Pagina 1 van 1
3 Vraagjes (spruitstuk, koppeling, cillinder)
Geplaatst: 11 mei 2006 23:34
door wobbel
Ey mensen hier kom ik weer met mijn vervelende noob vraagies maar ja;)
1: Kan je ergens un 15 mm spruistuk halen voor un 15/15 carb (geen een winkel waar ik tot nu toe ben geweest heeft ze (en past een standaard brom spruistuk niet op un 15/15 carb? zijn ze niet te koop en past een standaard brom spruistuk niet,kan iemand dan uitleggen hoe je um dan uitboort tot 15 mm nog nooit gedaan namelijk:P )
2: Ik hoor vaak dat met un 65 airsal un tomosje al flink hard optrekt en ik ben zelf al van plan om un technigas uitlaatje er bij te kopen die het optrekken ook nog verbetert, is het dan nog nodig om je koppelingsveren intekorten (of ja is dat nodig,kan dat nog makkelijk voor nog grotere trekkracht of is het overbodig?)
3: Ik koop binnekort dus un 65cctje en die wil ik dan zwart spuiten moet je dan gewoon un doek ofzo in de cillinder douwen+uitlaatpoort en dergelijke en dan flink met hittebestendige lak um spuiten of???
Alvast bedankt;)
Geplaatst: 12 mei 2006 10:32
door freak
(1) wil je een spruitstuk uitboren,heb je eigelijk een colomboormachine nodig,hier passen grotere boren in en door de vaste klem kun je heel gericht boren.
(2) als je een grotere cilinder plaatst krijg je ook meer trek kracht.
die koppelings veer inkorten is dan een stukje extra trekkracht wat je kan combineren en andere tandwielen,waardoor je nog meer snelheid kunt winnen/krijgen.
(3) als je je cilinder wilt spuiten ,doe je er goed aan door deze eerst goed vol te stoppen met oude lappen zodat er geen verf in je cilinder komt.
Geplaatst: 12 mei 2006 11:51
door wobbel
Alvast bedankt voor je info freak en ja mijn tandwiel verhouding hou ik denk ik gewoon vtw26 atw22.
Of raad jij wat anders aan met un grotere cillinder en andere uitlaat???
Ik bedoel ik denk dat ik straks wel trekkracht genoeg zal hebben dus grotere tandwiel achter is denk ik niet nodig toch?
En je koppelingsveren inkorten hoeft eigenlijk toch niet??
(jah moet je natuurlijk zelf weten of je dat doet ja of nee maar omdat je al un grotere cillinder en uitlaat hebt en je zou dan ook nog eens je veren inkorten dan is je koppeling toch zo op of heb ik dat verkeerd??)
Geplaatst: 12 mei 2006 18:29
door TQ Rider
als je echt snel wel trekken moet je geen technigas nemen maar over het algemeen is technigas wel een heel goed uitlaatje voor zijn geld ik heb zelf ook 1 en ook een techno circuit die trekt heel goed en de technigas is meer voor de hogere toeren dan gaat hij goed zijn werk doen is wel mooi en goed uitlaatje.
mvg. Ard
Geplaatst: 13 mei 2006 01:41
door wobbel
Ja maar ja, zoals ik al zei,ik wil ook hard rijden,en ik denk niet dat het heel veel verschil zou maken tussen un technigas en techno circuit (wat trekkracht betreft) of heb ik dat verkeerd???
En ja met un airsal en technigasje zou die ook flink trekke niet dan?
En dan kan hij ook gelijk goed zijn werk doen op de top toch?
Geplaatst: 13 mei 2006 02:12
door freak
als je van standaard 50cc naar 65 cc gaat krijg je al meer trek kracht en zal ie ook feller optrekken.
maar als je je huidige tandwiel verhouding aanhoud zal je op top veel over toeren hebben,dus dat zou je dan toch moeten aanpassen.
Geplaatst: 13 mei 2006 02:29
door wobbel
Ooh ok,welke moet ik dan pakken? of verschilt dat per brommer?
Geplaatst: 13 mei 2006 08:06
door freaky_Tomos
dat maakt geen fuck uit vin ik, ik heb een 24 gekocht omdat se 22 niet meer hadden, maar omdat jij mischien nog van plan bent met 65 cc te gaan rijden zal et optrekken wel weer toenemen.
als je niet met 65 cc en wel een 22atw pakt dan kan je je koppelingsveren gaan inkorten
Geplaatst: 13 mei 2006 11:52
door wobbel
Dus jij zegt zo'n beetje dat als ik GEEN 65cc koop, dat ik gewoon mijn 22 kan laten zitten en mijn koppelingsveren gewoon kan inkorten
En als ik wel un 65 cc koop dan wat??? moet ik mijn tandwielverhouding veranderen of kan ik ze ook gewoon zo laten??
(En zou ik dan wel of niet de koppelingsveren inkorten,is denk ik beetje dubbelop of niet?? of heb ik dat verkeerd)