geplaatst: 10 mei 2006 19:55
door freaky_Tomos
ik denk dat vdv tomos bedoelt dat een recht spruit theoretisch gezien sneler is, omdat het met een schuin spruit "langer" duurt voordat je mengsel er is
Alle kleine beetjes helpen

Geplaatst: 11 mei 2006 12:41
door ex-gast
kort spruitstuk geeft meer vermogen op hoge toeren een lang (schuin) spruitstuk geeft meer kracht op lagere toeren
Geplaatst: 11 mei 2006 18:14
door Vuile Beunkoe
theorie erachter ?
imo is een kort spruitstuk altijd beter, snellere gasreactie
Geplaatst: 11 mei 2006 19:28
door Tossie
Dat klopt, maar met een recht spruitje zit je wel te kloten met je filter.
Te kort is ook niet goed, dan komt je carb. te schuin te staan.
Geplaatst: 12 mei 2006 12:31
door ex-gast
imo zal waarscheinelijk een beter afgewerkt spruitstuk zijn
de theorie er achter (en meteen de praktijk ) is dat je met een lange inlaat oa een stabiele stroming van het mengsel hebt wat bij lage toerentallen voor een betere vulling=meer koppel krijgt
bij hoge toeren moet het mengsel met hoge snelheid in de cilinder komen en de gassen moeten goed op snelheid blijven
darom is een korte inlaat op hoge toeren beter
dit is theoretisch aangetoond en in de praktijk bewezen
alleen zal je met de lage toerentallen en kleine cilinderinhoud van een brommer er niet veel van merken op de testbank is het wel te zien
in een auto is het al heel duidelijk merkbaar darom hebben sommige auto's ook variabele luchtinlaat
bij lage toeren laten ze de lucht door een lange buis stromen en vanaf bijvoorbeeld 4000 toeren door een hele korte
Geplaatst: 13 mei 2006 11:43
door vdv tomos
maar een rechte kan je ook makkelijker groot maken. zo een schuin ding is niet goed uit te boren. ja of je zal hem moeten doorzagen boren en dan weer dichtlassen. maar ik denk niet dat jij ff zo iemand heb die alu last

Geplaatst: 13 mei 2006 11:56
door Vuile Beunkoe
Ik denk dat zon schuine prima uit te boren is hoor, Eerst het lange stuk en daarna het kort stuk.
Geplaatst: 13 mei 2006 12:37
door ex-gast
idd je hebt gelijk schuin spruistuk is makkelijk uit te boren hoor
en zo moeilijk vind ik et trouwens niet om met een recht spruitstuk de carb te verwijderen is best te doen schuin is idd wel wat handiger