Pagina 1 van 12

Snelheidstabel

Geplaatst: 19 okt 2006 12:57
door Vuile Beunkoe
Deze tabel is er voor om te kijken hoe hard je ongeveer gaat / kan gaan met welke setup. Er wordt uitgegaan van een 2speed blok ala a35, pen12 zuiger dus. Ori snor/brom cilinder reken ik voor het gemak hetzelfde. Spruitstuk zelfde maat als carburateur rekenen.

25 KM per uur.
- Originele cilinder + snorcilinderkop
- 9mm Carburateur
- Originele S-uitlaat
- TWV 26-31

35KM per uur.
- Originele cilinder + bromcilinderkop
- 9mm Carburateur
- Proma GP, Bullet, Standaard-snel
- TWV 26-28
40KM per uur.
- Originele cilinder + bromcilinderkop
- 9mm Carburateur
- Proma GP, Bullet, Standaard-snel
- TWV 26-26

- Originele cilinder + bromcilinderkop
- 12mm Carburateur
- Standaard uitlaat
- TWV 26-31

45KM per uur.
- Originele cilinder + bromcilinderkop
- 12mm Carburateur
- Standaard, Standaard-snel
- TWV 26-26

55KM per uur.
- Originele cilinder + bromcilinderkop
- 12mm Carburateur
- Standaard-snel, Proma GP, Bullet, Tecno CC
- TWV 26-26

60-65KM per uur.
- Originele cilinder + bromcilinderkop (gevlakt)
- 12mm / 15mm Carburateur
- Standaard-snel, Proma GP, Bullet, Tecno CC
- TWV 26-22

70-75KM per uur.
- 65cc Airsal, Bromcilinderkop (evt gevlakt)
- 15mm / 16mm Carburateur
- Proma GP, Bullet, Tecno CC
- TWV 26-22

75-80KM per uur
- 65cc Airsal, Bromcilinderkop (evt gevlakt)
- 15mm / 16mm Carburateur
- Homoet, of de betere terugloper
- TWV 26-22

80-85KM per uur
- 65cc Airsal, Bromcilinderkop (evt gevlakt)
- 15mm / 16mm Carburateur
- Homoet, of de betere terugloper
- TWV 28-22

* Wil je echt harder dan zijn er nog een paar opties over. Laat je cilinder "tunen" door iemand met verstand, of monteer een puchcilinder.

90-100KM per uur
- 65cc Polini, HD kop
- 15mm / 19mm carburateur
- Omgelaste homoet p6
- TWV 28-22

100-120KM per uur
- 74cc Eurokit, 74cc Gilardoni. 74cc Metrakit
- 19mm carburateur
- Omgelaste homoet / opmaat uitlaat
- TWV 28-22 / 31-22

Heb je toevoegingen, post ze dan hieronder als volgt:

KM per uur
- Cilinder en kop
- Carburateur
- Uitlaat
- TWV

Mits het reele kilometers per uur zijn, digitaal niet auto/scoottellers, zal ik ze dan in de startpost verwerken.

Geplaatst: 19 okt 2006 15:38
door Spinner T
Uhhh waarom begin ik nu dikk eigendunk te krijgen van mijn snortomos? :P

ik rij 40/45 met

15/15 carb
bullet uitlaat
dellorto gaasfilter
rest *standaard
TWV 26/33 ga ik gewoon hard met die vertandig off?


Mgv m

Geplaatst: 19 okt 2006 17:22
door TQ Rider
m

Geplaatst: 21 okt 2006 09:00
door Tomos_Power1
goed idee lucas, die zal een hoop vragen schelen met : hoe hard zal ik gaan met : dit dit en dit.

Erg handig het, klopt ook !


40-45 km/u

Std Cilinder + Snorkop
14/9 SHA Dellorto carb
Dellorto Gaasfilter
Endy Reverse
26/33

------------------------------------

55-60 km/u

Std Cilinder + Snorkop
15/15 SHA Dellorto
12mm spruit
Dellorto Gaasfilter( met sponsje erin )
Endy Reverse
26/24

Geplaatst: 23 okt 2006 07:41
door Fragfest
70 / 75 klopt precies met mijn setup.

kunnen er mss ook nog een sproeier maat bij zetten?

Geplaatst: 14 nov 2006 19:32
door Oldman
45KM per uur.
- Pack'r snor 2005
- Nieuwe 2-speed A5 blok
- Originele A5 cilinder + originele bromcilinderkop A5
- 9mm Carburateur sproeier 50
- Standaard-snel
- TWV 26-31 (standaard voor de pack'r snor)
- Spruitstuk ontgrensd
- luchtfiler ontgrensd
- electronische onsteking op bromstand

(Het trekt als een lier, maar de top is mij te hoog voor zonder helm. Bovendien is de verhouding 9 mm carb met sproeier 50 (49 orig) geen ideale combinatie. Bij een koude start heb je problemen om 'm stationair te laten lopen. Dan krijgt ie te veel lucht en valt dood. Pas als de motor warm is blijft ie ook stationair lopen. Met sproeier 49 krijgt ie te weinig benzine ook met luchtfilterbegrenzing erin. Met luchtfilter begrenzing erin en spoeier 50 krijgt ie weer te veel benzine en gaat 4-takten.
Ik heb daarom een 14/12 in bestelling om van het stationair probleem af te zijn en een standaard bromuitlaat met een 33 ATW (standaard TWV brom pack'r = 26-20) om de top omlaag te brengen. Ik ga ervanuit dat de trekkracht hierdoor gelijk blijft of nog iets zal toenemen en de top max 40 wordt, liefst nog iets lager.
Zodra ik de spullen binnen heb en erop gezet zal ik opnieuw posten wat ie met deze setup doet.)

