Berichtdoor shadowranger » 23 dec 2020 04:34
Killswitch is de uitknop op je stuur voor als je het contactslot niet gebruikt.
Er hoeft geen benzine in de tank om te kijken of de vonk ook is uitgeschakeld met het slot in de uit-stand door een losse bougie in de dop te drukken en te kicken. Gewoon ter verificatie. Voor zover ik het nu begrijp schakel je nu alleen de 12 volt van de accu / lichtspoelenaf. Ik kan mij voorstellen dat dit niet geldt voor het veel hogere voltage uit de ontstekingsspoel. Vandaar dat ik zou verwachten (en ik het ook zie in het schema) dat de kortsluitdraad van de bobine (ook zwart op de Tomos) die van de uit-knop komt op die zwarte draad van het contactslot komt. Omdat het een aftermarket versie is kun je daar zelf nog een stekker of scotchlock (electrische knijpverbinding) aan maken.
Mbt de losse zwarte draad, zit er nu al iets aan het einde ( stekker oid) of is deze blind?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn