Pagina 1 van 1
Blok lekt olie
Geplaatst: 22 mar 2007 12:13
door Jordi
Ik heb dus sinds gisteren mijn brommer weer compleet in elkaar gezet en een stuk gereden, maar nu lekt het blok dus olie. En mijn vraag was of het een kutkarwei is om zelf de pakking van het blok te vervangen en heo dat precies moet.
Geplaatst: 22 mar 2007 14:15
door Paul123
carterboutjes los, nieuwe pakking erin mikken en rijden maar.
Geplaatst: 22 mar 2007 14:27
door Sitt
heb je wel gekeken waar je olie lekt?
misschien in het boutje los getrild en ligt het dus niet aan je pakkingen?
Geplaatst: 22 mar 2007 16:50
door Jordi
Het is onder aan het blok bij 1 van de boutjes. Je ziet heel duidelijk daartussen druppels olie lekken. En hij zit goed vastgedraaid dus daar kan het niet aan liggen.
Maar het is dus niet veel/lastig werk om het zelf te vervangen? En moet je eerst de olie uit het blok laten lopen?
Geplaatst: 22 mar 2007 16:55
door Paul123
Je hebt wel een afsluitingsringetje ertussen gedaan?
En nee, het is geen werk. Blok leeg laten lopen als de olie warm is!!
Verder gewoon een nieuwe pakking ertussen, carterboutjes vastdraaien en het zou op moeten houden met lekken.
Geplaatst: 22 mar 2007 17:03
door Jordi
Oooh valt mee dus

Ummm, afsluitingsring?

Waar moet die precies?
Geplaatst: 22 mar 2007 17:04
door Paul123
tussen het blok en die onderste bout onder je koppelingsdeksel.
Zorgt voor een betere afsluiting.
Geplaatst: 22 mar 2007 17:10
door Jordi
Daar ligt het probleem niet dacht ik. Eerder tussen twee blokhelften zegmaar, ik zal even proberen foto te maken. Staat er met een paar minuten op.

Geplaatst: 22 mar 2007 17:30
door prutser
carter eraf draaien..nieuw pakkingkje hale voor enkele euro's...of vloeibare pakking ( is het beste

)...en als je 6 kant boutje gebruikt ringetje er tussen voor de kracht verdeling...
Geplaatst: 22 mar 2007 17:46
door Jordi
Okey, redelijk makkelijk dus?

Ik gebruik imbusjes om het kapotdraaien tegen te gaan. Hoe werk zo'n vloeibare pakking eigenlijk? Vloeibaar klinkt alsof het wegloopt

Geplaatst: 22 mar 2007 19:36
door Volty
vloeibare pakking is voor beunhazen, koop gewoon een nieuwe carterpakking a la een paar euries, en doe die ertussen!
Geplaatst: 22 mar 2007 23:41
door Waggel
Vloeibare pakking kun je beter gebruiken voor eventueel extra goed af te sluiten als je de pakking niet 100% vertrouwd. Normale nieuwe pakking zal waarschijnlijk goed helpen !!
Geplaatst: 23 mar 2007 13:58
door prutser
vloeibaren pakking is wel degelijk een professioneel afdichtingsmiddel..beter als dat papiertje wat er tussen zit...maar goed...dat is mijn mening..papier word poreus door de dopes die in een ATF olie zit als deze niet strak genoeg is aangedraaid...en een vloeibare pakking in uitgeharde fase niet?...
Geplaatst: 23 mar 2007 14:39
door Jordi
Ik ben er achter gekomen dat het grootste probleem helemaal niet de pakkin oid is, maar door een schuiver enkele maanden geleden was m'n voetsteun in de carterdeksel geknald en daar zit dus een klein gaatje waar de olie vandaan komt (waarschijnlijk). Hij is nu gedicht met lijm en lijkt al minder te lekken. Zal straks nog een paar keer rijden om te kijken of hij nog lekt dan.
Geplaatst: 23 mar 2007 16:44
door MiloBuur
Je hebt wel een afsluitingsringetje ertussen gedaan?
sorry voor het stelen van het topic, maar ik vraag t toch maar ff hier.
Als ik een nieuw topic moet maken hoor ik t graag.
Mijn vraag: hoe ziet zo'n afsluitringetje eruit? Want ik heb t idee dat mn brommer olie lekt bij de bout waar je de olie uit je blok kan laten lopen.
Er zit bij mij wel een soort oranje "pakkinkje" tussen, maar ik weet niet of dat het is.. iemand die het wel weet?
Geplaatst: 24 mar 2007 18:03
door shadowranger
Yep, dat is 'm. Kan ook een aluminium ringetje zijn. Kost maar een paar cent.