Pagina 1 van 1

Optrekken, schakelen, doortrekken

Geplaatst: 24 nov 2006 22:23
door Guus-iej
hij stottert op top van de 1e versnelling, dus rond de 15km per uur.. dan komt er oppeens een HEEL ander geluid ( veel overtoeren ), en na wat spelen met het gas, schakelt hij pas over naar zn 2.... wat is het probleem hiervan?

Ook, trok hij met een andere kop ( puch 50cc hc kop ) rond de 35 in 1 x door tot de 65/70 ( dit is normaal voor een 50 airsal...) zit dan pas lekker in zn powerband.
nu heb ik er weer een snorkop opgezet, en nu doet hij dit niet ( mij lijkt het meest logische dat dit hieraan ligt en gewoon niet in zn powerband komt.) , maar het stotteren op topsnelheid ( erg trillen ) en het blijven ´haperen en stotteren` is het belangrijkste, hij wil gewoon niet doorkarren, rond de 40 45 terwijl dit wel logisch is....?
zit nu een sproeier 66 in, ( naar mij gevoel iets te groot ) want bougie is zwart..maar met een te grote bougie moet hij toch juist makkelijk op toeren komen? meestal is stotteren een te kleine bougie, ( correct me if i´m wrong )

Setup: 50 airsal, 15m dell, sproeier 66, gaasfilter, boss hunter uitlaat, snorkop

denken jullie dat hij met de perfecte sproeier in 1x doortrekt?

geen nutteloos geblaat aub, ik wil zekerheid;)
weetje het niet zeker, linksboven in scherm een pijl <-- , ja klikt u maar.

hoor het graag van jullie

Guus

Geplaatst: 25 nov 2006 02:22
door rens_k
op het eerste gezicht lijkt het de sproeier die iets te groot is en het vraagteken veertje, maar ik heb daar niet zoveel verstand van dus wacht maar eventjes af wat de andere zegge, maar ik gok op et vraagtekenveertje

Geplaatst: 25 nov 2006 09:51
door Guus-iej
er zit geen kapje over de luchtfilter, dus deze maakt veel herrie, heeft het hiermee te maken? en dat vraagtekenveerrtje, is gewoon goed, was het voorheen ook al ( maar toen schakelde hij ietsje beter, maar ook niet normaal )

maar dat veertje, heeft kont te maken met doortrekken lijkt mij...

Geplaatst: 25 nov 2006 19:21
door Fragfest
op het eerste gezicht lijkt het de sproeier die iets te groot is en het vraagteken veertje, maar ik heb daar niet zoveel verstand van dus wacht maar eventjes af wat de andere zegge, maar ik gok op et vraagtekenveertje
Yup lijkt mij ook

en 66 is denk t ook te groot..
zou eerder voor 60 gaan met je setup

Geplaatst: 26 nov 2006 12:05
door Guus-iej
ik weet nauwelijks wat dat ding inhoud, maar als je gaat opvoeren kan dat ding dus verkeerd gaan ofzo? ( vraagtekenveertje)

edit, hier ligt het volgens mij egt niet aan.
ik ga ff sproeier 61 nog een keertje proberen, zoniet gooi ik der wel een 64 in, die moet wel goed zijn.

Geplaatst: 26 nov 2006 13:53
door Boekbak
vraagtekenveertje zorgt voor een soepele overgang van 1e naar 2e versnelling, ik zou dus zeker wel rekening hiermee houden, en btw te grote sproeier zorgt voor stotteren, te kleine bijna niet, en haal die snorkop eraf, das begrensing 1ste klasse.

Geplaatst: 26 nov 2006 13:59
door Guus-iej
ten 1ste, bedankt voor je hulp bij dat kickstart veertje, luc heeft nog een foto van een duidelijk versleten en niet versleten veer op ze mobiel: mischien wat voor in jouw how to?!

wat betreft die kop...
klopt, heb je gelijk in, had het er ook al met luc over.
maar had er 1st een andere kop op, maar deze was scheef hiermee trok hij wel door...
heb jij toevallig nog een bromkop/hc liggen die geschikt is als proefkonijn:)?
want de hc kop die er 1st op zat, zit intussen al op andere brommer...