Geplaatst: 14 nov 2006 23:30
door Bram112
Mijn tomos loop 40 op de scooter teller en 45 op de analoge teller (digitaal) van een Gilera DNA..

Setup: - Bullit uitlaat
- Standaard luchtfilter, standaard caberateur, standaard cilliner
- .. tw voor en 33 tw achter

Geplaatst: 15 nov 2006 10:30
door Tossie
Een scooterteller isdan ook niet erg nauwkeurig, je kan er gerust 5tot10 km afhalen

Geplaatst: 15 nov 2006 11:33
door Vuile Beunkoe
offtopic verwijdert, en wat tossie zegt klopt... Btw een analoge digitale teller? :')

Geplaatst: 15 nov 2006 12:22
door Joop56
Mijn tomos loop 40 op de scooter teller en 45 op de analoge teller (digitaal) van een Gilera DNA..

Setup: - Bullit uitlaat
- Standaard luchtfilter, standaard caberateur, standaard cilliner
- .. tw voor en 33 tw achter

Rofl, lucas was me voor :(


Dus je tomos loopt op een autoteller 35?

Geplaatst: 15 nov 2006 20:38
door ex-gast
analoge digitale teller is er wel degelijk lucas


> de meeting word 100% electronisch (digitaal) gedaan
en de weergave van de snelheid word gedaan met een annaloge teller
dit systeem is 99% zo betrouwbaar als volledige digitale systemen


* een volledig annaloog tellersysteem wijkt idd af maar dat hangt van de snelheid af
als een annaloge teller zegt dat je 40 rijd dan kun je er van uit gaan dat je tussen de 38/42 rijd als je annaloge brommertellertje zegt dat je 140 rijd kun je er van uit gaan dat je tussen de 120/125 rijd

Geplaatst: 15 nov 2006 22:27
door TQ Rider
78,99KM per uur
- 65cc arisal gevlakte kop met koppakking
- 15mm dellorto orgineel filter ontgrenst
- Homoet
- 26/22

Gemeten met fiets teller met wielomtrek van 163 cm.

Geplaatst: 15 nov 2006 22:45
door MiloBuur
78,99

pas je wel op dat je geen 79 gaat? :lol:
jij hebt zeker goed gekeken naar je snelheidmeter tijdens het rijden ?

Geplaatst: 17 nov 2006 10:13
door Bram112
VOlges mij klopt die digitale teller van een Dna wel hoor want ik kan me niet voorstellen dat mn tomos 35 loopt :?

Geplaatst: 21 nov 2006 18:46
door sicktuning
mijn tomos

38KM per uur.
- Originele cilinder + snorcilinderkop
- 9mm Carburateur
- Standaard
- TWV 26-33

Geplaatst: 21 nov 2006 20:30
door Volty
Homoet 4p
Dellorto 15/15 + gaasfilter
15mm recht spruitstuk
tandwielverhouding 26/22
snorkop (ja! een snorkop)
airsal 65cc

80 km/u.

Geplaatst: 21 nov 2006 21:34
door shadowranger
Mijn Tos zoals deze nu nog is:

- Standaard ei-cylinder brom
- Encarwi carb met 12 mm spruitstuk
- sproeier 50
- standaard luchtfilter
- tandwiel v/a: 26/24
- onbekend merk expansie-uitlaat
snelheid op teller 50 km/uur

Gaat worden:

- nieuw A5 blok (ori snor)
- bromkop en zuiger met inlaatsleuven
- 15/15 dellortho met ontgrenst spruitstuk (nog experimenteren met sproeiers voor beste resultaat)
- dezelfde tandwielverhouding als boven
- dezelfde expansie-uitlaat (nog wel)

Snelheid : nog nader te bepalen :)

Geplaatst: 03 dec 2006 12:37
door vvti-2002
Ik heb een originele Belgische snorfiets en die loopt 44km per uur. Zit standaard 14/12 carb op en een kleiner achtertandwiel (origineel want zit gelast).

Geplaatst: 04 dec 2006 20:37
door sicktuning
mijn tomos

38KM per uur.
- Originele cilinder + snorcilinderkop
- 9mm Carburateur
- Standaard
- TWV 26-33
nu: 60KM per uur
- Orginele cilinder + bromcilinderkop
- 12 mm Carburateur
- Proma GP
- TWV 26-24
- (ontsteking brom stand)

nu: 70 echte KM per uur
- 65 cc Airsal
- 15 mm Carburateur met 12 mm spruit
- DMP terugloper (zeer stille en goede uitlaat)
- TWV 26-24
- (ontsteking brom stand)

Geplaatst: 14 dec 2006 10:14
door J1
70 KM/u
- Orginele cilinder+bromkop
- 15mm carburateur(sproeier 66)
- Endy Reverse
- 26/24