Ik heb sinds twee weken een 2015 Tomos A35 (blauw kenteken) die ik graag wil laten overkeuren naar geel, alleen gaat mijn kennis niet zover en lees ik veel verschillende dingen op het internet. Daarom weet ik geen antwoord op de volgende aspecten, hopelijk kunnen jullie daarbij helpen:
Bij aanschaf heb ik er een 26mm std snel (speedy) onder laten zetten. Daardoor rijdt hij nu al gemakkelijk 35km/h en zelfs 40 km/h met wind mee (draait wel veel toeren dan, gps gemeten). Echter moet hij wel harder lopen om hem naar geel te krijgen, en daar begint vraag een.
-Ik lees veel over dat het handig is om de 14/9 carburateur te vervangen voor de 14/12 (brom) carburateur. Nou is dit mogelijk, maar als ik het goed begrijp moet dan ook je spruitstuk worden vervangen. Dat schijnt een onmogelijke klus te zijn, tenzij je het blok eronder vandaan haalt. En voor zover ik begrijp heeft de carburateur vervangen en het spuitstuk standaard laten geen enkel effect en dus weggegooid geld. Hier zou ik graag meer duidelijkheid over willen hebben.
-En, even van uitgaande dat je de 14/9 laat zitten, is het niet handig om naar een 26/22 tandwielen setup te gaan omdat dat gewoon te zwaar wordt dan. Nou wil ik er een hogedrukkop op zetten om wat trekkracht te winnen, maar dan is een 26/22 nog steeds te zwaar. Daarom vraag ik mij af: als ik alleen een hogedrukkop plaats en naar tandwielen 26/26 ga, houd ik dan nog wel wat trekkracht over? Want dan zal die de 45 wel moeten halen zo gok ik.
-Misschien een domme vraag als laatste: is een hogedrukkop van buiten te herkennen? Het hele blok is zwart, dus ik wil ook een zwarte kop. De reden waarom ik hem standaard wil laten lijken is omdat hij nog heel nieuw is (2015), er nog geen krasje opzit en er maar 3000km op de teller staat. Vind het zonder om hem te visueel te verkrachten