Pagina 1 van 1

Snor (Targa) 2002 niet vooruit te trappen als blok koud is

Geplaatst: 27 jul 2006 22:40
door shadowranger
Geachte forumleden,

Ik heb het volgende probleem: ik heb een snorretje staan, een Targa van 2002. Geheel opgeknapt qua versnellingsgedeelte, verder nergens aan gezeten of verdraaid.

Toen ik hem ophaalde was de uitlaatpakking kapot. Motortje liep verder wel goed en fel. 1 kick en het motortje liep als een zonnetje. Nu ik alles weer gasdicht heb gemaakt moet ik choken en drie tot vijf keer goed doortrappen om het motortje te laten lopen en is het blok in koude toestand niet meer vooruit te branden! Als het blok op temperatuur komt wordt het wel iets beter en loopt ie tegen de 35 km/uur. In het begin amper 20. Doordat het toerental niet hoog genoeg oploopt schakelt ie ook erg moeizaam.

Ik heb inmiddels al het volgende vervangen/ schoongemaakt/ afgesteld:

- luchtfilterelement nieuw gemonteerd
- Nieuwe bougie NGK warmtegraad 6.
- uitlaat einddemper zat verstopt, vrijgemaakt en weer gemonteerd
- carburateur schoongemaakt en filters gereinigd (st. DellOrtho 14/9, sproeier 50).
- nieuwe benzinekraan.
- overal nieuwe pakkingen en keerringen.

Ik heb nog wat geƫxpirimenteerd met de ontsteking (elektronisch) tussen snor- en bromfietsstand (streepjes). Geeft qua topsnelheid wel iets resultaat, maar niet schokkend. Lijkt zelf nu in de bromfietsstand beter te lopen, maar is nog niet je van het. Compressie heeft ie zat.

Is er iemand die mij kan vertellen wat er mis is of dat ik iets over het hoofd zie?

Ik neem de carburateur nog eens mee om door te blazen met perslucht. Misschien toch een vuiltje in de sproeier of venturie. Maar heb zo mijn twijffels.

In afwachting van jullie reacties, Shadowranger 8)

Geplaatst: 28 jul 2006 12:58
door Vuile Beunkoe
valse lucht ergens, en probeer eens andere sproeiers.

Geplaatst: 28 jul 2006 21:44
door shadowranger
Even een update:

Heb de carburateur opnieuw doorgeblazen. Zat niet echt veel in. Dus is het probleem ook niet geweest.

Mijn vermoeden ging uit naar inlaat of uitlaat zijde. Maar eerst even de carburateur gemonteert. Daarna alles weer teruggezet zoals het hoort en geprobeert een testritje te maken. Nope, geen verbetering. :cry: "Flippo" (luchtrestrictor) uit het voorste deel van het filter gesloopt. Daardoor start ie iets beter maar nog niet echt goed. Met choke ongeveer 2 keer trappen. :?

Vervolgens de uitlaat vervangen door eenzelfde model sigaar, alleen van mijn "oude" A3 bromfiets. Hiervan wist ik zeker dat deze open was. Resultaat, snor reageert veel beter op gas en trekt nu goed op, maar topsnelheid was veel lager als eerder, dus... :idea: flippo weer teruggezet en ineens loopt ie weer 35 km/uur! Alleen viertakt ie nog op top. Kan de grootte van de sproeier hierin uitkomst bieden? Er zit nu standaard 50 in. Hoeveel moet ik hoger?

Ik heb trouwens ontdekt dat de eindpijpjes in de demper van de 2 uitlaten verschillend van lengte zijn. Op de originele snor heb ik 20-25 cm extra pijp in de demper. Is dit om de snor nog meer te "knijpen"? of is de pijp van mijn A3 brommer gewoon beter?

Ik denk dat ik het maar eerst aankijk. Misschien wordt het vanzelf beter als ik ermee ga rijden.

Shadowranger 8)

Geplaatst: 28 jul 2006 21:57
door Joop56
Je kan niet zeggen hoeveel hoger een sproeier moet, maar aangezien alleen de uitlaat anders is, gaat het meestal met 2 maatjes omhoog.