Pagina 1 van 1

0-50 in snel

Geplaatst: 11 mei 2021 00:29
door langnek
Goeie dag,

Ik zit dus al een tijdje in mn hoofd met het idee om een unieke tomos te bouwen. Heb nog niks geen ervaring en lijkt me een gave uitdaging. Met uniek bedoel ik dan de maximale pk's deruit te kunnen krijgen. Hiermee bedoel ik dus een wheelie machine. Zag dus al een aantal dingen langs komen met die standaard kits alleen dat lijkt me niet wat. Mij zou het mooi zijn om alles behalve die dingen wat in de kits zit te hebben en alles een beetje bij elkaar knutselen. 70cc lijkt me wel mooi maar dat hebben ook best veel mensen. Zat zelf een beetje te denken aan 75-80cc, van een blok dat er eigenlijk niet op hoort maar met een beetje moeken wel.

Hebben jullie enige tips of zelf ervaringen die jullie willen delen? Let me know.

Voorzichtig aan, goeie dag!

Re: 0-50 in snel

Geplaatst: 11 mei 2021 17:00
door Notagunfreak
Goeie dag,

Ik zit dus al een tijdje in mn hoofd met het idee om een unieke tomos te bouwen. Heb nog niks geen ervaring en lijkt me een gave uitdaging. Met uniek bedoel ik dan de maximale pk's deruit te kunnen krijgen. Hiermee bedoel ik dus een wheelie machine. Zag dus al een aantal dingen langs komen met die standaard kits alleen dat lijkt me niet wat. Mij zou het mooi zijn om alles behalve die dingen wat in de kits zit te hebben en alles een beetje bij elkaar knutselen. 70cc lijkt me wel mooi maar dat hebben ook best veel mensen. Zat zelf een beetje te denken aan 75-80cc, van een blok dat er eigenlijk niet op hoort maar met een beetje moeken wel.

Hebben jullie enige tips of zelf ervaringen die jullie willen delen? Let me know.

Voorzichtig aan, goeie dag!
Voor een standaard kit is een 65cc airsall het snelste. Wil je verder gaan moet je het blok uit frezen zodat er een grotere cilinder is past. De beste cilinder die er nog in te krijgen is, is de Gilardoni 74cc of 72cc. Maar als je deze route gaat moet je wel wat geld erin steken. Namelijk minstens een jammer koppeling/ ktm koppeling. Waar ook nog echt veel uit te halen valt is de onsteking. Een hpi of binnenrotor onsteking zou met een getunede 65cc airsall echt super vlot zijn. Uiteraard moet je ook voor een zo hoog mogelijke compressie gaan dus tussen de 14 en 15 bar en op zn minst een 17.5mm carb gebruiken. Maar als je puur voor wheelies wil gaan en niet heel veel uitgeven zou een 65cc dmp een 16mm carb en een achtertandwiel 31 eigenlijk de hele tijd op zijn achterwiel rijden, maar kan je het gas niet super ver opentrekken ivm overtoeren.

Re: 0-50 in snel

Geplaatst: 12 mei 2021 19:58
door langnek
Goeie dag,

Ik zit dus al een tijdje in mn hoofd met het idee om een unieke tomos te bouwen. Heb nog niks geen ervaring en lijkt me een gave uitdaging. Met uniek bedoel ik dan de maximale pk's deruit te kunnen krijgen. Hiermee bedoel ik dus een wheelie machine. Zag dus al een aantal dingen langs komen met die standaard kits alleen dat lijkt me niet wat. Mij zou het mooi zijn om alles behalve die dingen wat in de kits zit te hebben en alles een beetje bij elkaar knutselen. 70cc lijkt me wel mooi maar dat hebben ook best veel mensen. Zat zelf een beetje te denken aan 75-80cc, van een blok dat er eigenlijk niet op hoort maar met een beetje moeken wel.

Hebben jullie enige tips of zelf ervaringen die jullie willen delen? Let me know.

Voorzichtig aan, goeie dag!
Voor een standaard kit is een 65cc airsall het snelste. Wil je verder gaan moet je het blok uit frezen zodat er een grotere cilinder is past. De beste cilinder die er nog in te krijgen is, is de Gilardoni 74cc of 72cc. Maar als je deze route gaat moet je wel wat geld erin steken. Namelijk minstens een jammer koppeling/ ktm koppeling. Waar ook nog echt veel uit te halen valt is de onsteking. Een hpi of binnenrotor onsteking zou met een getunede 65cc airsall echt super vlot zijn. Uiteraard moet je ook voor een zo hoog mogelijke compressie gaan dus tussen de 14 en 15 bar en op zn minst een 17.5mm carb gebruiken. Maar als je puur voor wheelies wil gaan en niet heel veel uitgeven zou een 65cc dmp een 16mm carb en een achtertandwiel 31 eigenlijk de hele tijd op zijn achterwiel rijden, maar kan je het gas niet super ver opentrekken ivm overtoeren.
Dankjewel! Veel mensen zullen vast hier blij mee zijn, maar van mij in iedergeval een bedankt. Eerlijk gezegt heb ik uberhaupt niet niet verdergekeken dat alleen het moterblok. Maarja de koppelijk, getunede ontsteking en de compressie is natuurlijk ook wel handig om dan te doen. Anders loopt tie nog prut en haal je niet alle vermogen eruit. Het blok frezen lijkt me een beetje link want als je dat doen en het gaat verkeerd dan kun je gelijk de behuizen weggooien. Dus dat word het denk niet maar ik hoor nog wel van andere mensen.
In iedergeval bedankt! Ik stuur sowieso wel fotos en videos van hoe die loopt destijds.