Pagina 1 van 1

maAKT DIT WAT UIT?

Geplaatst: 24 dec 2006 20:00
door jeroen1993
ik heb gister ff cilinder d;r af gehaalt(ei)
en er zat maar 1 zuigerveer op(weet nie waar die ander is gebleven zat nog een kwart in de zuiger) maar weet nie of die er al vanaf dat ik hem kocht. maar maakt het uit als ik nu met 1 door rijd?
dacht zelf van niet alleen ietsm idner druk. maar nselheid gaat toch nie midner of wel?

Geplaatst: 24 dec 2006 20:14
door a35-limited
Kun je denk ik beter nieuwe kopen
kijken of er geen krassen in cilinder zitten en kijken of er geen stukken in je klok zitten bij je krukas

Geplaatst: 24 dec 2006 20:15
door jeroen1993
nee er zit niks geen krasje in cilinder en daa in jligt ook niks dus

Geplaatst: 24 dec 2006 20:16
door a35-limited
dan ff nieuwe zuigerveren erop doen zijn niet zo duur

Geplaatst: 24 dec 2006 23:48
door jeroen1993
ik wil ff trg komen op wat ik zei:
ik weet dus nie of er wat bij krukas zit hoe kun je daar bij komen? en kan et kwaad? zit toch genoeg ruimte onder? en cilinder krasloos.

ps: denk zelf dat waar ik hem van kocht net naar zuigerveer heeft gekeken en dat ie gewoon dat stukje niet gezien heeft. maar waar kan een 3/4 zuigerveer blijven? die kan toch niet zomaar weg gaan?

Geplaatst: 25 dec 2006 12:10
door shadowranger
ik wil ff trg komen op wat ik zei:
ik weet dus nie of er wat bij krukas zit hoe kun je daar bij komen? en kan et kwaad? zit toch genoeg ruimte onder? en cilinder krasloos.

ps: denk zelf dat waar ik hem van kocht net naar zuigerveer heeft gekeken en dat ie gewoon dat stukje niet gezien heeft. maar waar kan een 3/4 zuigerveer blijven? die kan toch niet zomaar weg gaan?
Nee, en je hebt mazzel dat dat laatste kwart niet alsnog tussen de zuiger en cilinderwand is gekomen! :shock:

Het maakt wel degelijk uit of je 1 of 2 zuigerveren hebt geplaatst. De gasafdichting is veel beter en je compressie (dus trekkracht) is groter.

Het simpelst om erachter te komen of er nog stukjes zuigerveer in de spoelkamer (bij je krukas) liggen is door met een gemagnetiseerde flexibele draad door het spoelcarter te gaan en te kijken of er stukjes metaal meekomen van de gebroken zuigerveer. Anders moet je het motorblok loshalen uit het frame en met de opening naat beneden proberen (met perslucht) de stukjes eruit te blazen/ schudden.

Suc6 :wink:

Geplaatst: 25 dec 2006 13:51
door Ciedric
Rammel eens met je uitlaat zou best kunnen dat ie daar in zit. 2 veren zou betere compressie geven. Zelf heb ik een 50 snel (TCCD) op m'n Puch Maxi gehad en die heeft er maar 1. Zorg er wel voor dat als je met 1 zuigerveer rijd dat het de bovenste is die er op zit.

Geplaatst: 25 dec 2006 15:05
door jeroen1993
ja is de bovenste maar hij doet nie meer.
wat een kut ding wordt er echt zat van.
net heletijd geprobeerd knapt het kickpedaal af
weet iemand of dat te lassen is. en anders iemand belang bij een tomos eiclinder die nie loopt met een 2week oude techno chroom uitlaat? voor 100€

Geplaatst: 26 dec 2006 09:00
door shadowranger
ja is de bovenste maar hij doet nie meer.
wat een kut ding wordt er echt zat van.
net heletijd geprobeerd knapt het kickpedaal af
weet iemand of dat te lassen is. en anders iemand belang bij een tomos eiclinder die nie loopt met een 2week oude techno chroom uitlaat? voor 100€
Wat is er precies afgebroken? Pedaal, naaf of veer? Deze kosten resp. €40,40 , €22,16 en €2,42 (zwart)/€3,55 (chroom).

