Korte beschrijving van je probleem: Valse lucht bij voetpakking en carburateur
Wanneer ontstond het probleem: Sinds cilinder vervangen enkele maanden terug (daarvoor met andere cilinder hetzelfde gehad)
Aanpassingen aan je tomos (als ja, dan welke?): Cilinder en carterhelften vervangen (vorigen waren beiden diep bekrast). HD kop.
Type tomos (brom of snor) en model: 2002 Sport'r brom
Setup (carburateur/ luchtfilter/ ontsteking/ tandwielverhouding): Originele carb en luchtfilter. Brom DMP 50cc cilinder, kleine spoelpoorten. Sproeier 60/62/64
Hi,
Ik heb sinds een aantal maanden ruzie met valse lucht.
Hierdoor trekt ie vlak na het overschakelen naar de tweede versnelling heel bagger op, zelfs met een grotere sproeier ter compensatie.
Het gaat om twee plekken:
1. Bij de voetpakking
Zelfs met bijna egale pasvlakken overleeft m'n Tomos de deo-test niet.
Kopbouten zijn netjes kruislings en met momentsleutel aangedraaid op het juiste aandraaimoment.
Ik heb geen vloeibare pakking toegevoegd omdat ik online las dat je dat bij voetpakking niet moet doen. Klopt dit? Of toch vloeibare pakking voor zeer hoge temperaturen gebruiken?
2. Aansluiting carburateur op spruitstuk.
Hier heb ik van alles al geprobeerd:
- Rubber ring vervangen
- Nieuwe nylon bus
- Ander spruitstuk
- Andere carb
- Gastape/teflontape om het spruitstuk gedaan
- Vloeibare pakking rondom rubber ring en spleetje boven nylon bus
- Bevestigingsbout+moer vervangen en zo hard als de carb het toeliet aangedraaid
Carb blijft ondanks deze maatregelen altijd deo aanzuigen aan de binnenkant van de nylon bus.
Ik ben een beetje ten einde raad en ik word er nogal gek van want het bemoeilijkt de correcte afstelling van m'n brommer aanzienlijk.
Weet iemand hoe ik deze twee euvels kan oplossen?
Groet,
Floris