Hoe krijg je het voor elkaar om een kickstart naar z'n moer te helpen? :roll:

Geplaatst: 26 dec 2006 11:54
door jeroen1993
het pedaal is afgebroken in de bocht. en hoe ik dat voor elkaar krijg?
ik werdt een beetje sagi omdat hij niet meer starte. heletijd proberen en alles. weet niet of die vonkt volgens mij wel maar hij gaat nie door. en ik op het laatst nog paar x hard proberen. en toen knak geknapt.

weet iemand of dat te lassen is? heb geen zin om 40 € te dokken die tomos heeft me maar 85 gekocht(met nieuwe puch leovinci d;r bij:D(dus bijna 85-75=10€)

waar kan het aan liggen?
-te weinig compressie?(deed eerst wel dus daar kan het nie aan liggen volgens mij
-valse lucht?(kan maar ik had eerst ook geen pakking en toen liep ie ook
-dat de compressie lager is geworden omdat ik de uitlaat poort schoongemaakt heb (helft van de hele poort was nog open verder alles dicht

daar dacht ik zelf aan maar hij reed de dag ervoor nog. dus dan kan het dat eigenlijk niet zijn dacht ik zelf.

weet iemand ander hier antowword op?

Geplaatst: 26 dec 2006 23:15
door shadowranger
het pedaal is afgebroken in de bocht. en hoe ik dat voor elkaar krijg?
ik werdt een beetje sagi omdat hij niet meer starte. heletijd proberen en alles. weet niet of die vonkt volgens mij wel maar hij gaat nie door. en ik op het laatst nog paar x hard proberen. en toen knak geknapt.

weet iemand of dat te lassen is? heb geen zin om 40 € te dokken die tomos heeft me maar 85 gekocht(met nieuwe puch leovinci d;r bij:D(dus bijna 85-75=10€)

waar kan het aan liggen?
-te weinig compressie?(deed eerst wel dus daar kan het nie aan liggen volgens mij
-valse lucht?(kan maar ik had eerst ook geen pakking en toen liep ie ook
-dat de compressie lager is geworden omdat ik de uitlaat poort schoongemaakt heb (helft van de hele poort was nog open verder alles dicht

daar dacht ik zelf aan maar hij reed de dag ervoor nog. dus dan kan het dat eigenlijk niet zijn dacht ik zelf.

weet iemand ander hier antowword op?
Mmmm.... Lassen wordt moeilijk, is namelijk gietijzer, vrij bros en niet normaal CO2 te lassen.

Misschien een slopertje/donor voor het pedaal?

Nadat je alles uit elkaar hebt gehaald, heb je wel weer nieuwe pakkingen gebruikt onderaan de cilindervoet, carburateur, etc.? Anders heb je een serieus probleem met valse lucht.
dat de compressie lager is geworden omdat ik de uitlaat poort schoongemaakt heb (helft van de hele poort was nog open verder alles dicht)
Dat is onzin, dit heeft niets te maken met de compressie in je cilinder, hooguit met de doorlaat van je uitlaatgassen (die kunnen dus beter weg). Ik zou het nog even niet te gauw op willen geven, kijk nog eens rustig alles na, zeker van wat je los gehad hebt. Misschien moet je eea opnieuw afstellen, zie daarvoor de aanwijzingen op dit forum.

Suc6.

Geplaatst: 26 dec 2006 23:39
door a35-limited
je krijgt pas echt compressie als de zuiger boven de uitlaatpoort zit

Geplaatst: 27 dec 2006 10:24
door jeroen1993
ok, haal binnenkort wel ff pakkingen en zuigerveer d'r bij.

ik maak eerst ff me kickstarter en als die niet te lassen is(is vrij moeilijk zegt me pa:S) dan maken we wel een ander stuk ijzer d;r voor.


is zelf pakkingen maken een oplossing???(tijdelijk even kijken of ie dan doet?)

en dan ga ik kijken of die het doet. als ie al beter doet haal ik nieuwe zuigerveer....

ps: tijdelijk zullen zelfgemaakte pakkingen toch wel doen of niet?

Geplaatst: 27 dec 2006 16:20
door a35-limited
jah maar dat brand weg na verloop van tijd koop gwn nieuwe pakkingen en zuigerveren en kijk dan maar eens verder :roll:

Geplaatst: 27 dec 2006 17:06
door jeroen1993
hij doet weer(hopelijk heel lang)

ik zal het hele verhaal ff vertalen:
we hebben dus alles los gehad cilinder, carb schoongemaakt.... inelkaar...
geprobeerd te starten lukte dus echt nie... toen zei ik tegen me broer waar komen al die snoertjes weg... hij zei die zaten eerst aan de rechterkant daar zaten ze ook al los dus daar kan het niet aan liggen, anders zou dat heel dom wezen.... toen toch ff naar rechts gedaan omdat ik dat wou... en ja hij deed het... heel vaag allemaal maar hij loopt dus dat is het belangrijkst..